Волво Клуб - България

Full Version: Гасне на газ и светва ламбда сонда.
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2
На бензин всичко е ОК, нищо не свети, колата не гасне. На газ изгасва дори в движение на скорост, след няколко секунди (на скорост) пак се пали, и пак угасва и т.н. До момента в които се изключи, ламбда не свети. След прекъсване като запали пак светва и така докато не я оставя няколко минути изгасена.
Газовата я смених с нова - Lovato. В сервиза казват, че тока от бобината спира, и предлагат да пуснат '+' директно...На тези волва + на бобината им спирал на газ... странно ми звучи!
Старата газова беше турска и аматьорски направена, пък вървеше без този проблем.

Някои имал ли е такъв проблем?
Моля за съвет.

440, 1.8 моно, B18U, 1994
колега смени си газовите филтри ако не се оправи смени си маистора тогава имах подобен проблем с сондата накрая се оказа че е от филтрите и нова настроика и всичко заспа но говоря за газов инжекцион
Интересно ми е какво е било решението на този проблем,защото това губене на плюса на бобината идва от изключването на дюзата и светва ламбда лампата.Предполагам, че със симулатор на дюза проблема ще е решен,но да видим ???
Определено си смени майсторите първо. На майсторите май им спира плюса като видят Волво на газ..
Има логика в думите на газаджиите.Ако ЕКУ-то "вижда" че ти е изключена дюзата като нищо да гаси бензиновата помпа и/или бобината.Ако в това е проблема то един подхдящ симулатор ще го реши.
На предната уредба може да е имало симулатор или да са взели + от някъде другаде а не от бобината.Принципно да се вземе ток директно от бобината не е добро решение и се прави през реле въпреки малката консумация на клапаните.Ако си с автоматичен ключ пък това ти е най-малкия проблем от къде ще вземеш +.
Възможно е ЕКУ-то да "усеща" че му е спряна дюзата, макар че това свойство е присъщо на доста по-нови компютри, но може от Сименс да са се постарали. Ако е това едно обикновено реле с отчупена котва (да не щрака) на мястото на моно дюзата би трябвало да "емулира" перфектно, стига това да е проблема

Да не би пък да са ти взели плюса от грешната страна на бобината? Плюса си е постоянен от едната страна
когато си на контакт и си "минава" и от другата през първичната намотка.
Да ама от другата страна комутатора цъква на маса в момента на подаване на искра.
Здравей ipdown,

Това за комутирането към маса дето си го писал важи за управлението на инжекторите.
Иначе първичната намотка на бобината е постоянно включена а драйвера и прекъсва веригата. В момента на пръкъсването на веригата възниква и искрата мужду електродите на свеща.
Иначе бих посъветвал колегата bephep да опита да премести плюса от бобината на горив. помпа.
Друго за което се сещам е да ти се губи масата. Повери с всички кабели от АГУто, които са захванати за маса/ламарина, двигател, ск. кутия или акумулатор/. Връзките според мен трябва да се правят само с запояване и термосвиваем шлаух. Ако ползваш кабелни обувки за връзките към купето. Махни боята или каквото има за да стигнеш до метал и тогава захващай кабелните обувки.
Запалителната ти система е бобина и дистрибутор нали? Ако да то ЕКУто гледа само дали има сигнал от датчика на коляновия вал. Ако двигателя се върит/работи/ то екуто ще захранва горив. помпа, дюзата и бобините. Ако не няма ток за тях.
А дали не може да се види каква е грешката за да се пали лампата?
Коминочистач,
Екуто ще комутира дюзата на бензин, а като я прекъснеш на газ пак ще продължи да го прави с тая разлика, че няма какво да комутира. Едва ли това еку е толкова умно за да следи веригата на дюзата, и като види, че я няма да спира тока на бобината.
Вариантите са много!
Най- добре колегата с проблема да каже дали е на ти или на вие с тоците и техниката за да знаем какви насоки да му дадем.
Ако не е на ти по- добре колегите от София да му препоръчат сервиз за да си оправи проблема бързо.
Иначе само си пишем празни приказки за лаф мохабет.
Явно не съм се изразил правилно, ето какво имах предвид. На контакт има 12в и в двата края на бобината - т.е. захранването си минава през първичната, когато запали мотора ЕКУ-то затваря (когато трябва да подаде искра) към маса веригата през комутатора на къси импулси - т.е. ако закачиш захранването на газовата между бобината и комутатора тя постоянно ще се включва/изключва. И понеже комутатора затваря съвсем за кратко два пъти на оборот е възможно на ниски обороти долу-горе да работи газовата, ама като форсираш да гасне..
ipdown,

Комутатора може да го приемеш като НЗ контакт, които контакт се отваря тогава когато ни е нужно да подадем искра към свеща. На старите коли чукчето в делкото върши тази работа/отваря си контактите когато трябва да се подаде искрата/. Това е и причината старите коли да не се държат на контакт за да не им изгори бобината. При тези с инжекторно впръскване на горивото бобината, помпата и инжекторите се захранват при даване на котакт, и ако в рамките на 2-3 сек не запалиш двигателя, се спира това захранване.
Ето тук има описание как работи запалителната система <!-- m --><a class="postlink" href="http://mgaguru.com/mgtech/ignition/ig108.htm">http://mgaguru.com/mgtech/ignition/ig108.htm</a><!-- m -->.
Към черния кабел между бобината и комутатора може да се върже кабела на превключвателя чрез който се "четат оборотите" на двигатела. Ако този кабел е прекъснат някъде или не е добра връзката му с този черния,може да се получи същия проблем, т.е да гасне на газ колата. Понеже превключвателя е тъп и ако не вижда пулсациите на напрежението си мисли, че двигателя не работи и изключва де що има клапани вързани към АГУто.
Bephep да си провери и този кабел.
Ами аз нали точно това написах Wink
Pages: 1 2