Волво Клуб - България

Пълна версия: Подмяна батерий на Сирената на Алармата
В момента виждате орязана версия на нашия форум. Вижте пълната версия с подходящо форматиране.
Модели за които се отнася S80, S60, V70, XC-тата (при тях монтажа е малко по-различен, но аналогичен)
1. Проблем: Сирената на алармата не е просто сирена а Alarm Siren Module. Благодарение на този МОДУЛ дори и да остане без тока по някаква причина автомоила, алармата продължава да работи. Въпросния модул управлява не само алармата, ами и шибедаха(люка на тавана) колкото и странно да ви звучи - така е. Проблема тук е, че в него има батерия, която след 5-6-7 години се разтича. Ще кажете, майната й - да така е, но течността от нея е "смъртоносна" за електрониката която е в близост - платката й се разказва играта (да сме кутурни все пак). Ако не се направи тази профилактика(подмяна на батерията) своевременно рискувате да се разделите със скромната сума от:[attachment=16501]Все пак спонахме, че това не е просто сирена, а модул - част от електрониката на автомобила Ви.
2. Условия за получаване на проблема: Стареене на батерията и в последствие - разтичане
3. Възможни решения:
1. Най-лесното - купувате си нова сирена и я подменяте. Гореспоменатата сума от 269.75лв. в МП. Възможно е да я спазарите в е-bay или други сайтове за по-малка сума, но по-малко от 200 лева едва ли ще ви излезе.
ВНИМАНИЕ!!! Ако просто ще подменяте сирената и сте се насочили към такава втора употреба е възможно тя да НЕ проработи. Особенно при автомобили 1999-2002 година. Има изписано много по темата, че електрониката не приема употребявани модули а само нови такива с "чиста" памет за серийния номер, която при първо включване се разпознава и записва.
Т.е. ако си купите 2-ра употреба - рискувате.
И още нещо, монтирайки новата сирена е възможно да се наложи 3 пъти да заключите и отключите автомобила за да се разпознае.
2. Ако все още сиреата Ви функционира, може да й направите "Профилактика" - подмяна на батерията.
Това в случая ще бъде и разгледания вариант.
Тези който ще подменят целия модул могат да прескочат частта с разглобяването на сирената и монтажа на новата батерия.
И така ето го евтения вариант: Малко обща информация. Батерията вътре в сирената е с показатели:
7.2V 240 mAh и размери Ф 25.2мм x Л 30.6мм. Съставена е от 3 батерий N2H240, всяка от които е:
Diameter 25.20 mm
Høyde 10.20 mm
Info NiMH-Cell
Kapasitet 240 mAh
Spenning 2.40 V
[Изображение: file.php?id=18739]
[Изображение: file.php?id=18740]
Убих се да търся по магазините (в Русе) и навсякъде ме гледат като полезно изкопаемо. Обмислях вариант да си поръчам от посочения сайт 3 такива и да си я направя - отказах се, не ми се чака, а и май няма вариант за доставка в БГ. Затова започнах да мисля алтернативни варианти:
1. Да намеря батерия със същите показатели и при невъзножност да се събере там, да направя "външен" монтаж, със съответното изолиране, разбира се. Идеята не беше лоша, дори почти бях готов да прибягна до нея, но не ми се нравеше това, че батерията ще е навън и както и да я изолирам, няма гаранция след 1-2 години какво ще се случи...
2. Да намеря батерия която да се събере на мястото на старата - не намерих! Но намерих вариант това да се случи. Взех си 2 батерий 3.6V 300mAh с размери 30/32/15. Свързах ги последователно като по този начин получих една батерия 7.2V 300mAh с размери 30/32/30, на обща стойнист 15лева и някакви стотинки.
[Изображение: file.php?id=18741]
[Изображение: file.php?id=18742]
Използвах буксичката която си беше на старата батерия. А ето ги двете една до друга:
[Изображение: file.php?id=18743]
Новата батерия е малко по-голяма, но със доста зор се намести - как ще опиша по-нататък.
Сега започваме стъпка по стъпка.
1-во ВАЖНО Разкачете акумулатора! Снимки и подробности как става това - ще направя отделно ръководство с подробни обяснения, при какви ситуаций и защо се откача.
След това. За по-голямо удобство може да демонтирате предна дясна гума. Аз просто подвихнах атомобила на крик (Подсигурявайте винаги когато повдигате автомобила!) и по този начин между калника и гумата имах достатъчно място да работя.
Поради това, че сирената се намира в предния десен подкалник, зад казанчето на течността за чистачки, трябва да си проправим път до нея. За целта трябва да махнем нитовете от подкалника:
[Изображение: file.php?id=17802]
На показаната снимка това е левия подкалник - не се подвеждайте. На следващата снимка ще видите десния (използвам снимки от предното ми ръководство)
[Изображение: file.php?id=17803]
С дрелка разпробивате средата на нитовете, като по този начин ги освобождавате.
[Изображение: file.php?id=18744]
Снимката НЕ Е авторска, тази стъпка пропуснах да я снимам. Взета е от колегите от <!-- m --><a class="postlink" href="http://www.matthewsvolvosite.com/forums/" onclick="window.open(this.href);return false;">http://www.matthewsvolvosite.com/forums/</a><!-- m --> за което им благодаря.
Translation: The picture IS NOT MINE. I forgot to shoot this part. It's token from <!-- m --><a class="postlink" href="http://www.matthewsvolvosite.com/forums/" onclick="window.open(this.href);return false;">http://www.matthewsvolvosite.com/forums/</a><!-- m -->. 10x friends.
Развиват се тези 2 плстмасови гайки с ключ 10. и вече подкалника свободно може да бъде дръпнат назад за да имаме достъп до сирената.
[Изображение: file.php?id=18745]
А ето я и нея.
[Изображение: file.php?id=18747]
В по-близък план. Вижда се един болт(в случая вече съм го развил). Той е 10-ка. При по-новите модели от съображения за сигурност там е нит. Ако вашия автомобил е така - по описания начин с дрелката разпробийте нита.
[Изображение: file.php?id=18748]
Сирената е в ръцете Ви. Остава да я отворим. Тя НЕ Е на щипки, нито с видий, а е просто капсулована. За целта трябва да я сцепим. Аз го правя с макетен нож, но ако не сте си рязали ръцете с такъв минимум 10 пъти не се наемайте - вземете си една ножовка и с нея. Така възможните рани ще са по-безобидни, а и шанса за самонаряване е много по-малък.
[Изображение: file.php?id=18749]
Тук вече съм демонтирал старата батерия и съм изчистил до колко мога пластмасите, които я държат. В последсвие след проба се оказа, че за да се събере новата батерия, трябва да доизпиля остатъците, които се виждат на дъното.
[Изображение: file.php?id=18750]
А ето до колко успях да "освободя място".
[Изображение: file.php?id=18751]
Сложих, новата батерия с лепило и изчаках малко да постегне (1 цигара време, но това е според лепиото което ползвате)
[Изображение: file.php?id=18752]
Аз ползвах това. С него намазах и двата елемента от корпуса за да ги залепя.
[Изображение: file.php?id=18753]
Да не забравите да закачите батерията посредством буксичката й. Smile
[Изображение: file.php?id=18754]
[Изображение: file.php?id=18755]
[Изображение: file.php?id=18756]
[Изображение: file.php?id=18757]
Това бяха пораженията на платката от разтеклата се батерия. За щастие съм се намесил точно навреме. Все още работи. Предполагам, че при вида на тези снимки и мисълта че алтернативата е на стойност 270 лева, много от вас ще предприемат тази операция или поне биха завели колата при човек, който ще се наеме с това. За варна се сещам - Здравко. За другите градове.... - алармаджий много. Но или им стойте на главата или им дайте да разберат че АКУМУЛАТОРА ТРЯБВА ДА СЕ РЗАКАЧИ (само "-" клемата). Иначе пак ще Ви боли главата.
[Изображение: file.php?id=18758]
[Изображение: file.php?id=18759]
На показаните снимки съм сглобил двете чсти и съм сложил монтажната скоба. Вижда се една намотка изолирбанд. Тя е колкото да държи докато стегне лепилото. Вече беше станало тъмно и бързах да се прибера, затова го стегнах така и не го изчаках да стегне а направо монтирах сирената на автомобила. Съвет - изчакайте и се уверете че всичко е наред. Че е залепнало добре и че няма опастност да проникне влага вътре.

Монтаж: В обратен ред. И поставяне на нови нитове.
[Изображение: file.php?id=18760]
Преди да затворите подкалника, няма да е зле да се убедите, че всичко функционира както трябва. Повтарям: За колегите, които ще монтират нова сирена може да се наложи (не винаги но е възможно) да заключите и отключите 3 пъти за да се разпознае новият модул от СЕМ.
Внимание: Малко съвети от патило.
1. Преди да махнете акумулатора свалете поне един прозорец на автомобила до доло. По този начин си осигурявате достъп до купето ако се случи нещо.
2. Багажника се отваря чрез електрически бутон - когато откачите акумулатора той не функционира!!! За всеки случай освободете от ръчката поне една от задните седалки. Да не заключите багажника и да се чудите как да влезете в него за да закачите акумулатора. Разбира се от ВОЛВО са помисли да можеше да отключите багажника и с ключ, но това може да се случи само с ключ "номер 1" (обикновенно сив на цвят). Той е единствения който отключва багажника и жабката. Ако сте го загубили и ползвате резервния ще изпаднете в голямо приключение. И още по темата за ключа: Разликата между двата е в каналчето посредата. При резервния е триъгълно а при първия е квадратно. И с двата палите и с двата отваряте врати, но само с първия отключвате жабката и багажника.
3. Никога не оставяйте автомобила "На крик" без да сте го подсигурили.

4. Необходими инструменти:
1. Дрелка - за нитовете
2. Ключ 10 - за демонтаж на скобата на сирената (ако не е с нит); за откачане на "-" клемата на акумулатора; за двете пластмасови гайки в подкалника
3. Ключ 13 - за демонтаж на осигурителната скоба на акумулатора.
4. Макетен нож или ножовка - за сцепване на корпуса на сирената
5. Макетен нож за заголване на жичките на батерийте.
6. Поялник и прилежащите му консумативи - за запояване на новата батерия към буксата на старата (ако се налага)
7. Излор банд - за привързване на двете нови батерий една към друга (ако не сте намерили друго решение разбира се)
8. Лепило - вие си преценете какво. Трябва да лепи пластмаса и да е добър хидроизолатор.
9. Всевъзможни "помагала" за премагване на остатъците от скобата на старата батерия.
10. Батерийте разбира се Smile
11. Нитачка и нитове при монтажа им - Поразтърсете се по магазините за автоаксесоари и автобои. Обикновенно там се продават нитове с по-широки и черни глави, точно за тази цел. Ако нямате време или желание и с обикновенни става и после един черен маркер отгоре или боя, кой каквото има.

Това е. Успех на всички в начинанието.
Да допълня и аз нещо.
Гледайки печатната платка в какво състояние е след разтичането на батерията(паднала солдер маска и корозирали пътечки) смятам, че трябва да се направи следното:
Разпояване на всички елементи.
Почистване и калайдисване на пътечките с увредена солдер маска(това зеленото върху платката).
Запълване на всички проходни отвори с тинол.

Ако се остави платката в това състояние то много скоро след смяна на батерията, ще се наложи пак да се разглобява, но този път с цел ремонт на платката... :roll:
Предполагам че всички знаят ,за какво е акумулатора в сирената .
Аз ви съветвам да не поставяте такъв ,при ремонта .
Въпреки че повишава сигурността ,проблемите които акумулатора създава са
повече от плюсовете му в случая .
Съгласен съм, просто не исках да рискувам, да не се окаже че си прави проверка за пустата батерия... На много колеги (по чуждите форуми) им е вадило съобщение за неизправна сирена, значи все пак проверява нещо, но в какво точно се състои теста - е това вече не знам.
Затова и бях посочил като възможно решение - "външен монтаж на батерията". По този начин се затрахова човек, че доири и да се разтече новата, няма да повреди нищо. Но пък има опастност при недобра изолация да окъси. Колите са си ваши, решенията също, аз просто споделям по какви пътища съм минал с единствената идея да съм полезен поне на един колега тук.
УСПЕХ на всички.
Здравейте,
след като алармата ми започна да се включва без повод по всяко време намерих тази тема и реших да сменя батерията... Особеното в случая е, че се касае за Volvo S70 и се оказа, че алармата е по различна. Добрата новина за мен беше, че не ми се наложи да режа и лепя корпуса. Но батерията е с други параметри - 4.8 V / 600 mAh . Реших въпроса с две батерии от 2.4 V за телефон - свързани последователно. Всичко се вижда на снимките. Дано информацията да е полезна - както тази тема се оказа за мен. За което благодаря на автора !
Колега, а къде си намери сирената !? Че аз имам фабрична аларма, с дистанционно, с glass-сензор, която не работи и не мога да открия къде седи или поне къде е седяла. Става въпрос за 850-ка.
Zdravko_850 написа:Предполагам че всички знаят ,за какво е акумулатора в сирената .
Аз ви съветвам да не поставяте такъв ,при ремонта .
Въпреки че повишава сигурността ,проблемите които акумулатора създава са
повече от плюсовете му в случая .
Потвърждавам, че при премахване на батерията алармата не отчита грешки и всичко работи (с изключение на вкл. на сирената при липса на акумулатор Wink ). Все пак пред вероятноста да се загуби цялата аларма заради изтекла батерия реших да се лиша от екстрата да имам аларма и без акумулатор (като гледам капацитета на батерията едва ли издържа много в режим на пищене). При мен батерията все още беше в перфектно здраве и нямаше признаци на изтичане (колата е 2006г.).
jtboev написа:
Zdravko_850 написа:Предполагам че всички знаят ,за какво е акумулатора в сирената .
Аз ви съветвам да не поставяте такъв ,при ремонта .
Въпреки че повишава сигурността ,проблемите които акумулатора създава са
повече от плюсовете му в случая .
Потвърждавам, че при премахване на батерията алармата не отчита грешки и всичко работи (с изключение на вкл. на сирената при липса на акумулатор Wink ). Все пак пред вероятноста да се загуби цялата аларма заради изтекла батерия реших да се лиша от екстрата да имам аларма и без акумулатор (като гледам капацитета на батерията едва ли издържа много в режим на пищене). При мен батерията все още беше в перфектно здраве и нямаше признаци на изтичане (колата е 2006г.).

Привет,
Познавате ли някой сервиз, който да го е правил това и който може да извърши тази манипулация на волвото ми? XC90. За района на София?
Благодаря предварително!
Здравей,
предполагам, че Ники Добрев ще ти помогне - на този адрес или банера горе "Volvo Tune Line" - обади се и го питай.