Волво Клуб - България

Full Version: Много въпроси :D (Поредната "съвет при покупка")
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2 3
Здравейте,

С риск да ви отегча и дори подразня пускам поредната тема за съвет при покупка, тъй като имам някои въпроси, на които не можах да намеря отговор и с търсачката, а и из темите от последните 2-3 месеца, които в някои раздели гарантирам съм изчел всички.
От началото на годината се каня да си купувам Волво, но тази мечта ще стане реалност чак след 2 седмици. Дори ви питах за 1-2 неща преди няколко месеца, но сега ще мога да задам много по-конкретни въпроси.

Така... става въпрос за първа кола, прицелил съм се разбира се в достъпните 40ки, с предпочитание към S. Бюджета е
7000 лв (в които обаче трябва да влезат такси, смени и застраховки, тоест около 4500-5000 само за колата)

Първата дилема е бензин (1.8 или дори 2.0) или дизел. От всичко прочетено тук оставам с впечатлението, че дизелите някак си създават повече проблеми, главно заради наличието на турбо, а предвид бюджета едва ли ще се впиша за common rail. Поради малкият километраж, който смятам че ще навъртам на колата (~1000км/мес) разликата в разхода не ме притеснява безкрайно много, и все пак не е нужно да сме разсипници, природата трябва да се пази хехе.

Следващите въпроси вече са доста по-конкретни: тази седмица разгледах какво се предлага на Горубляне, където цените бяха доста завишени и джамбазите изключително противни, а отскочих и до Дупница където джамбазите поне наистина се опитваха да ми продадат кола, но пък имаха сериозни пропуски и редовно се опитваха да направят колата с година-2 по-млада, но ЕГН-то(VIN) твърдеше друго.

Едно от интересните предложения беше дизел 99та година, но с по-различен двигател от наборите си. Решетката беше от новите (които слагат след 2000) и това веднага събуди моето подозрение, а след като вдигнах капака и двигателя беше различен. Джамбазина ми каза, че е Common Rail, но след малко търсене тук и на други места из нета открих, че става въпрос за някакъв междинен дизел с 95 коня. Можете ли да ми кажете повече за този двигател, колко по-различен е от стандартния ТD, това че е междинен означава ли, че поддръжката може да се окаже по-скъпа и въобще предимства/недостатъци.

Ако харесам кола със сигурност ще трябва да мине през сервиз преди покупка, но и всякакви други съветчета никак няма да откажа (до момента не съм имал кола, а не съм и карал прекалено много), а също бих почерпил и евентуално за помощ при оглед от някой, който добре познава колите, иначе имам познат в сервиз, но все пак не съм на 1000% сигурен в него.

Алтернативата е Nissan Primera (ако имате впечатления отново сте добре дошли), но все пак съм голям шведоман и не ща да карам друга кола освен Волво (Saab може да ми дойде нанагорно като разход).
Аз изразявам собственото си мнение.Моето S40 е 1.8 122коня бензин,07.2000 година.Никога не съм търсил мощност и скорости,а колата да е от традиционно известен производител с история повече от поне 5 години.Тази точно кола я взех под семеен натиск но сега не съжалявам че я имам.Но ако трябва сега да копувам Volvo ще предпочета точно този дизел.Тези дизели карат по много километри/отвори немското мобиле/,И предлагат същия комфорт като големите коне от този клас.Това че е под 100 коня само може да те радва относно данъците.Аз платих 180 лв. данък за моята,докато този мотор предполагам ще е не-повече от 30.А да не говоря че градско аз горя с 11.5 л.,а това дизелче 7.6 л.Както и да го меря дизела печели!Дано да получиш повече мнения приятелю-късмет в избора.
Колега, здрасти.
Мога да ти кажа, ако си се спрял на бензинов двигател- вземай 1,8.
Верно, няма да е бегачка, но и 2,0 (атмосферния) не много по-бърз бърз.
2,0 литровият двигател, лапА ЯКО, ДОСТА ЯКО.Не е зле да го имаш предвид.Има и тяга обаче.Е когато си натоварен или на изкачване се справя доста добре.Това за мен е важно.
Колегите с 1,8 литров двигател са доволни и казват, че е балансиран като разход и вървеж.
Относно данъка- не би трябвало да ти е определящ при избор на кола.
Все пак се плаща еднократно през годината.Ако си стигнал да правиш такива сметки, то просто не си купувай кола, защото тепърва се почва с ,,набутването", за гориво, за консумативи и за ремонти, които при кола на старо се случват.

Моят съвет е, ако имаш възможност някой или ти самия да си вкараш от Германия С 40, около 3000 евра ще ти дойде в много добро състояние,.
Така че ще се вместиш в 7000 лева.Но обслужването ще ти е над тая сума.Не бързай.

Успех.
Моята е италианка и съм доволен .Но от Германия си е по-добре.Сервизна история, редовност и грамотност на обслужването са определящи в случая.
Озивете да дизеловите С/Ве 40 са много добри.
Аз мога да говоря за бензин.

Иначе ,с колата няма да сбъркаш.
Много яки коли.
До тук съм сменил само шарнир и тампон на скоростна кутия.
А се кара яко из софийските дупки.

Успех.Надявам се да станеш част от семеството Волво.
Дебнейки този форум от няколко месеца, а и факта че едва мога да се видя в друга кола и това че след 2 седмици ще съм в състояние да сключа сделка ме кара почти да се чувствам вече собственик.

Варианта с внасяне не е актуален за мен по простата причина, че нямам нужните познания да избера кола, а нямам и човек който да пратя или на който да поръчам, тъй че отпада. Примирил съм се с мисълта, че ще е някоя италианка, затова и съм подготвил към 1500-2000 за "стягане"

Сега относно двигателите - при 1000 км. на месец слабо ме интересува сумата която ще спестявам ако карам на дизел, но дизеловите мотори ме привличат повече заради качествата си. Въпросите ми обаче бяха два:

От четене на форума се създава впечатлението, че бензиновите двигатели са по-надеждни. При дизеловите чета за всякакви повреди - турбота, сегменти и т.н., докато при бензина за едни свещи само съм видял. Истина ли е това или съм в заблуда?

Пак казвам - тук надеждността и разхода по поддръжка на самия двигател (не на гориво) е водеща. Не търся страшна динамика или свръхскорости от колата (иначе едва ли щях да се ориентирам точно към Volvo), а данъка наистина не ми е определящ, не че е лошо да е никакъв, но не е задължително.

Другото - по какво дизела от 99та година с 95 коня се различава от този преди това с 90 к.с?
Здравей! Аз карам В40 1,9 ТД, 90 коня. Разликата между двигателите с 95 коня и тези с 90 коня мощност е горивната помпа. При 90 к.с. е ЛУКАС, а при 95 к.с. е БОШ. Има и някои други подобрения, но самият двигател е един и същ.
Двигателят е много евтин за поддръжка. На всеки магазин за авточасти можеш да си намериш части за него. Все пак е РЕНО и е доста разпространен. Частите са евтини. Аз за 20000 км за две години и половина не съм имал големи ядове. Ако изключим един шлайф на главата, заради прегряване, причинено от задържал термостат. Двигателя ми е на над 350 000 км и от смяна до смяна не пипа изобщо маслото. Това с проблемите при турбокомпресорите се получава най- вече от неправилна експлоатация и нередовна смяна на масла и филтри. Иначе турбокомпресори имат и двулитровите бензинови мотори със 163 к.с. Сегментите се износват при ВСИЧКИ двигатели. Не е проблем при дизелите само. Най- често сегментите омекват при прегряване на двигателя и след това започват да пропускат и изгарят масло. Но картинката е идентична и при бензиновите мотори. При бензиновите доколкото съм си създал впечатление от писаното във форума, проблем е запалителната система /бобини, свещи, кабели/, както и клапана за празния ход на двигателя. Смея да твърдя, че като цена на частите и обслужването дизеловият двигател е доста по- евтин за поддръжка от бензиновия. При дизела също се сменят от време на време подгряващи свещи, които струват по- евтино от запалителните свещи за бензиновия мотор.
За семеен автомобил комбито В40 с дизелов двигател е идеален вариант. И като разход за поддръжка и като функционалност. Твърдя го от личен опит. Седанът С40 според мен е за несемейни хора, които не носят много обемист багаж при пътуванията си. Отделно от това, седанът е по- скъп, отколкото комбито средно с около 1000 лева.
така сега и от мен малко .... от кола до кола разлика от земята до небето от дизел до бензин също Smile моето 2000 кубика бензин 140к.с .. здрав мотор но не "бегачка" последна справка 6.5 разход до морето и обратно ... слаби страни - фарове , не много здраво окачване, скорости рено Big Grin силни страни/според мен поне/ не особено скъпа поддръжка, върви прилично, стига да е що годе добре поддържан не създава проблеми не харчи масло, спирачки и управление добри, по-твърда возия , но стабилна на пътя :mrgreen: друго не се сещам засега
milenhr Wrote:Здравей! Аз карам В40 1,9 ТД, 90 коня. Разликата между двигателите с 95 коня и тези с 90 коня мощност е горивната помпа. При 90 к.с. е ЛУКАС, а при 95 к.с. е БОШ. Има и някои други подобрения, но самият двигател е един и същ.
Двигателят е много евтин за поддръжка. На всеки магазин за авточасти можеш да си намериш части за него. Все пак е РЕНО и е доста разпространен. Частите са евтини. Аз за 20000 км за две години и половина не съм имал големи ядове. Ако изключим един шлайф на главата, заради прегряване, причинено от задържал термостат. Двигателя ми е на над 350 000 км и от смяна до смяна не пипа изобщо маслото. Това с проблемите при турбокомпресорите се получава най- вече от неправилна експлоатация и нередовна смяна на масла и филтри. Иначе турбокомпресори имат и двулитровите бензинови мотори със 163 к.с. Сегментите се износват при ВСИЧКИ двигатели. Не е проблем при дизелите само. Най- често сегментите омекват при прегряване на двигателя и след това започват да пропускат и изгарят масло. Но картинката е идентична и при бензиновите мотори. При бензиновите доколкото съм си създал впечатление от писаното във форума, проблем е запалителната система /бобини, свещи, кабели/, както и клапана за празния ход на двигателя. Смея да твърдя, че като цена на частите и обслужването дизеловият двигател е доста по- евтин за поддръжка от бензиновия. При дизела също се сменят от време на време подгряващи свещи, които струват по- евтино от запалителните свещи за бензиновия мотор.
За семеен автомобил комбито В40 с дизелов двигател е идеален вариант. И като разход за поддръжка и като функционалност. Твърдя го от личен опит. Седанът С40 според мен е за несемейни хора, които не носят много обемист багаж при пътуванията си. Отделно от това, седанът е по- скъп, отколкото комбито средно с около 1000 лева.

Хе-хе-хе-хе това за С 40, за седана си е съвсем на място Big Grin .За семейство са деца багажника е недостатъчен.
Да ама пък С 40 е по-скъпа, защото е по-красива от Ве-40 Big Grin .


Това е майтап колеги. Smile
Много благодаря за мненията, но сега възникват още въпроси Big Grin

Може ли при оглед да се диагностицира добре (да се избегне) именно подобен скъп проблем с турбото (и накякви други ако има), както и пише ли някъде на самия двигател (не на VIN) какъв точно е той, примерно B4204S и ако да - къде?

Иначе още минавам за младо момче и не съм се засилил семейства да създавам, затова и предпочитам вирнатото дупе на S-ката, но това комби само по себе си е изключително красиво, така че всичко тук ще опре до преценката на човека който ще ми помага в огледа за състоянието на колата.
heimdall Wrote:Много благодаря за мненията, но сега възникват още въпроси Big Grin

Може ли при оглед да се диагностицира добре (да се избегне) именно подобен скъп проблем с турбото (и накякви други ако има), както и пише ли някъде на самия двигател (не на VIN) какъв точно е той, примерно B4204S и ако да - къде?

Иначе още минавам за младо момче и не съм се засилил семейства да създавам, затова и предпочитам вирнатото дупе на S-ката, но това комби само по себе си е изключително красиво, така че всичко тук ще опре до преценката на човека който ще ми помага в огледа за състоянието на колата.
макар че не карам турбо-мотор основното е да гледаш кога се вкючва турбото Wink кога "те лепи за седалката" според моя скромен опит трябва да е под 2000оборота поне на мойта дизелова само че друга марка включва под 2000 , жертвай някакви стотина лева за диагностика в някой сервиз и по - подробен оглед
heimdall Wrote:Много благодаря за мненията, но сега възникват още въпроси Big Grin

Може ли при оглед да се диагностицира добре (да се избегне) именно подобен скъп проблем с турбото (и накякви други ако има), както и пише ли някъде на самия двигател (не на VIN) какъв точно е той, примерно B4204S и ако да - къде?

Иначе още минавам за младо момче и не съм се засилил семейства да създавам, затова и предпочитам вирнатото дупе на S-ката, но това комби само по себе си е изключително красиво, така че всичко тук ще опре до преценката на човека който ще ми помага в огледа за състоянието на колата.


Вземай 2,0 двигател.Щом си несемейка няма да ти е проблем горивото.
То и 2,0 ката е скопеняк, но поне по-тегли от 1,8.
Явно като ерген няма много-много да му мислиш за данъци и разход.
При това положение според мен си избий от главата старите дизели с 90 и 95 конски сили.Просто няма да са достатъчни за инече тежкото купе на колата.
В квартала ми в София има една С 40 97 година дизел, червена, ами трака си, при това яко.
Не робувай на това задължително да купуваш кола под 100 кнски сили.Важното е да ти доставя удоволствие колата.
Pages: 1 2 3