Волво Клуб - България

Пълна версия: Как се сваля предна броня на S80 -2007 (S60 и V70)
В момента виждате орязана версия на нашия форум. Вижте пълната версия с подходящо форматиране.
Допускам, че и за XC70 е така, но не гарантирам.
1. Проблем: Причините да Ви се наложи да сваляте предна броня са много.
2. Условия за получаване на проблема: Сваляне на фарове, машинките за чистачките на фаровете, сваяне на радиатор, сваляне на казанчето за течността за чистачки и още куп други.
3. Възможни решения: Ако причината не е счупена броня, тази точка е излишна, но ако е така решенията са 2: Нова броня или втора употреба.

Работна среда - на улицата. Разбира се винаги е по-удобно в гараж, но под "на улицата"
имам предвид, че не е необходимо нищо по-специално.
Хубаво е да имате един приятел, поне за компания, поне първия път. При второто сваляне се справих сам за 15-20 минути... В моят случай помощта дойде от Митко 13
[Изображение: file.php?id=17791]
За удобство повдигнах колата. Това не е наложително, просто съм по-дългичък и да не се изгърбвам много. Показаният начин за повдигане не е за пример! Препоръчвам да се поставят стабилни трупи сместо този безформен камък, от съображения за сигурност. Ако работите "на крик", подсигурявайте винаги автомобила. Случвало ми се е да изпусне крика...
[Изображение: file.php?id=17792]
[Изображение: file.php?id=17793]
Понеже аз не разполагах с ръководство като това, си бях извикал Чичо Вадис да дава акъли. На Вас той няма да в е необходим. Поне не и за процедурата "сваляне на броня".
[Изображение: file.php?id=17794]
Тук бяха щипките. Махат се чрез леко натискане на средната им част навътре. Усеща се щракване. После цялата щипка лесно излиза навън с леко повдигане с права отвертка. ВНИМАНИЕ ЧУПЛИВИ СА, както и всички стари пластмасови неща по колите.
[Изображение: file.php?id=17795]
А ето ги и самите щики, демонтирани
[Изображение: file.php?id=17796]
Ако автомобилът Ви е оборудван с чистачки за фаровете, ще се наложи да демонтирате раменете им. На показаната снимка се вижда как е "замаскирана" гайката под декоративно капаче.
[Изображение: file.php?id=17797]
Споменатата гайка е 8-ца. Развива се лесно. Възможно е чистачката да се е "заварила" за остта (образно казано). Ако имате WD-40 под ръка - използвайте го или там другите разни продукти от типа "горещ ключ". В краен случай и малко спирачна течност би могла да свърши същата работа Smile Препоръчвам преди да извадите рамото, да откачите маркучето за течността за чистачки, защото както казах, рамото ще излезе много трудно първия път, а когато това стане има опастност да повредите маркучето от инерцията...
ВНИМАНИЕ!!! При монтажа на Рамото НЕ ЗАТЯГАЙТЕ ПРЕКАЛЕНО ГАЙКАТА. Остта на чистачката е конусоведна и при прекалено натягане можете да сцепите отвора на рамото на чистачката.
[Изображение: file.php?id=17799]
Махат се габаритчетата на бронята. Излизат много лесно - с права отвертка се понадига края откъм купето и излиза. Откачате куплунга и вече е свободен в ръцете Ви. Пластмасите под фаровете вече не са ограничени от други елементи и идва техния ред. Те също с правата отвертка по показания начин. Аз махнах и мигачите и кората отдолу под бронята, но не е необходимо. Просто исках да виждам машинките на чистачките, все пак заради тях я свалях тази броня ...
[Изображение: file.php?id=17798]
Така изглежда без чистачки, габарит, пластмасата под фара (и мигач).
[Изображение: file.php?id=17800]
На показаното място от двете страни на бронята има по един болт 12-ка. За да бъде развит ще ви трябва и удължително рамо, защото е малко навътре.
[Изображение: file.php?id=17801]
Както и този болт със същия ключ. За да се стигне до него се маха декоративното капаче. Излиза с голи ръце, но може да си помогнете малко с отвертката.
[Изображение: file.php?id=17802]
Това са нитовете които държат подкалника за бронята.
[Изображение: file.php?id=17803]
А това е най-приятната част - дупчи на воля(махам нитовете де) Smile
[attachment=16456]
С премахването на нитовете може да се каже, че сте готови. Ако автомобилът Ви е оборудван с фарове за мъгла(халогени) ще се наложи да откачите букста им. Тя е една, обща и се намира отляво по посока на движението зад габаритчето. Кофти място е, понеже през дупката на габарита нямате достъчно пространство. Ще се наложи да бъркате през подкалника.
В този момент бронята е изцяло свободна. Стои си на мястото единствено благодарение да два "шиша" в средата, който при монтажа обратно ще трябва да ги уцелите по местата им.
Издърпвате я леко напред и тя пада. Ето тук е хубаво да имате помощник. Да сте от двете страни и да не позволите да падне на земята и да се одраска или да се счупи някой от фаровете за мъгла. Ако сте сами, може да подложите нещо меко на земята.
4. Необходими инструменти:
1. Малка кръстата отвертка или нещо тънко за натискане на чопчетата на щипките.
2. Ключ 8-ца за Гайката на рамото на чистачката
3. ВД-40 или подобни продукти. В краен случай течност за чистачки. За по-лесно освобождаване на рамото на чистачката от остта й.
4. Камък 12 с удължително рамо. За големите болтове на бронята
5. Права отвертка - за демонтаж на габаритчето и декоративните пластмаси под фаровете.
6. Дралка и свредла за премахване на нитовете от подкалника
7. При монтаж - нови нитове. Поразтърсете се по магазините за автоаксесоари и автобои. Обикновенно там се продават нитове с по-широки и черни глави, точно за тази цел. Ако нямате време или желание и с обикновенни става и после един черен маркер отгоре или боя, кой каквото има.
Това е. Успех на всички в начинанието.