Волво Клуб - България

Full Version: Килара пак е в боя
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2
Здравейте отново при седмиците .Взех си едно комби с готин мотор б234ф
Имам един въпрос обаче за какво служи малкия ангренаж ? Защото там няма ремьк а е пълно с ангренажни колелца и ролчици мотора си работи а тоя механизъм е изолиран и незнам за какво е и какво може да се случи като е премахнат ремъка?
Хайде честито и със здраве да си го караш.Малкият ангренаж е за балансиращите валове,но може и без него.
Честито, карай така, по-безопасно и по-евтино е така без валовете. А иначе с тях вибрациите от мотора са по-малко.
Ако реши да се къса ремъка, се сещаш че и ангренажа заминава. А и цената на ролките за него не е малка. Много хора или ги махат напълно или поне свалят ремъка.
Днес тъкмо с мойте валове се занимавах, мисля да ги махам, ето ги как изглеждат, просто едни ексцентрици:[attachment=14654]
Защо според вас на Вашите мотори има баланс валове , а на по-простичките бензинови мотори на Волво няма такива ?
mevdo Wrote:Защо според вас на Вашите мотори има баланс валове , а на по-простичките бензинови мотори на Волво няма такива ?
Щото са по-гъзарски Big Grin
Честито фен ! :thumbleft:
ipdown Wrote:
mevdo Wrote:Защо според вас на Вашите мотори има баланс валове , а на по-простичките бензинови мотори на Волво няма такива ?
Щото са по-гъзарски Big Grin

Правилно. Big Grin Big Grin Big Grin Big Grin
А вие що искате да ги приравните с не толкова гъзарските, премахвайки баланс-валовете бре, хаймани? Big Grin Big Grin Big Grin
БЛАГОДАРЯ ОТНОВО ЗА ТОПЛИТЕ ДУМИ
Искам обаче да питам нещо. Има ли сходство между компютрите на Б230Г и на Б234ф? За сега колата е с чипосания компютър на Б230г и работи и искам да знам след като работи има ли ефект от чипа ?
Чавдаре, няма смисъл да сменяш компютрите, няма да спечелиш нищо.
Колата със сменени компютри ще работи, да, но дали ще му е добре на мотора е друг въпрос.
Освен това, нашите волва са с два компютъра - един за инжекциона и един за запалването.
Ти кой от двата си чипнал? Ако е джетроника - никакъв смисъл няма.
Промяната на чипа само на единия няма да доведе до нищо. Още повече че на атмосферен
двигател единствения чип тунинг който има смисъл да се прави е да се промени малко
ъгъла на запалване. Тези коли на които компа е един и управлява и гориво и запалване - там може да се спечели
малко, но това "малкото" определено не струва и 100 лв за чип. Незнам колко пари си дал за тоя чип,
обаче си играя от бая време с тия компютри и мога да ти кажа че си си дал парите на вятъра.
А колегата от темата с немския чип тунинг - ще ме извинява много ама може да се каже че те е метнал.

Чипване има смисъл на мотор с принудително пълнене - турбо или компресор.
Атмосферния - с промяна на ъгъла на запалването може да го направиш малко по-пъргав.
Ето ти за сравнение две горивни карти от 2.0 турбо, 8 клапана (B200FT), и 2.0 турбо, 16 клапана (B204FT)
за да видиш дори визуално че са различни доста:
[attachment=15025]
[attachment=15022]

Тия картинки сами по себе си нищо не значат, просто за да видиш че са доста различни в дозирането на гориво.
По едната ос са обороти на мотора от 400 до около 6300, по другата показанията от дебитомера, т.е. натоварването на мотора. В клетките в които се пресичат дадени обороти и % натоварване е времето за отваряне на инжекторите в милисекунди. Колкото е по-студен цвета - толкова е по-ниска бабунката и съответно по-малко гориво.
Мога да ти намеря тунинговани файлове за твоя мотор, съвсем безплатни, обаче ти трябва и програматор за епроми за да си ги запишеш сам в чипове. Ако ти се играе може да си купиш тоя програматор: <!-- m --><a class="postlink" href="http://programatoribg.com/willem/index.htm" onclick="window.open(this.href);return false;">http://programatoribg.com/willem/index.htm</a><!-- m --> и няколко епрома 27C256 от някой магазин за електроника (по 3-4 лв. е бройката) и да пробваш различните файлове. Ако ти се ровичка и разбираш английски - виж тези форуми: <!-- m --><a class="postlink" href="http://forum.ecuproject.com/index.php" onclick="window.open(this.href);return false;">http://forum.ecuproject.com/index.php</a><!-- m -->, раздела за Volvo LH 2.4 и може да разгледаш и това, макар че то е доста понадуто дори и за турбо мотори: <!-- m --><a class="postlink" href="http://forums.turbobricks.com/showthread.php?t=84817" onclick="window.open(this.href);return false;">http://forums.turbobricks.com/showthread.php?t=84817</a><!-- m -->
Една полезна книжка за ремонт и подръжка на B234F мотора: <!-- m --><a class="postlink" href="http://www.k-jet.org/files/greenbooks/700/TP31304-2_700_B234F_16valve_engine.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;">http://www.k-jet.org/files/greenbooks/7 ... engine.pdf</a><!-- m -->
Pages: 1 2