Волво Клуб - България

Full Version: Обтяжната ролка на пистовия ремък трака!
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2
Здравейте, колеги!
Разтрака ми се ролката, която опъва ремъка дето върти клима, алтернатор, хидравлика. Трака само на ниски обороти и направо подскача върху ремъка. Като дам газ се успокоява, иначе на празен ход колата става по-шумна от трактор. Доколкото знам тя има амортисьорче, в което може да е проблема. Кажете ми какви действия да предприема и какво би струвало смяната на тази ролка, защото чух противоречиви мнения? Двигател 2.5 дизел.
Благодаря!
Какви точно противоречиви мнения си чул?
Скапаните ролки се сменят, ако не си ги сменял досега, сменяй всичко, ще си отидат в комплект.
Принципно си прав. Но тук не става дума за ангренажния ремък и незнам да се предлагат всички ролки и шайби за този ремък в комплект, пък и да ги има кой знае каква цифра ще ми обявят. Иначе противоречивите мнения са: тази ролка може с реглаж да се оправи или ако се сменя ще струва над 500лв, което ми се вижда адски много за една ролка. Не съм ходил на сервиз, защото тези дни нямах време, пък и вече незнам в кой сервиз да отида, имам чувството че повечето хора в сервизите не разбират много от коли.
Абе карай си я така и скоро мъките ще свършат.
Ролката е около 120 лв. Скъп е така нареченият амортисьор, но той няма как да се счупи без голям чук. "Рециклиране" означава да се смени само лагера на ролката, но резултата е спорен и като цена е почти същото като нова ролка освен ако не си намериш лагер в мазето.

BOCK GT1

Щом ти подскача, сменяш целия комплект - ролка и обтяжно рамо.
Цени за такъв комплект:
BREDA - 180 лв
GATES - 190 лв.
INA - 205 лв.
SKF - 230 лв
в МП - 250 лв.
Труда трябва да е в рамките на 30-40 лв.
..............
Други "питания" :?:
Провери си ролката на алтернатора. Ако и се повреди фрайлайф механизма почва да подскача ремъка и разбива всички други ролки. Подобни проблеми имах на моята В40-ка и накрая смених ролката на алтернатора, която беше обикновена, с ролка с механизъм и работата заспа. После и други колеги се уредиха така и са доволни.
yasho Wrote:Провери си ролката на алтернатора. Ако и се повреди фрайлайф механизма почва да подскача ремъка и разбива всички други ролки. Подобни проблеми имах на моята В40-ка и накрая смених ролката на алтернатора, която беше обикновена, с ролка с механизъм и работата заспа. После и други колеги се уредиха така и са доволни.

+1 :roll:

Тук би трябвало фабрично да е с фрайлайф ролка на динамото,по-добре първо я смени нея и ако се не оправи тогава оптяжната.

BOCK GT1

yamaha-racing Wrote:
yasho Wrote:Провери си ролката на алтернатора. Ако и се повреди фрайлайф механизма почва да подскача ремъка и разбива всички други ролки. Подобни проблеми имах на моята В40-ка и накрая смених ролката на алтернатора, която беше обикновена, с ролка с механизъм и работата заспа. После и други колеги се уредиха така и са доволни.

+1 :roll:

Тук би трябвало фабрично да е с фрайлайф ролка на динамото,по-добре първо я смени нея и ако се не оправи тогава оптяжната.

Не съм съгласен с правилото "първо сменяй и ако не е то, давай следващото". :!:
Има поне 2 начина да се установи точно проблема:
1. Със съответния слухов апарат или слушалки.
2. Като се свали пистовия ремък и се провери на ръка луфта на всяка от задвижваните ролки, лагери, шайби и т.н.
На пистовия ремък са точно 6 "агрегата", като може да е всеки един от тях причина за "тресенето" на обтяжната ролка.
Степенувано по вероятност:
- механизма на обтяжната ролка - много вероятно
- самата обтяжна ролка
- демпферната шайба на коляновия вал - много вероятно
- ролката/шайбата на алтернатора - само ако е инерционната :!:
- паразитната ролка - вероятно
- съединителя на компресора на климатика - малко вероятно
- хидравличната помпа - малко вероятно
Успех!
Много благодаря на всички за смислените пояснения, които ми дадохте, особено на BOCK GT1 - супер акуратно и точно. Като оправя нещата ще пиша точно колко излиза тая работа!
Pages: 1 2