Волво Клуб - България

Full Version: Как се сваля предна броня на S80
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Наложи ми се да решавам проблем с една от чистачките на фаровете, но за да я сваля се оказа, че трябва да сваля и бронята. Звучи стряскащо, но всъшност не е кой знае какво ....
Някои етапи съм ги пропуснал, но така или иначе ще я свалям пак (надявам се по-скоро) и ще допълня поста си.
Малко общи приказки: Бронята се държи на 4 болта отпред, няколко щики отгоре и малко нитове за подкалниците. За мое удобство, понеже съм дълъг повдигнах колата малко, но по принцип това не е необходимо.
Снимки:
Работна среда - на улицата
Помощ - Митко 13[attachment=14648]
Споменах че съм повдигнал колата - това не е най-подходящия начин, но върши работа[attachment=14645]
Електронния асистент Smile[attachment=14643]
Тук бяха щипките. махат се чрез леко натискане на средната им част навътре. После цялата щипка лесно излиза навън. ВНИМАНИЕ ЧУПЛИВИ СА, както и всички стари пластмасови неща по колите ни[attachment=14641]
А ето ги и самите щики, демонтирани[attachment=14640]
Капачето на чистачката се отваря[attachment=14637]
По спомен с ключ 8 се развива гайката и рамото начистачката излиза с дърпане. Малко ВД-40 няма да е излишно ...[attachment=14635]
Махат се габаритчетата на бронята. Стъпка, която съм пропуснал да снимам. Излизат много лесно - с права отвертка се понадига края откъм купето и излиза. Откачате куплунга и вече е свободен в ръцете Ви. Пластмасите под фаровете вече са свободни и идва техния ред. Те също с правата отвертка по показания начин. Аз махнах и мигачите и кората отдолу под бронята, но не е необходимо. Просто исках да виждам машинките на чистачките, все пак заради тях я свалях тази броня ... [attachment=14631]Така изглежда без чистачки, габарит, пластмасата под фара и мигач[attachment=14634]Пак по спомен с ключ 12 се развива болта на поазаното моясто.[attachment=14629]Както и този болт със същия ключ. За да се стигне до него се маха декоративното капаче. Излиза с голи ръце, но може да си помогнете малко с отвертката.[attachment=14628]Това са нитовете които държат подкалника за бронята.[attachment=14625]А това е най-приятната част - дупчи на воля(махам нитовете де) Smile[attachment=14623]
И тук апаратчето остана без ток, но не е нищо фатално. Следва откачане на куплинга за халогените. Той е един и за двата и е от лявата страна (по посока на движението) някъде зад габаритчето на бронята се пада. сега бронята е изцяло свободна и с едно леко подръпване напред излиза и пада на земята. Затова препоръчвам да сте двама - за да не се одере или да се счупи някой халоген.
После всичко в обратен ред.
Дано скоро пак да я сваля - демек да си намеря машинка за чистачката на фара и тогаава ще доснимам останалите неща, както и бронята настрани. Ние българите като го видим разглобено ни е достатъчно за да разберем кое как и защо Smile

Дано на някого да му е полезно това и УСПЕХ в начинанията.
Невероятно полезно! От къде си взел тази програма?
А ето че някой се е постарал повече от мен - видео туториал за S60 2001 предна броня и подмяна на стъклото на фара.
цък

п.п. Попадна ми случайно търсейки съвсем друго нещо.
Koлега можеш ли да ми кажеш от коя страна и къде се намират табелките с номера на двигателя и автоматичната скоростна кутия за ЕС80 Д5 2003