Волво Клуб - България

Full Version: МАСЛО В ВЪЗДУХОВОДА ???
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Здравейте,
Отново досаждам, но вчера открих значително масло в въздуховода. От какво може да е?
И още нещо: Каква е тази джаджа? Това ли е EGR клапата и ако е клапа защо и няма кабелите :oops: ? но тази не ми изглежда да връща газовете по скоро пари от картера ама нещо ми се губи смисъла и
Тя цялата е омаслена и си мисля че тя е виновника за маслото в въздуховода. Каква и е точно функцията, ремонтира ли се и мога ли да я запуша за да не ми цапа само колекторите?
ПОМОЩ!!!
Маслото във въздуховода идва от картерните газове. Има един маркуч , който влиза преди дросела и ги вкарва там за доизгаряне. И при мен го имаше , но много по-малко и го махнах. Другото до колкото виждам е филтъра за картерните газове, ако бъркам някой да ме поправи. Мисля , че може да се почисти , но някой по-запознат да каже 8)
Не се шашкай от "майстор" знам че всички "рено мотори" с този ОТДУШНИК имат този проблем
HAVARA Wrote:Не се шашкай от "майстор" знам че всички "рено мотори" с този ОТДУШНИК имат този проблем
А какво е лечението?
Защото имам усещането че той е виновника да се скапва моторчето за празен ход понеже и в него влиза тази гняс смесено с неизбежният прах (колкото и да си сменяш филтъра - той е факт) и се получава едно клеясване а от там и нестабилни обороти и ......
Жоро ме посъветва да пусна маркуча долу (като на лада Big Grin ) ама нещо по елегантно няма ли?
На моето 460 само че 1.9 ТДИ също го имаше този проблем но значително по-малко. Според мен високото налягане на картерните газове се дължи на износени и не добре уплатняващи сигменти. Но пак казвам виждал съм и на пежо, на рено този отдушник и при тях беше омаслен.При мен не създаваше проблеми нивото на маслото си стоеше непокътнато. Ако според теб наистина точно това масло е виновникът за повредата в моторчето насочи маркуча надолу. Но не забравяй да изолираш отвора, който ще остане в въздохопровода от към въздушният филтър, за да не влиза нефилтриран въздух. И изолираният маркуч нетрябва да е затворен плътно трябва картерните газове да си излизат свободно имисли нщо в края като филтърче и за него Smile
Това с "маркуча надолу" не ми харесва изобщо, звучи много лаишки и като съвет от "жигулски майстори". Да оставим настрана екологичната част /всичката мизерия ще отива извън двигателя и честито на този който е зад теб/, но след като отдушника е вързан по този начин, значи си има причина. Според един руски сайт този филтър дори подлежи на техническо обслужване след определен пробег. Накратко - ето линк за четене и работа, има и снимкиhttp://www.volvo-club.by/forum/viewtopic...6&start=15
Тази джаджа се демонтира, почиства и монтира за не повече от 5 мин. Не знам точно за какво е, но 1 ден реших да изчистя всичко по пътя на въздуха. Това нещо не беше много омаслено, за разлика от моторчето, което вече 2-3 пъти бях чистил. Явно не е това ключа от бараката.
Но след чистенето имаше незначително стабилизиране на оборотите. Захванах се с това защото при смяна на предавките, и изобщо след пускане на "газовия педал" оборотите ставаха = 0 и понякога угасваше. Това поне се оправи (за малко.. после от самосебе си ..?? :roll: ) А бе като хванеш парцала търкай на ред, не знаеш къде ще ти излезе късмета. Пък и да не излезе няма да е излишно.
След това останах без гърне .. някак си : Big Grin и я закарах за смяна на средното гърне + нагласяване на целия тръбопровод, както си му е реда. Тогава колата направо замърка.. равномерно, приятно. Пак има леко колебание де, ама за 17 годишна таратайка не е ненормално. Не очаквах че ще има такава разлика. А все чепкам и псувам двигателя. Така е като съм ламер.
biseroni Wrote:Това с "маркуча надолу" не ми харесва изобщо, звучи много лаишки и като съвет от "жигулски майстори". Да оставим настрана екологичната част /всичката мизерия ще отива извън двигателя и честито на този който е зад теб/, но след като отдушника е вързан по този начин, значи си има причина. Според един руски сайт този филтър дори подлежи на техническо обслужване след определен пробег. Накратко - ето линк за четене и работа, има и снимкиhttp://www.volvo-club.by/forum/viewtopic...6&start=15
Много благодаря! Руският сайт е супер. Ще пробвам да изчистя моят и ще пиша какво е станало! Благодаря