Волво Клуб - България

Full Version: Странен проблем
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2
Здравейте колеги!
От една две седмици наблюдавам нещо странно (и леко притеснително) докато карам. На тръгване от светофар например на първа или на втора, колата просто спира да върви. Натискам педала на газта, но тя едва се влачи. Трябва да подам повече газ, че да тръгне, а заедно с тръгването се чува и едно пляк от зад някъде. Тогава сякаш се отпушва и всичко си е Ок. Дали може да е свързано с катализатора? Аз не съм го сменял/махал.
Още нещо, което забелязвам и което може би не е свързано с първия проблем е, че оборотите понякога играят, когато колата е изключена от скорост. Например спрял съм на някой светофар и гледам стрелката на оборотомера се мести едва забележимо. Усеща се и по колата, а вчера за малко да ми угасне така, трябваше да подам газ за да се оправи.
Дайте съвет - какъв майстор да търся и какво може да е според вас?
да имаш спомени за смяна на свещи? Колата се дави и сместа доизгаря в ауспуха което води до плякане. Други възможни проблеми се въртят около датчици, но тогава ще светва жълтата лампа на таблото.
Бобина може би , свещи също
Quote:да имаш спомени за смяна на свещи

Свещите ги смених преди няколко дена. Едва ли е от свещите, защото проблема го имаше преди смяната, има го и сега. Иначе да - не свети лампата за check engine. Има ли смисъл да се ходи на диагностика, при положение, че не свети нищо по таблото?
rdx1968 Wrote:
Quote:да имаш спомени за смяна на свещи

Свещите ги смених преди няколко дена. Едва ли е от свещите, защото проблема го имаше преди смяната, има го и сега. Иначе да - не свети лампата за check engine. Има ли смисъл да се ходи на диагностика, при положение, че не свети нищо по таблото?


Значи бобина или кабели.........
По-вероятно е да е бобина.
Кабелите, ако не са наред скапват свещите скоропостижно.

Освен да махнеш(разбиеш, ) катализатора, маже и да прочистиш дюзите, макар че не вярвам да е от тях.
Профилактичното почистване е полезно(почистване на ултразвук в серзиз, не с добавка).
С 40 е много капризна на кабели и свещи.Имай го предвид.
Отиди да ти направят една диагностика ,
така я някой познае ,я не.
Провери кабелите. Малко е несигурно но може да пробваш с мултицет. Работещите кабели имат съпротивление между 4 и 10 килоома. Огледай ги за дупки и нагаряне, разтапяне вътре в лулите. За бобини провери свещите. Омаслени електроди показват, че този цилиндър не пали.

Дясна бобина (гледано откъм шофьорското място) - 2-3 цилиндър, лява бобина 1-4 цилиндър. Бобините на тази кола подават искра едновременно на 2 цилиндъра - например когато 2 пали, 3 празни и обратно - подава се искра и към 2та цилиндъра, единия получава искра при празненето. Виж дали са наредени правилно кабелите.

Ако жълтата лампа загасва след палене и не светва повече диагностиката е безмислена. До 1998 бензините са нестандартни за диагностика и ако няма грешки нищо не излиза. Ако има грешки - свети лампата.
Аз се боря с този проблем от около година Big Grin Мога да изброя нещата, които не помогнаха Smile... оригинални кабели, свещи, бенз. филтър (въздушния не го броим, защото го мия на 8000км и катализатора също....щото го няма от много време Big Grin ), чистене на дроселова клапа, инжектори, диагностика на бобини, ламбда сонда и др датчици, проверка на херметичност на въздуховода (уплътняване на маркуча за сервото и смяна на някое и друго вакуумно маркуче) Big Grin :? Ако някой намери решение на проблема да свирка...черпя с мооого бира Big Grin
LeecH Wrote:Аз се боря с този проблем от около година Big Grin Мога да изброя нещата, които не помогнаха Smile... оригинални кабели, свещи, бенз. филтър (въздушния не го броим, защото го мия на 8000км и катализатора също....щото го няма от много време Big Grin ), чистене на дроселова клапа, инжектори, диагностика на бобини, ламбда сонда и др датчици, проверка на херметичност на въздуховода (уплътняване на маркуча за сервото и смяна на някое и друго вакуумно маркуче) Big Grin :? Ако някой намери решение на проблема да свирка...черпя с мооого бира Big Grin

За загуба на мощност при тръгване:
Останаха потенциометър на дроселовата клапа и регулатор налягане на инжекторите.

За плаващи обороти - менят се според бензина и какво ли още не, но оправия няма.
Имах един кадет дето правеше така като му сипя бензин 98октана. На 95 не се циганеше, а на газ направо летеше( споменавал съм го- вдигаше над 170км/ч) Пробвайте различни октани и бензиностанции, че не се знае какво ви наливат.
Pages: 1 2