Волво Клуб - България

Full Version: Смяна на масло и филтри - Volvo S40
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2 3 4 5
Здравейте,

Предстои ми смяна на масло и филтри за Volvo S40 (2007) 1.6 PET 100 hp. Какво масло и филтри бихте ми препоръчали? За сега единствено съм решил да не слагам оригинален въздушен филтър, а такъв на K&N. На практика е несменяем, за този мотор повишава мощността с 3 к.с. и звука малко се подобрява. Основното му предимство е, че въпреки, че е 2 пъти по-скъп не се сменя, а само се почиства, което му "избива" парите за 40 000 км Smile
Офертата на Мото-Пфое за маслен филтър + масло (Volvo 5W30) 5 литра + труд е около 200 лв. Ако има качествена алтернатива на по-ниска цена БЕЗ загуба на качеството ще се радвам да я споделите Smile

ПП: Автомобилът е планиран за бокса в идната събота Smile
Ами масло от този клас струва около 150лв за 4л, като опаковка от литър е 30-40лв, като сложиш филтъра и труда.....офертата на МП звучи доста добре Smile
LeecH Wrote:Ами масло от този клас струва около 150лв за 4л, като опаковка от литър е 30-40лв, като сложиш филтъра и труда.....офертата на МП звучи доста добре Smile

По принцип в момента Мото-Пфое имат оферта за смяна на масло за Ford Focus 2 1.6 PET, който е абсолютно същият мотор и съответно филтър към него + труда за 97.30 лв. Маслото пак е оригинално на Ford с вискозитет 5W30, като количество пак е 4+ литра, а филтъра е абсолютно еднакъв. Мисля си даже да се възползвам от това предложение Smile
Mен ме резнаха 340 кинта с отстъпката на клуба за смяна на масло на двг+филтър + смяна сп течност (B6294S). Не знам за какви 100 лева си говорим ама ...
[Image: main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_it...alNumber=1]

и офертата си е добра...
Е ти си с 3 литра повече масло от мен, а и имаш спирачна течност и промивка на мотора. Това са си 150 лв. повече. При мен смяната ще е около 190 - 200 лв. с масло и филтър на Volvo. Офертата на Ford Focus 1.6 PET е с цената, за която писах Smile
Филтъра на K&N не е толкова добра идея колкото си мислиш. Вдига конски сили колкото и лепенка Remus на пернишки Голф. В БГ условията трябва да се почиства почти седмично. Препарата за почистване и смазване е 30 лв за 2 почиствания. Ако не го смажеш спира само едрите камъни. С оригиналният филтър можеш да караш 40 000 км без да го отваряш. С марлята на K&N си като от Формула 1 - 400 км и в бокса.
joro74 Wrote:Филтъра на K&N не е толкова добра идея колкото си мислиш. Вдига конски сили колкото и лепенка Remus на пернишки Голф. В БГ условията трябва да се почиства почти седмично. Препарата за почистване и смазване е 30 лв за 2 почиствания. Ако не го смажеш спира само едрите камъни. С оригиналният филтър можеш да караш 40 000 км без да го отваряш. С марлята на K&N си като от Формула 1 - 400 км и в бокса.
Не е точно така Smile Коне че вдига....вдига....ама е субективно (зависи от конкретния ДВГ, но със сигурност не са чак толкова, колкото и лепенката Remus Big Grin ) Wink За почистването, аз го чистя на около 8000км (моят не е K&N... но принципа е същият). С един комплект за почистване, съм го чистил 3 пъти и има поне за още 1 (говорим за панелен филтър.... т.е. замества оригиналният в кутията). С оригиналният, ако си настоятелен може да караш и 100000...ама то и с този можеш Smile За пречистването.... поне за JR съм забелязал че чисти по-добре от оригиналният..... след филтъра в кутията няма и прашинка...докато, когато карах с оригинален по горният капак имаше фин слой прах.
joro74 Wrote:Филтъра на K&N не е толкова добра идея колкото си мислиш. Вдига конски сили колкото и лепенка Remus на пернишки Голф. В БГ условията трябва да се почиства почти седмично. Препарата за почистване и смазване е 30 лв за 2 почиствания. Ако не го смажеш спира само едрите камъни. С оригиналният филтър можеш да караш 40 000 км без да го отваряш. С марлята на K&N си като от Формула 1 - 400 км и в бокса.


E чак пък 400 км и в бокса- не е така Жоро.
Панелният спортен въздушен филтър обаче вдига разхода на гориво.......фАКТ
Колата не се затормозява обаче, както с хартиен обикновен филтър, защото при проникваването си във въздуховодите съпротивлението е с пъти по-малко.ТОВА Е РЕАЛНАТА ПОЛЗА ОТ ПАНЕЛЕН ВЪЗДУШЕН ФИЛТЪР.
Конски сили САМО ПАНЕЛЕН ВЪзДУШЕН ФИЛТЪР НЕ МОЖЕ ДА КАЧИ.
То не е и нужно, при условие, че караме коли със ,,сток" атмосферни бензинови мотори(Жоро74, Лийч,аз,а и Ангел Георгиев е с такъв двигател, макар че на неговото С 40 е ново поколение и чисто нов) и в диапазона на мощност от 100 до 140 конски сили в случая.
В крайна сметка има ли някаква полза и/или вреда от този K&N въздушен филтър или не? Колегите по-горе правилно предположиха, че става въпрос за панелен филтър, който се слага в кутията на оригиналния, а не за тези с формата на конус, при които се маха пластмасовата кутия и се слага допълнителна траба Smile
Всеки сам си рашава дали има смисъл или не Wink Все пак да обобщим.... какво говорят фактите Smile
1.Повишаване на мощността/разхода - зависи от маторя, но все пак се повишава 2,3,5 коня на колелата (това не съм го пробвал....нямам възможност да си качвам колата на диното всеки ден) Правени са сравнения... Чичо Гугъл знае Wink Дали се усеща... по-скоро не Smile Повишаване на разхода.... теоретично не би трябвало... даже обратното (това при равни други условия). На практика - не се забелязва.
2.Цена-качество - ми свързани са. Истинските филтри са скъпички, препаратите за тях също. Съгласно т.3 съм изчислил че при мен се изплаща за 4-5 измивания (това ако стане само с едно купуване на препарат Smile )
3.Поддръжка - аз го мия, когато обслужвам колата... т.е. на около 8000км или 1 година (което дойде първо). Препарат за почистване около 30лв - стига за 3-4 почиствания (на панелен филтър)
4.Надеждност - зависи от марката и от т.3. Доказаните марки са надеждни, ако се грижиш за тях. От личен опит... почиства по-добре от хартиен на който пише Волво.

Ако някой друг има наблюдения (от първо лице), моля да ги сподели.... защото 2-3 мнения не са меродавни Wink И все пак, това е просто един консуматив....а ние си пишем романи Big Grin Big Grin Big Grin
Pages: 1 2 3 4 5