Волво Клуб - България

Full Version: Въпроси за S60 2.4 170 hp и 2.4T 200 hp
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2 3 4 5
Здравейте! Карам японски автомобил от класа на S60 и съм доволен като цяло, като изключа слабите места на всеки модел. Някои са скъпоструващи и определено натоварват бюджета на фона на цената на пазара (около 7000). Тоест няма много смисъл да харчиш пари да поправяш.
Няма да настоявам да науча от вас неща за S60, които вие сте научили от опит или след много четене, затова ще питам следното:
1. Има ли модела проблеми с ръждата? За 2000-2002 г. става въпрос, не фейслифтовите
2. Колко носача има отпред и отзад, колко надеждно е окачването (на моята са 6 отпред и 4 отзад); може ли да се смени шарнир без носач? Обичам да се грижа за колата и да пазя.
3. Обезшумяването в движение как е при тези автомобили?
4. Турбо двигателят позволява ли "газификация" (ГИ)?
5. Проблеми с механичните трансмисии, полуоски, хидравлични повдигачи, спирачни дискове, рейка, проблемни лагери... характерни ли са? Електрическата с-ма как се представя, светва ли често лампата за грешки?
6. Липсва ми борд компютър и ми е интересно освен моментен разход какво друго показва.

Търсих някъде цени на разни части, но не открих. Ще потърся пак. Например: накрайници, носачи, лагер-главинини, ремъци, ролки... предполагам частите за тези две модификации са идентични? Четох за предимството да се вземе купена преди години от България.
Накрая ще ви кажа кое ме подсети за тази кола. Една колежка, която е много (всъщност МНОГО) капризна относно комфорта, дизайна и всичко в един автомобил, след едноминутно мислене каква кола й е харесала как вози и върви, посочи волво С60 Tongue . Дано не съм ви се сторил досаден.
1. Има ли модела проблеми с ръждата? За 2000-2002 г. става въпрос, не фейслифтовите
Не, Волво нямат проблем с ръждата по принцип освен ако не са блъскани.
2. Колко носача има отпред и отзад, колко надеждно е окачването (на моята са 6 отпред и 4 отзад); може ли да се смени шарнир без носач? Обичам да се грижа за колата и да пазя.
Стандартен макферсон отпред - 1 носач и стабилизираща щанга. Отзад е по сложно, но не създава проблеми.
3. Обезшумяването в движение как е при тези автомобили?
Много добре, но с евтини гуми няма да е тихо.
4. Турбо двигателят позволява ли "газификация" (ГИ)?
За какво ти е турбо на газ ?!
5. Проблеми с механичните трансмисии, полуоски, хидравлични повдигачи, спирачни дискове, рейка, проблемни лагери... характерни ли са? Електрическата с-ма как се представя, светва ли често лампата за грешки?
Няма характерни проблеми
6. Липсва ми борд компютър и ми е интересно освен моментен разход какво друго показва.
Средна скорост, среден разход.
Търсих някъде цени на разни части, но не открих.
<!-- m --><a class="postlink" href="http://drive.bg/" onclick="window.open(this.href);return false;">http://drive.bg/</a><!-- m -->
Сега ако кажете, че частите от този сайт са качествени и не се налага да сменям пролетта и после чааак наесен, ще е екстра.
Направих сравнение на някои части при моята и тези две S60. В ценово отношение Волвата са по-скъпи с от 30 до 100 и повече процента. Имайки предвид почти еднаквите цени на частите (от сайта), интересът ми към тези модификации мисля е оправдан. Затова съм любопитен. При моята има дори по-високи цени. Например ангренажния ремък, пистовите ремъци, обтяжни и паразитни ролки, свещи, лагер-главини - тези части при мен струват около 1500 лева, като смятам само две лагер-главини. Работата на монтьора не я слагам. Може би зависи на кои фирми са частите и дали те са добри за даден модел.

А обезшумяването как го намирате, доволни ли сте? ГИ може ли да се сложи на модификацията с турбо?
Обезшумяването е супер според мен (за класа си), ГИ със сигурност може, но защо? Турбо моделите имат по-високи експлоатационни разходи от атмосферните (те са "най-бедняшки"). Аз карам такава 2.4, но 140 к.с. (еднакви са със 170, разликата е в ЕКУто), като имай в предвид - 5 свещи = 55 лева (в мото-пфое), за турбо 5 свещи = 110 лева. Със сигурност има още куп други неща, които превръщат карането на турбо в по-скъпо удоволствие. Така като гледам си търсиш нещо "бедняшко", така че съвет - насочи се към атмосферка. А ако ти се кара турбо Volvo - забрави за сметки без кръчмар.
Прочети и тази тема: <!-- l --><a class="postlink-local" href="http://www.volvoclub-bg.com/forum/viewtopic.php?f=8&t=15276&start=0" onclick="window.open(this.href);return false;">viewtopic.php?f=8&t=15276&start=0</a><!-- l -->
Смяната на 6-те свещи при моето бедно бубу заедно с работата на монтьора възлиза на 250-270 лева. 110 лева ще ги преглътна някак си. Все пак нали за турбо питам, ще си плащам Sad . Относно защо ГИ - защото не е приятно да минаваш 100 км. с 20 лева. С 12-13 е по-добре мисля. Аз ли точно да спонсорирам Лукойл, ОМВ и т.н. Нали се събуждам и отивам да си измия очите - спонсорирам ВиК, светвам лампата - спонсорирам ЧЕЗ. Счита се че при употребата на една кола най-могъщият разход е за гориво... та затова.
Andy Wrote:Смяната на 6-те свещи при моето бедно бубу заедно с работата на монтьора възлиза на 250-270 лева. 110 лева ще ги преглътна някак си. Все пак нали за турбо питам, ще си плащам Sad . Относно защо ГИ - защото не е приятно да минаваш 100 км. с 20 лева. С 12-13 е по-добре мисля. Аз ли точно да спонсорирам Лукойл, ОМВ и т.н. Нали се събуждам и отивам да си измия очите - спонсорирам ВиК, светвам лампата - спонсорирам ЧЕЗ. Счита се че при употребата на една кола най-могъщият разход е за гориво... та затова.


Братче не си за турбо тогава....То и атмосферката няма да гори кой знае, колко по-малко...
100 км са си 20 лева при това на бензиново С 40 2,0
Идеята на турбото е да "наблъска" повече въздух в цилиндрите за да може повече бензин да изгори. Без турбо ако вкараш повече бензин не достига кислород и бензина си доизгаря в ауспуха вместо да върши работа. Цялата работа с турбото изисква компютъра да "знае", че има повече въздух и може да вкара повече бензин.

Контролера на газовата хабер си няма колко въздух има в цилиндрите и блъска газ според кефа на газаджията. Крайният резултат е, че турбото се превръща в една безмислена перка на газ защото цялата система която се грижи да му осигури правилната смес е изключена и на нейно място има една тъпа цъкалка дето и е през оная работа за сигналите от датчиците. Превръщащ турбо мотора в обикновен атмосферен на газ.
Жоро, тук грешиш!
На сестра ми 940ката е с 2.0Т мотор и няма никаква разлика при вървежа на газ или на бензин :!:

Оборудвана е с ГИ и с допълнение за турбото (каквото и да е то). BRC е газовата, като е монтирана в Италия.

На 2.4T съм сигурен, че ще сложат в BRC в дружба, а защо не и някъде другаде. Просто ще струва по-скъпо, защото е 5 цилиндров и защото е с турбо. Над 2000 лева ще излезе според мен, но нека автора да каже, когато се обзаведе.

Според мен логиката турбинирано, на газ не е добра. Ако караш много, а не искаш да харчиш много си вземи Д5, ако караш по-малко (като мен) си карай атмосферката на лукойл 98 и не смятай за да не ти стане лошо. За турбинирана според мен важи същото. Просто по-малко км ще минаваш с пълния резервоар.
Колега, когато се съберат инженерите и дизайнерите на ВОЛВО да мислят нова кола дневният ред изглежда нещо от сорта на това:
1. Сигурност - ако наЩа кола не е 1-ва позиция на краш тестовете сме уволнени.
2. Каво още не сме измислили за да подобрим точка 1.
3. А какво ще кажете за точка 2.
4. Комфорт - я да помислим какво павим докато сме в колата най-често за да го наприм по-добро. А какво ни се иска да правим?
5. Дейностите от точка 4 могат ли да повлиаят на сигурността.
6. Надежност - ако ще се чупи през ден, отиде ни репутацията.
7. За какво да произвеждаме само каре, а не цялата полуоска с двете карета да е един елемент? Те и без това не се чупят и не се налага да се сменят...
8. "Пенсионерска" ли била - земи тез' 200-300 коня пък колкото ще да тежи купето, все ще стигнат.
9. Остана ли кухина по купето? - Да я напълним с еърбег!
...
...
...
ххх. Разход на гориво.

В допълнение VOLVO е единствения автомобил, при който по време на проектирането си пъро се разработва отсега за пасажерите, обезопасява се и чак след това се мисли от полученото нещо как да направим автомобил.

Левчетата на километър никога не са били фактор с който ВОЛВО като производител се е съобразявал - политиката им е такава. Вярно опитали са се в ранните си години около световните войни да напавят и такива модели. Опарили са се и не смеят да повторят.
Споменатите 20 лева на 100 ги правя градско с ГИ че и не ми стигат при сегашната цена на газта 1.30-1.35. Докарвал съм 17 литра/100км но съм докарвал и 23л/100к. Мотор - споменатият атмосферен 2.9 6 цил нетурбиниран 200hp. Същия турбиниран е 273hp.
Иначе като дизайн, комфорт и сигурност по-добро за същите пари няма да намериш.
Споменаваш (питаш) колко носача има - не е ауди с хх носача и то аломиниеви - споко Smile
Ако отвориш каталога за части и сравниш колко ти струва една биалетка (примерно) със тази на конкурентен автомобил, цената която ще видиш ще е значително по-висока - да. НО на конкурентния автомобил ще си сменил вече втора а в същото време на волвото ще си казваш "Абе аз кога я сменях? Чакай да погледна да не е тръгнала вече."
Спирам, че както съм тръгнал няма да ми допрочетеш поста...
Ако си от Русе можем да пием по едно да ти поговоря за марката Smile
joro74 Wrote:Идеята на турбото е да "наблъска" повече въздух в цилиндрите за да може повече бензин да изгори. Без турбо ако вкараш повече бензин не достига кислород и бензина си доизгаря в ауспуха вместо да върши работа. Цялата работа с турбото изисква компютъра да "знае", че има повече въздух и може да вкара повече бензин.

Контролера на газовата хабер си няма колко въздух има в цилиндрите и блъска газ според кефа на газаджията. Крайният резултат е, че турбото се превръща в една безмислена перка на газ защото цялата система която се грижи да му осигури правилната смес е изключена и на нейно място има една тъпа цъкалка дето и е през оная работа за сигналите от датчиците. Превръщащ турбо мотора в обикновен атмосферен на газ.


Както винаги точно, аргументироано, компетентно и най-важното без излишни приказки!Поздрави, за което Жоро! Smile

Само с едно не съм съгласен- ДОРИ С ГАЗОВА УРЕДБА ТУРБО МОТОРА СИ Е ТУРБО МОТОР......!
НЕ МОГА ДА СЕ СЪГЛАСЯ ЖОРО С КОНСТАТАЦИЯТА ТИ, ЧЕ ГАЗОВАТА УРЕДБА ПРЕВРЪЩА ТУРБОТО В АТМОСФЕРКА, ЗАЩОТО:


Лични наблюдения:

1.Имам приятел с волво Полар 940 двигателя 155 к.с. турбо.Кара само на газ-при това обикновена газова уредба.
Турбото си се включва- индикатора на арматурнототабло(стрелката) го показва, освен това се и усеща.....
Правили сме следния опит по Магистрала ,,Тракия" той е натоварил семейството си и багаж за морето, аз съм сам в колата с малко багаж и карам на бензин А-98.....
тръгвам да го изпреварвам.......160-170 км...180 , той натиска педала на газта и макар и на газ просто продължава плавно напред.
Не си внушавам......карал съм му колата и усещам ускорението...
сега има и друго- от 2007г., откакто си е купил полар-а сеи сложи веднага нов чип/ЕКУ и колата може и заради това да върви така......
Иначе вътре двигателя му целия е омаслен и мръсен от масло и прах......не я поддържа много, но върви.
Така че изводът е следния ТУРБОТО СИ Е ТУРБО!ДОРИ НА ГАЗ.....

Иначе аз също го имам за извращение - да си купиш мощна кола с турбина и да я скопиш с ГИ .....е тъпо....
Лично мнение..Сега усащам как газаджиите във форума ще ме разкъсат словесно.....
Pages: 1 2 3 4 5