Волво Клуб - България

Full Version: Новина от Швеция
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Колебаех се дали да я споделя, но все пак:
<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.bloomberg.com/news/2010-11-03/volvo-cars-plans-to-hire-chinese-design-team-to-lift-brand-s-local-appeal.html" onclick="window.open(this.href);return false;">http://www.bloomberg.com/news/2010-11-0 ... ppeal.html</a><!-- m -->

Китайски дизайн за Volvo
От Volvo съобщиха, че върху дизайна на бъдещите модели на фирмата ще работят китайски специалисти.
Първият нов модел на Volvo, който ще бъде разработен изцяло от китайски дизайнери се очаква на пазара през 2012 година. Целта на предприеманата стъпка е да се отчетат китайските вкусове за нов автомобил и да се увеличи рязко делът на китайския пазар в продаваните автомобили на Volvo, заявява главният дизайнер на шведската марка (притежавана от китайци), Петер Хорнбери пред агенция Bloomberg.


Първият „китайски” модел на Volvo ще бъде компактен, от класа на BMW 1-Series.

Както вече е известно, колата ще има размери по-малки от тези на Volvo S40, и след появата си ще смени този модел в моделния ред на фирмата.

Разработката на компактния автомобил започна преди няколко години, още от предшественикът на Хорнбери, Стефан Матин.

Сега обаче, след като Volvo стана китайска собственост и се търси възможност китайският пазар да стане основен за марката, с външния вид на автомобила ще се заеме дизайнерски център от Шанхай.

„Ако китайците или американците искат повече хромирани части защо да им противоречим, само защото у нас в Швеция това не се харесва” казва Хорнбери.

Именно за сметка на китайския пазар от Volvo планират да повишат продажбите си до 800 000 автомобила на година. През 2010 фирмата очаква да продаде по света около 380 000 автомобила.






Личното ми мнение, е че трябва да правят модели за Азия и други за САЩ/Европа. Това е просто подигравка с колите. Тяхната индивидуалност ще бъде тотално заличена и ако в миналото е имало 3-4 модела, то сега ще стане като VW/Audi, където всичките кошове са еднакви, но с различни размери и марки отпред. Май ще мигрираме към трибуквените или звездите...
Повечето големи производители правят специфични модели за Китай и продават доста добре там. След като това ще им бъде основната цел за експанзия, е нормално да се съобразят с местния вкус. Да видим до къде ще ги отведе :?
То, като гледам, май за нас нищо не остана, освен да се надяваме от саблезъб тигър, да не превърнат Волво фейса в новородено мръсно коте с дръпнати очички... Confusedhock:
Рано е да се каже че ще направят някой грозен или чуплив модел.Винаги може да ни изненадат и да направят нещо здраво и красиво.Нека не забравяме че са най добрите имитатори на коли-дори ролс ройс направиха-така че аз съм оптимист и вярвам че ще ни зарадват с хубави модели и най вече на по добри цени-имат ефтина работна ръка и от там цената веднага пада. Tongue
Еххххх, жалко само, че последното VOLVO, което някой ден, може би ще карам ще е произведено 2010. Пък после ще му мислим, живот и здраве...
п.п. нищо, колегата Георгиев, ще сподели като си купи от китайските волва, как е
ще ми се да стане още по хубава марка и надеждите ми идват от това, че и ягуар и ленд роувър ги купи ТАТА фирма от която не бих купил автомобил, но вижте хората как инвестират в тези хубави марки Smile китаиците имат парите ние имаме ноу хау и дано осъзнават,че всеки компромис от към качество надежност безопасност и дори дизайн ще е крачка назад и то голяма.Дано не разчитат изцяло на на техния си пазар
Споко бе хора! Нали знаете 2012....
А тези Volvo с китайски дизайн само за техният пазар ли ще са по подобие на новото Volvo S80L?
Идеята е да се обърне повече внимание на пазара в Китай, защото продажбите само там са подобни или скоро ще станат на тези в цяла Западна Европа. Бях в Китай 2 месеца това лято и впечатленията ми са, че местните марки и коли се различават от европейските марки, повече хром, като цяло една идея кичозни, Буик Регал и супер масов. Волво вече направиха модел само за китайския пазар - С80Л, и не само те, всички други премиум западни марки, нормално е да предложиш по-голяма потребителска стойност на потребителите в Китай, като се има предвид нарастващото им значение. До този извод са стигнали всички производители, които продават на този пазар. Но не се притеснявайте за Волво, защото напоследък концепцията на марката е да използва шведския дизайн като в интериора и екстериора, който е напълно противоположен като имидж на средностатистическия китайски вкус. Тези, които трябва да се притесняват са колегите от форума на Audi, защото с тези кичозни диодни светлини (А4)и хром навсякъде(А6), марката се доближа все повече до китайския дизайн, bwm A6-ците са навсякъде.
Аз лично нямам нищо против Volvo S80L да се продава и в Европа. Така ще имаме модел, който макар и малко да се приближава до Олимпа на A8, S-Class и 7 Series...