Волво Клуб - България

Full Version: Стъпково моторче BOSCH - ремонт
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Здравейте, искам да ви споделя опита си как си оправих стъпковото "моторче".
Да изясниме още с началото че това е трудно да се нарече моторче. То се завърта само на 30 градуса и толкова.
При мен то е причината да ми изгори компа и за съжаление при BENDIX, RENIX и SIEMENS няма защита на компа.
Тя между другото се реализира с едно просто съпротивление но затава после.
Да го пробвате с акумолатор дирекно няма смисъл (средно краче минус ляво и дясно плюс за отаваряне и затваряне.) защото то винаги ще си цъка (стига да не е изгоряло) но повярвайте ми това няма изгаряне. (гори компа Smile )
Проблема е друг.
1. Замерете съпротивлението на намотките с ом-метър. Трябва да са: м/у 1и2-около 20 ома, 2и3 пак 20 ома и 1и3-40
Да не ви притесняват тези 40 повечето изказват "компетентно" мнение - ето окъсило е ходи да си взимаш ново за 200 лв.
2. Ако 1 е ок значи има нужда от почистване. За съжаление кисненето в нафта не оправя проблема а ако го оправя е времено и после пак ядове.

Преди да се започне с разглобяването, трябва да се сложи маркер за положението на капака спрямо тялото. Не е толкова фатално ако не се отбележи, но после има играчка с напасване на контактните пластини. Трабва общият краи на намотките да контактуват с средното краче (1 на снимката) зъбът 3 влиза в жлебовете 2 и няма много опции за въртене но един маркер никога не пречи :lol:

3. Продължава се с нов маркер на ротора спрямо тялото (според мен крайно задължителен) и махането на зегерката в горната част на оста. След това се вади ротора

4 Вече следва и реда на спирта и парцалите и след това шлайфане на ротора и клапата на вентила (4). Аз използвах струг и шкурка 600, но става и с бормашина и менгеме а шкурката колкото е по финна толкова по добре...
Внимавайте да не си изтриете маркера при шлайфането. Smile
След това използвах машинно масло (малко) за да предпазя метала от ръжда която всъщност е виновника за задържането на моторчето от там вдигане на тока и от там взрив на компа. Маслото наистина трябва да е съвсем малко защото иначе клеясва и се постига обратният ефект.

Събирането става по обратният начин и определено с белезите е много по-лесно. Преди да капсоловам отново капачката, сложих малко силикон около гуменият пръстен за да подсигугура херметичноста и се надявам да не го отварям повече. Определено след моята интервенция няма търговски вид, но съм сигурен че ще работи което за мен е по важно! А моргите да си гледат работата 150 лв!!!! Айде у лево. Още колите не са ни станали ретро че да ни дерат така!!!

Обикновенно когато обяснявам, хората нищо не разбират.. но се старая ... дано всичко да е ясно... ако има въпроси пишете
Успех на всички и по-малко ремонти...
yogi479 Wrote:Здравейте, искам да ви споделя опита си как си оправих стъпковото "моторче".
Да изясниме още с началото че това е трудно да се нарече моторче. То се завърта само на 30 градуса и толкова.
При мен то е причината да ми изгори компа и за съжаление при BENDIX, RENIX и SIEMENS няма защита на компа.
Тя между другото се реализира с едно просто съпротивление но затава после.
Да го пробвате с акумолатор дирекно няма смисъл (средно краче минус ляво и дясно плюс за отаваряне и затваряне.) защото то винаги ще си цъка (стига да не е изгоряло) но повярвайте ми това няма изгаряне. (гори компа Smile )
Проблема е друг.
1. Замерете съпротивлението на намотките с ом-метър. Трябва да са: м/у 1и2-около 20 ома, 2и3 пак 20 ома и 1и3-40
Да не ви притесняват тези 40 повечето изказват "компетентно" мнение - ето окъсило е ходи да си взимаш ново за 200 лв.
2. Ако 1 е ок значи има нужда от почистване. За съжаление кисненето в нафта не оправя проблема а ако го оправя е времено и после пак ядове.

Преди да се започне с разглобяването, трябва да се сложи маркер за положението на капака спрямо тялото. Не е толкова фатално ако не се отбележи, но после има играчка с напасване на контактните пластини. Трабва общият краи на намотките да контактуват с средното краче (1 на снимката) зъбът 3 влиза в жлебовете 2 и няма много опции за въртене но един маркер никога не пречи :lol:

3. Продължава се с нов маркер на ротора спрямо тялото (според мен крайно задължителен) и махането на зегерката в горната част на оста. След това се вади ротора

4 Вече следва и реда на спирта и парцалите и след това шлайфане на ротора и клапата на вентила (4). Аз използвах струг и шкурка 600, но става и с бормашина и менгеме а шкурката колкото е по финна толкова по добре...
Внимавайте да не си изтриете маркера при шлайфането. Smile
След това използвах машинно масло (малко) за да предпазя метала от ръжда която всъщност е виновника за задържането на моторчето от там вдигане на тока и от там взрив на компа. Маслото наистина трябва да е съвсем малко защото иначе клеясва и се постига обратният ефект.

Събирането става по обратният начин и определено с белезите е много по-лесно. Преди да капсоловам отново капачката, сложих малко силикон около гуменият пръстен за да подсигугура херметичноста и се надявам да не го отварям повече. Определено след моята интервенция няма търговски вид, но съм сигурен че ще работи което за мен е по важно! А моргите да си гледат работата 150 лв!!!! Айде у лево. Още колите не са ни станали ретро че да ни дерат така!!!

Обикновенно когато обяснявам, хората нищо не разбират.. но се старая ... дано всичко да е ясно... ако има въпроси пишете
Успех на всички и по-малко ремонти...

с какъв ОМ-метър мериш?това ми е въпроса
terorist Wrote:с какъв ОМ-метър мериш?това ми е въпроса

Ти какъв имаш за да ти кажа дали ще стане? :wink:
yogi479 Wrote:
terorist Wrote:с какъв ОМ-метър мериш?това ми е въпроса

Ти какъв имаш за да ти кажа дали ще стане? :wink:


със стрелка Big Grin
terorist Wrote:
yogi479 Wrote:
terorist Wrote:с какъв ОМ-метър мериш?това ми е въпроса

Ти какъв имаш за да ти кажа дали ще стане? :wink:


със стрелка Big Grin
Става! Но си провери батериите на ом метъра