Волво Клуб - България

Full Version: Маншон за спирачен цилиндър
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Някой знае ли от къде може да се намери това животно. Става въпрос за маншона който пази буталото на задния спирачен цилиндър от вода и прах. Колата е 460 с дискови спирачки. Звънях в скан тех но те предлагат само ремонтен комплект гумички които са вътре в цилиндърчето, а аз търся маншона който е най- отвън. Та някой ако е виждал някъде такова маншонче да свирка, че дъждовете дойдох и ще стане лошо после.
Аз си бях взел ремонтни комплекти (комплекти гумички) за задните спирачни апарати - също дискови - от Скантех, и моите комплекти включваха такива маншончета. Но това беше преди повече от година, ако не се лъжа, възможно е комплектите, които предлагат сега да са други, т.е. да не включват тези маншони.
Сега погледнах в сайта на Скантех:
<!-- m --><a class="postlink" href="http://scantech-bg.com/index.php?m=320&lang=1&category=502&pc=501&prodid=1246" onclick="window.open(this.href);return false;">http://scantech-bg.com/index.php?m=320& ... rodid=1246</a><!-- m -->

Ако предлагат това, което е показано в сайта им, значи и маншоните са включени.[attachment=15295]
Това ли е тампона? Аз си мислех че това е някаква работна гумичка, поне на такова ми прилича.
Това е маншона, в комплекта дори се включваше и пръстена от стоманизирана тел, с която да се захване отвън на спирачния апарат.
Мерси много, понеделник ще ги поръчам. Big Grin
Сега остана само някой да каже и как се сменят. Аз си ги купих но нямам идея как се сменят :roll: :?: ?
Здравейте колеги,

За да се смени маншона на буталото на спирачния апарат е необходимо да се свали самия спирачен апарат. Първо може да се откачи жилото на ръчната спирачна от рамото на спирачния апарат, за което е закачено. След това трябва да се развият два болта, които се намират от вътрешната страна и които захващат спирачния апарат (към част, която не знам как се казва). При мен първото развиване на тези два болта беше малко проблемно, но след напръскване с WD40 и използване на по-дълга тръба като удължител на ключа стана. След като е откачено жилото на ръчната спирачка и са развити тези болтове, би трябвало да може да се извади спирачния апарат извън диска, но внимателно, за да не се повреди спирачното маркуче, което е захванато за апарата. Ако целта е да се смени само маншона, предполагам, че може да се направи така, със спирачен апарат, закачен за маркучето. Но ще трябва помощ от някой, който да държи апарата, докато другия сменя маншона. При мен трябваше да откачим маркучето, защото самото бутало имаше нужда от почистване. Както и да е, независимо дали се откача или не маркучето, трябва да се свалят накладките, или поне тази, която е от страната на буталото на спирачния апарат. Тя е защипана с метални пластинки към отвор в буталото. След като тази накладка се издърпа и свали от буталото, би трябвало да може да се свали стария маншон или това, което е останало от него - маншона може да излезе през главата на буталото. След това е добре да се почисти леглото, на което се захваща маншона. Също трябва да се провери и самото бутало, или поне тази част, която се вижда. Да се почисти и да се прецени дали е необходимо да се извади цялото за по-щателно почистване. И след като се почистят тези неща, може да се сложи новия маншон - отново през главата на буталото, да се захване отвън със скобата, която е държала стария или с пръстена, който е в ремонтния комплект. Слд това може да се постави обратно накладката, спирачния апарат да се постави на място и захване с двата болта, и да се постави жилото на ръчната спирачка. Аз лично на единия апарат смених само маншона, вътрешното уплътнение го оставих, защото нямаше теч на спирачна течност и реших, че няма нужда. Но буталото ми беше много наранено, защото стария маншон почти липсваше. Затова ние свалихме апарата от маркучето и извадихме буталото за по-добро почистване. Ако откачите маркучето, може да го запушите с дървена клечка, която предварително издялате в единия край, за да не изтича спирачна течност. Впрочем, ако решите да вадите буталото, може, преди да откачите маркучето, да натиснете леко педала на спирачката, при изваден извън диска апарат - така буталцето ще излезе малко повече навън, и след това ще ви е по-лесно да го извадите. Ако разкачите апарата от маркучето, ще е необходимо след това, след закачането му обратно, да обезвъздушите.

Това е, което аз бих могъл да кажа, за смяна на тези маншони. За по-сериозни ремонти на спирачните апарати имаше други теми.

Поздрави и успешни ремонти! Smile