Волво Клуб - България

Full Version: Климатроник S60 D5 2002g....проблем
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2
Здравейте колеги Sad .Имам проблем с климатроника - когато си поиска спира да охлажда.Системата като цяло е проверена на 100% , и съм сигурен че няма пропуски на субстанция.Системата е пълна.Тръгвам на път и климатика си работи перфектно.След 15-20 минути студеното спира и започва да вкарва въздух от вън без да го охлажда.Това го прави когато си поиска- не съм установил някаква периодичност.Днес например се ядосах и го пуснах на минимум и подкарах колицата за да установя кога точно прави номерата.Но уви ....изминах към 70-80км и в купето си беше направо зима, замръзнах .Когато спра, вентилатора си включва след 1-2 минути.Когато тръгна той се изклюва.Което ми подсказва че охлаждането на радиатора на климатика работи добре.Оня ден спрях за 3-4 минути на светофар и студеното престана да го има.Все едно съм само на вентилатор в купето-изведнъж стана топло.
Единственото в което съм сигурен е че когато колата не се кара 30-40 минути климатика проработва отново,но пак за 15-20 минути. :minigun: .Какво да правя......

BOCK GT1

Kak какво да правиш?!
Рабира се, че съединителя на компресора :!:
По принцип климатика се изключва сам при външна температура под 6 градуса. Сензора за външна температура е преди вентилатора. Като теория е възможно по някаква причина този сензор да се обледява или да прави лош контакт или да е развален. Сигналите от сензорите могат да се четат през OBD конектора, но освен Мото пфое не знам кой друг може.

Не съм сигурен дали този сензор е сензора за външна температура, който се показва на таблото, но за всеки случай виж каква външна температура показва на таблото като изключи климатика.
BOCK GT1 Wrote:Kak какво да правиш?!
Рабира се, че съединителя на компресора :!:
Здрасти колега.Поясни какво имаш в предвид,дай повече информация.Предполагам че имаш опит с климатици.Благодаря
joro74 Wrote:По принцип климатика се изключва сам при външна температура под 6 градуса. Сензора за външна температура е преди вентилатора. Като теория е възможно по някаква причина този сензор да се обледява или да прави лош контакт или да е развален. Сигналите от сензорите могат да се четат през OBD конектора, но освен Мото пфое не знам кой друг може.

Не съм сигурен дали този сензор е сензора за външна температура, който се показва на таблото, но за всеки случай виж каква външна температура показва на таблото като изключи климатика.

...до колкото ми е известно сензора за външна температура се намира на едно от външмите огледала.Често поглеждам показанията му и не ми е направило впечатление да показва погрешно.Дори мисля че показва доста точно външната температура.Разбира се не го изключвам като вероятност за повреда.
По скоро си мисля че климатика ми се изключва аварийно поради някаква причина.Но каква е тя :?:
Сензора за климатика е във въздуховодите. Тези в огледалата и къде ли още не са за този на таблото, нямах време да чета във Вадис дали е общ или отделен, но явно е отделен. Във Вадис си е посочен изрично във въздуховодите. За грешки - диагностика.
Сензора за климатика е във въздуховодите. Тези в огледалата и къде ли още не са за този на таблото, нямах време да чета във Вадис дали е общ или отделен, но явно е отделен. Във Вадис си е посочен изрично във въздуховодите. За грешки - диагностика.
BOCK GT1 Wrote:Kak какво да правиш?!
Рабира се, че съединителя на компресора :!:

Бат Жоро се оказа прав ,от няколко дена ми прави такива
номера да спира след 10-15 минути ,понякога и по-малко.
След консултация с няколко съфорумци стигнах до заключението
да сваля съединителя (доста пипкава работа),имаше около милиметър
хлабина до ролката и беше доста поизяден в сравнение с един
който имам за резерва.Подмених го ,вече работи половин час ,
и продъжава да работи без проблем.

Толкова от мен по-късно ще кача снимка на износения съединител,
за съжаление забравих да снимам и този който монтирах за да се
види разликата .

п.п.Моя компресор съм го чувал зимата да си работи
(да зацепва съединителя)на доста по-ниски температури.
BOCK GT1 Wrote:Kak какво да правиш?!
Рабира се, че съединителя на компресора :!:

Бат Жоро се оказа прав ,от няколко дена ми прави такива
номера да спира след 10-15 минути ,понякога и по-малко.
След консултация с няколко съфорумци стигнах до заключението
да сваля съединителя (доста пипкава работа),имаше около милиметър
хлабина до ролката и беше доста поизяден в сравнение с един
който имам за резерва.Подмених го ,вече работи половин час ,
и продъжава да работи без проблем.

Толкова от мен по-късно ще кача снимка на износения съединител,
за съжаление забравих да снимам и този който монтирах за да се
види разликата .

п.п.Моя компресор съм го чувал зимата да си работи
(да зацепва съединителя)на доста по-ниски температури.
Здравейте отново колеги.Диагнозата е почти ясна - по всяка вероятност е за смяна съединителя на компресора.
Аз все пак имам питане....Възможно ли е проблема да е в релето или бутона които управляват тоя ел.съединител на компресора.В смисъл - релето да "отлепя" по някое време а след него и съединителя.Възможно ли е това като вариант, че като разбрах за какви цени говорят тия от МП :minigun: :o
Pages: 1 2