Здравей Колега!
Много добре си се насочил към марката Волво.Особено щом си семеен и с дете(да ти е живо и здраво).
Комбито В 40 е много добър избор за семейство.Ад имам С 40, което е абксолютно идентично като двигател, като ходова част.Просто е Седан.
С/Ве 40 са доста добри и надеждни коли.коли зе спокойни, улегнали водачи, .Коли всепризнати с високото си ниво на СИГУРНОСТ!
Моите впечатления за колата за вече 17 месеца притежание са, че е надеждна и сигурна.Моята е С 40 2,0 литров 140 к.с. мотор .Окачването е доста здраво, освен ако собственикът преди теб, не я е юркал, без да сменя нвищо по ходовата част.Возията е стабилна.Колата е доста издръжлива.Когато я взех имаше за смяна преден ляв шарнир и тампон на двигателя(това е ,,заслуга" на предишния стопанин).И това е.за 13 000 км агресивно и нещадящо каране не съм сменил нищо по ходовата част(, а не я жаля колата).Тоест по нея съм дал за пълно обслужване 400 лева за смяна на ангренажен и пистов ремък, ролки също(заедно с труда).200 лева по ходова част, включая прегледи.Мисля, че е нищо на фона на ползата ,която ми е донесла колата и удобството също.
Правилно се насочвах към коли след 2000г.
Това е фейслифта, при който са изчистени доста от ,,детските болести".
Моето возило е 1997г. и ми прави неприятно впечатление, че качеството на материалинте в интериора, не е на характерната за Волво висота.Тапицерията е склонна към прокъсване(говоря за текстилните седалки, особено шофьорската).за скърцане- не бих казал, че е често срещано....
Знам добре статията дадена в линка от теб.С доста от визираните отрицателни чарти на колата не съм съгласен, с някои обаче съм съгласен.Скърцането ми се е случвало рядко (при мен беше някъде от предна дясна седалка).
С/Ве 40 са чувствителни/дори капризни(според мен, моят опит е такъв) към качеството на кабелите и свещите.затова с тях компромис не се прави.Купувайки колата смени си кабелите и свещите(свещите от мото пфое оригинални).
Вземеш ли такова Волво, освен ако не е зверски мъчено и з наръпълно изчерпан ресурс ще си много доволен според мен.
Атмосферните бензинови мотори 1,6(бягай от него слеб е за купето), 1,8 и 2,0 литра не са бегачки, макар че колата си има тяга дори и натоварена и с пуснат климатроник.
Щом не искаш да си рацер вземай 1,8 литров двигател.двигателите са на Волво и са издръжливи.моята е 2,0 литрова и бая си гори като я понастъпиш.Колегите с 1,8 двигател казват, че разхода е балансиран.Ако вземеш 2,0 литров се готви за сериозен разхо на гориво(извън града 8-8,2 литра на 100 км, а в града , ако си в София стига и до 13-14 зимата).Но с един ГИ си решаваш въпроса.затова ти препоръчвам 1,8 литра.макар, че и максимата за по-мощната кола също е вярна.
Поддръжката не е скъпа.Според мен.Особено на фона на АУДИ А4, което е същия клас кола като С/ве 40.
Пожелавам ти успех.Дано си намериш хубава и поддържана.Сериозно проучвай и не бързай.
Моят съвет е - търси Ве 70.Просто е по-висок клас кола.По-скъпа е(зависи от актуалното състояние на ксонкретния екземпляр разбира се), но е по-широка и по-удобна от Ве 40.Побира повече багаж и за семейството ти ще бъде по-удобна.
Не казвам че С/Ве 40 не са удобни.Напротив.Ве 40 е достатъчно голяма за 4-членно семейство.Дори седанът С 40 побира доста багаж, детска количка и детско колелце неразглобено.Но Ве 70 е по-голяма кола, което според мен е преимущество за едно семейство.по-комфортна кола.
Но, както знаеш на пазара втора ръка Волво в България не държи голяма цена(, което е един ОГРОМЕН ПЛЮС ЗА НАС , ЗАЩОТО ВСЕ ПОВЕЧЕ БЪЛГАРИ МОГАТ ДА КАРАТ ВОЛВО, ДОРИ НА СТАРО), така че ориентирай се(според мен) към Ве 70 от 1999-2001г.
Съвсем обективно ти казвам че С/Ве 40 си имат и недостатъци, които обаче са много дребни и не изпъкват на фона на многото преимущества.Някои материали по тапицерията, но това важи за колите от преди 2000г.
Стандартно колите се имат пълен ел.пакет, климатроник, инфоцентър, регулиране но вертикала на седалките, подгряването на седалките е опция( не мисля че е толкова важно).
Успех с покупката и дано станеш Волвар.
Волво си е баш семейна марка кола.Идеална за семейство.