Волво Клуб - България

Full Version: Регулатор за нивото на светене на фаровете.
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2
Колеги, ако някой от Вас се е сблъсквал със следния проблем, който сега стои пред мен от снощи, нека да сподели опита си.
Тъкмо вчера цял ден с приятели си хвалех как колата си ме слуша и ми е безпроблемна и прибирайки се снощи през нощта, установих че не ми работи регулатора(нека така го нарека) за нивото на фаровете.В момента фаровете ми светят ,,забито" ниско долу.
Самата врътка(простете ми неточния изказ) изобщо не може да активира елекромоторчето, което променя нивото на светене.
Със сигурност не е изгоряло то, защото колелцето на регулатора се върти прекалено свободно и няма никой.
Почти сигурен съм как е станало всичко.Понеже съм дългокрак, често ми се е случвало да забивам лявото си коляно в двете врътки, отляво до волана, съответно за фаровете и за осветяване арматурното табло.
Счупил съм тази за фаровете.Явно.
Проблемът не е фатален, но е много дразнещ, неприятен.Ако някой от Вас е имал подобен случай, много моля да сподели откъдуе купи нова част(имали изобщо нови) и най-вече, къде отиде в София да му я ремонтират.
Явно това е жичкаджийска работа.
Много моля за помощ.
Благодаря!
Надявам се се разбира за кое точно модулче от арматурното табло става въпрос.
Колата е С 40, първа генерация.
Здравей колега. Лично според мен е трудно да счупиш "колелцето" за управление на височината на фаровете. Обиктовено проблема идва от самите моторчета, които са в задната страна на фаровете. Случва се да минат през краен изключвател/една пластинка/ и след това отказват да работят. При мен проблема е в десния фар и така си остана въпреки, че съм сменил моторчето. Явно не прави добър контакт в буксата, защото при натискането й с ръка започва да се движи. Може и да е излязъл ябълковидния край на лоста на моторчето от процепа на рефлектора-тогава също се губи ел.регулирането.Разбира се от това, че рефлектора на фара се движи произволно особено при неравности по пътя.Поздрави и успех в намирането и решаването на този досаден проблем.
100Y0 Wrote:Здравей колега. Лично според мен е трудно да счупиш "колелцето" за управление на височината на фаровете. Обиктовено проблема идва от самите моторчета, които са в задната страна на фаровете. Случва се да минат през краен изключвател/една пластинка/ и след това отказват да работят. При мен проблема е в десния фар и така си остана въпреки, че съм сменил моторчето. Явно не прави добър контакт в буксата, защото при натискането й с ръка започва да се движи. Може и да е излязъл ябълковидния край на лоста на моторчето от процепа на рефлектора-тогава също се губи ел.регулирането.Разбира се от това, че рефлектора на фара се движи произволно особено при неравности по пътя.Поздрави и успех в намирането и решаването на този досаден проблем.


Стойо, много благодаря за разяснението! Smile
Относно колелцето- просто при въртенето му с пръст има някакво съвсем леко хрупкане..........
Дано наистина открия как да се оправи.Това е доста сръдкава работа явно....................
И много дразни ...................

Моторчето мисля да го набавя от Мото пфое.

Поздрави и на теб!
Имах подобен проблем. Пластмасовите регулатори за нивото се откачат (отчупват) от корпуса на фара при движение на рефлектора и ел. регулатора се измъква от ябълката на рефлектора. Дължи се на остарялата пластмаса на фара и тъпите пластмасови регулатори. Фарът се разглобява откъм стъклото и всички откачени неща се закачат обратно. Ако са счупени се пробва да се залепят с епоксидна смола.

При мен положението беше много трагично и непоправимо, системата е преработена понеже нови регулатори са 50 лв бройката. Трябва да разглобиш фара за да разбереш оправията нататък:

1. Пластмасовите механични регулатори се чупят и всички пластмаси по тях се махат с клещи резачки. Остава само шпилка с резба за гаика 8 мм и ябълката за рефлектора.
2. Между рефлектора и вътрешната страна на фара се нанизват 2 големи шайби с пружина между тях през шпилката. (пружината от помпа за веро (Pur) е с точният размер и твърдост)
3. От външната страна на фара се слага голяма шайба и гайка 8 мм. Регулировката на фара се прави с въртене на гайката 8 мм. Пружината обира вибрациите на рефлектора и позволява на ел. регулатора да го върти.

Тази система е изкопирана от фар Hella за Вартбург. На волво Hella-та е с тъпи пластмаси, който не издържат на напрежението при движение на рефлектора когато ябълките клеясат. Въобще фарът с H4 на 40ката е позор за Hella.
joro74 Wrote:Имах подобен проблем. Пластмасовите регулатори за нивото се откачат (отчупват) от корпуса на фара при движение на рефлектора и ел. регулатора се измъква от ябълката на рефлектора. Дължи се на остарялата пластмаса на фара и тъпите пластмасови регулатори. Фарът се разглобява откъм стъклото и всички откачени неща се закачат обратно. Ако са счупени се пробва да се залепят с епоксидна смола.

При мен положението беше много трагично и непоправимо, системата е преработена понеже нови регулатори са 50 лв бройката. Трябва да разглобиш фара за да разбереш оправията нататък:

1. Пластмасовите механични регулатори се чупят и всички пластмаси по тях се махат с клещи резачки. Остава само шпилка с резба за гаика 8 мм и ябълката за рефлектора.
2. Между рефлектора и вътрешната страна на фара се нанизват 2 големи шайби с пружина между тях през шпилката. (пружината от помпа за веро (Pur) е с точният размер и твърдост)
3. От външната страна на фара се слага голяма шайба и гайка 8 мм. Регулировката на фара се прави с въртене на гайката 8 мм. Пружината обира вибрациите на рефлектора и позволява на ел. регулатора да го върти.

Тази система е изкопирана от фар Hella за Вартбург. На волво Hella-та е с тъпи пластмаси, който не издържат на напрежението при движение на рефлектора когато ябълките клеясат. Въобще фарът с H4 на 40ката е позор за Hella.

Жоро, благодаря и на теб за разяснението!
При мен обаче проблемът е в самото колелце.
Сега го видях обстойно.
Дори леко стои криво в леглото.
Знам и как стана проблема- с коляно съм го разбил.
Ситуацията е зле, защото не знам как, а и не знам къде да го сменят.
Как се снема панелчето също не знам.
Сваля се целият панел заедно с духалката - 2 винта отдолу, щипка отгоре. Врътките са в ключа за фаровете - той е на щипки и се разглобява. Врътката е потенциометър - предполагам си я избил от леглото й. Нов ключ за фарове - 300 лв така че виж дали не може да се оправи.
Леле.....................300 лева за нищо.........и никакъв ключ............ Sad
Не се плаши. Има ги по моргите. Аз си купих цялия панел за 20 лева. Но ти първо отвори панела и огледай точно къде е проблема. Панела се вади не много трудно. Развиваш двете видии отдолу. Подпъхваш една отвертка отстрани и дърпаш. В горната част също трябва да подпъхнеш отвертка, за да измъкнеш панела от щепката. След като извадиш целия панел, заедно с решетката за парното /излизат заедно, както се вижда на снимката в горния пост/, освобождаваш панела с врътките от останалата част, като натиснеш издадените отстрани пластини. Преди това обаче вадиш двете букси с кабелите. Като извадиш панелчето с една тънка отвертка подпъхваш последователно около четирите жлебчета в четирите края, за да извадиш задния капак. Извади капака внимателно, тъй като има пружинки вътре и да не се разпилеят. Врътката за регулиране на фаровете се вади чрез издърпване от платката, но за по- лесно си помогни с една отвертка, пъхайки я между платката и конзолката, държаща колелцето. Пъхаш и леко завърташ, за да повдигнеш конзолката. Огледай всичко внимателно и прецени дали има нужда от ремонт. Ако е счупено нещо, пробвай да залепиш. Ако не става търси друг панел.
При мен не работят и двете моторчета, но аз така я взех колата и не ми прави впечатление, че не работят. Нови моторчета търсих веднъж, но никой не се отзова на обявата ми. Карам си я така.
milenhr Wrote:Не се плаши. Има ги по моргите. Аз си купих цялия панел за 20 лева. Но ти първо отвори панела и огледай точно къде е проблема. Панела се вади не много трудно. Развиваш двете видии отдолу. Подпъхваш една отвертка отстрани и дърпаш. В горната част също трябва да подпъхнеш отвертка, за да измъкнеш панела от щепката. След като извадиш целия панел, заедно с решетката за парното /излизат заедно, както се вижда на снимката в горния пост/, освобождаваш панела с врътките от останалата част, като натиснеш издадените отстрани пластини. Преди това обаче вадиш двете букси с кабелите. Като извадиш панелчето с една тънка отвертка подпъхваш последователно около четирите жлебчета в четирите края, за да извадиш задния капак. Извади капака внимателно, тъй като има пружинки вътре и да не се разпилеят. Врътката за регулиране на фаровете се вади чрез издърпване от платката, но за по- лесно си помогни с една отвертка, пъхайки я между платката и конзолката, държаща колелцето. Пъхаш и леко завърташ, за да повдигнеш конзолката. Огледай всичко внимателно и прецени дали има нужда от ремонт. Ако е счупено нещо, пробвай да залепиш. Ако не става търси друг панел.
При мен не работят и двете моторчета, но аз така я взех колата и не ми прави впечатление, че не работят. Нови моторчета търсих веднъж, но никой не се отзова на обявата ми. Карам си я така.


Колега, много ти благодаря за разяснението!Благодарение на теб оправих проблема! Smile Поздрави, за което!
Както и предполагах беше счупено колелцето- с изваждането му и залепването с ,,поксипол" на счупената ос се справих!
Благодарение на теб обече, защото нямаше да се осмеля да извадя сам модула на ругулаторите за светене!
Здравей колега!!! Един съвет от мен: след като си оправил регулатора фиксирай си светлините и махни буксите, които влизат в машинките и повече няма да имаш този проблем.
Казвам ти го, защото и аз имах подобен случай. След всяко влизане в автомивка постоянно трябваше да си настройвам светлините, докато в един момент едното моторче взе нещо да забива и регулирането взе да става доста трудно.
И така за да съм спокоен за в бъдеще измъкнах буксите от машинките изолирах ги хубаво и сега си ми е супер, но ти си решаваш :wink: :wink: :wink:
Pages: 1 2