Волво Клуб - България

Full Version: Чистачки за фаровете
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
1. Проблем: Скъсани "пера" на чистачката
[Image: main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_it...alNumber=1]

[Image: main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_it...alNumber=1]

2. Условия за получаване на проблема: Както и чистачките на челното стъкло, чистачките на фаровете си имат експлоатационен живот. Повечето от нас не забелязват, че той е изтекъл докато не започнат да се късат.
Има и друг вариант - да ни ги откраднат :oops: Тогава решението е само закупуването на нови :oops:

3. Възможни решения:
Решенията са 2:
1. Нови от МП.
[Image: main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_it...alNumber=1]

[Image: main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_it...alNumber=1]

Няма да споменавам католжни номера, защото са различни за различните модели, но като цяло цената е обща - 29-30 лева комплекта. Какви са разликите ли - само в дължината, иначе захвата им е еднаккъв (поне аз не съм срещал с различен захват).
[Image: main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_it...alNumber=1]

2. Подмяна на "перата" - разглежданото решение.
Сдобих се с нови чистачки и реших старите да не ги хвърлям а да им сменя перата и да си чакат реда.
И така по същество.
Необходимо ни е:
1. Силиконови "пера" за подмяна. Намерих такива от Бриколаж за около 2 лева (по спомен, много отдавна стоят по шкафовете). Има ги в почти всички магазини за автокозметика. Може просто да си купите една нова чистачка и да я използвате за донор, така и перото ще си бъде черно, както сме свикнали да го гледаме Smile
2. Ако чистачката Ви е от типа показан за S80 ще ви трябват металните водачи от някоя стара чистачка (или ако сте си взели направо донор - от нея)
[Image: main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_it...alNumber=1]

[Image: main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_it...alNumber=1]

Това, че показаните чистачки на S80 и -S40 са такива, не означава, че и вашите са с такъв вид захващане на перото. Виждал съм и на двете от двата типа - проверете си.
А ето какви именно са разликите за които говоря:
1-ви тип. С метален водач във вътрешността на перото:
[Image: main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_it...alNumber=1]

[Image: main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_it...alNumber=1]

2-ри тип. С два метални водача от двете страни на перото:
[Image: main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_it...alNumber=1]

[Image: main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_it...alNumber=1]

Разглабяне на самата чистачка. Единият край не е стегнат. Там перото може да се движи свободно на ръка. Другият фиксира перото "да не избяга". Именно него с правата отвертка трябва да разхлабим/разтворим. Изваждаме перото и резултатът трябва да изглежда така:
[Image: main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_it...alNumber=1]

[Image: main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_it...alNumber=1]

За тип 1 споменах, че ще ни са необходими нови метални водачи. Измерете си дължината на съществуващия и си изрежете 2 нови. Може да използвате един водач от голяма чистачка за два за малката. Така от една голяма излизат 2 малки. Използвайте краищата на голямата за да останат тези малки зъбчета - ще ни трябват при монтажа. Ето и снимка:
[Image: main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_it...alNumber=1]

Тип 2 си има такива, така, че ще ползваме тях Smile.
Обърнете внимание, че чистачките на фаровете са криви/издути към външната/почистващата страна:
[Image: main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_it...alNumber=1]

Постарайте се да повторите същата крива. Не случайно е такава. Причините производителя да я прави смятам, че не е момента да се коментират ... Smile
Идва моментът да сложим новото перо. То си има каналчета отстрани в които се натикват металните водачи, като ушичките остават от външната страна:
[Image: main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_it...alNumber=1]

[Image: main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_it...alNumber=1]

[Image: main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_it...alNumber=1]

Обърнете внимание да не поставите почистващата страна на перото от вътрешната страна на споменатата по-горе извивка. Още малко снимки:
[Image: main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_it...alNumber=1]

[Image: main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_it...alNumber=1]

Оставете перото да е с по 2-3 мм по-дълго от металните водачи. По този начин, възможността да започне да дере директно върху фара Ви се елиминира. Изрежете останалото.
[Image: main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_it...alNumber=1]

Готови сме да сглобим всичко. Перото с металните водачи влиза в рамото на чистачката чрез приплъзване по цялата му дължина. Захвата на рамото трябва да е в каналчето под металния водач:
[Image: main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_it...alNumber=1]

[Image: main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_it...alNumber=1]

Споменахме, че единият край трябва да се движи свободно, а другият да е стегнат. Ако слагаме нови метални водачи (Вариант 1) имаме само от едната страна ушенца. От нея страна нагласяме захвата на рамото и ушенцата да са едно срещу друго и стягаме с клещите. По този начин перото вече не може да се движи от нея страна. Убедете се че от другата страна перото се движи свободно, но без да може да се изважда. Новото перо може да е по-тясно или по-широко (в моя случай беше по-широко). Ако се налага стегнете или разтворете захвата на рамото.
За вариант 2 - има ушета от двете страни, така, че която и да изберете е без значение.
[Image: main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_it...alNumber=1]

Честито! Имате си нови-стари чистачки на фаровете:
[Image: main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_it...alNumber=1]

4. Необходими инструменти:
1. Права отвертка
2. Нож
3. Клещи
4. Клещи-секачи
[Image: main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_it...alNumber=1]

Това е. Успех на всички в начинанието.