Волво Клуб - България

Пълна версия: Рециклиране на фарове за V40 и други
В момента виждате орязана версия на нашия форум. Вижте пълната версия с подходящо форматиране.
Здравейте, подобна тема се оказа че няма, затова пускам тази. Едва ли са много хората с фарове Hella от миналия век, които да нямат проблеми с тях - и това не е само за S/V40, а за всички други автомобили, ползвали фарове на този производител. Аз лично имах същия проблем и с VW Golf.

Какъв е проблема?

Проблемът е изгаряне на пластмасови елементи от механизма за регулиране на рефлекторите на фаровете, водещо до невъзможност за регулиране и каране с "кьорави" фарове при някои, или изхвърляне на фарове с още много живот в тях при други хора. Въпросните пластмасови елементи (детайли) не се предлагат като резервна част, или поне аз не съм ги мяркал никъде. А нови фарове за по 200+ лв, особено пък китайски шарени боклуци, хич не е изгодно да се купуват.

Кога излиза на яве?

Може да се допусне, че въпросните пластмасови детайли имат определен живот, който се измерва в количество приета топлина. Ако не си пускате фаровете - може и десетилетия наред да нямате такива проблеми. Моята кола е с постоянно работещи фарове, т.е. за всичките си 235 хиляди километра те са светели, в резултат на което на единия фар дефектните детайли липсваха (буквално), а на другия се разпадат, но все още действат.

Какви са ни възможностите?

1) Нови оригинални фарове. Много пари.
2) Не-оригинални фарове. Пак много пари, само дето не светят добре.
3) Фарове втора употреба. Огромен риск за същия проблем.
4) Рециклиране на фаровете. Евтино решение, удължаващо в пъти живота им.

Как се справих аз!

Нужни инструменти:
- Отверки, гаечни ключове (1/4" гедоре в моя случай);
- Ментгеме;
- Ножовка;
- Пила за метал (квадратно сечение със страна 5мм е супер);
- Бормашина;
- Метчик;
- Метална заготовка или детайл, който би свършил работа (вижте снимките по-долу);
- Лепило за метал и пластмаса, издържащо на висока температура.

Процесът на рециклиране:
Ако допуснем, че вече сте си демонтирали фаровете и те са на операционната маса, то с плоска отверка сваляме стъклото. Не трябва да имате проблеми с това, тъй като стъклата са с полимерно уплътнение и не са лепени. След сваляне на фаровете с чупене се махат останките от черната пластмаса, играеща ролята на фиксираща гайка за осичките, водещи рефлектора. Освен нея, ще се наложи да извадите и бялата шестоъгълна пластмаса, чрез която се регулират - под нея ще намерите шлици, които трябва да махнете с помощта на пила (за да не пречат при сглобяването на рециклирания фар).

С помощта на ментгемето, ножовката и пилата се създават нови метални детайли, които да паснат по размер и форма на мястото на вече премахнатата черна изгоряла пластмаса. Разпробиват се в средата и с метчик се навърта резба като на водещите осички. С месинговата заготовка, която аз използвах, и след моя начин на работа, това беше резултатът:
[Изображение: main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_it...alNumber=1]
Използваните детайли

Така изработените детайли се полагат в задната част на фара по ето този начин:
[Изображение: main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_it...alNumber=1]
Начин на поставяне

...и се фиксират с ето това двукомпонентно лепило (студена спойка):
[Изображение: main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_it...alNumber=1]
Лепилото

Ето как изглеждат вече залепените детайли в "негодния за употреба" фар:
[Изображение: main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_it...alNumber=1]
[Изображение: main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_it...alNumber=1]
[Изображение: main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_it...alNumber=1]

И ето как изглежда фарът сглобен до почти финален стадий:
[Изображение: main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_it...alNumber=1]
[Изображение: main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_it...alNumber=1]
[Изображение: main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_it...alNumber=1]

За да завършите работата както си му е редът, слагате на външния край на осичките две гайки (втората за контра на първата) за да ги ползвате за регулиране. Може и с една залепена гайка, но тогава ще ви е по-трудно разглобяването при евентуална повторна повреда на фара.

Крайният резултат е един оригинален фар с поправен фабричен дефект - изгаряща пластмаса. Месингът, който аз съм използвал, е практически невъзможно да изгори от топлината на крушката и ако разчитаме че използваното лепило наистина е толкова здраво, колкото пише, то този фар ще надживее много други части от автомобила.

Възможни странични ефекти
При неправилно регулиране на фаровете след монтажа е възможна (и много вероятна) появата на странно явление с регулиращите моторчета на фаровете (ако са налични такива). Изразява се в безпричинна работа на моторчетата - познава се по странното им бръмчене при вибрации, потупвания по фара, минаване през дупки. Решение на проблема е правилното регулиране на фаровете по хоризонтал и вертикал.

Това е от мен, не давайте стотици левове на вятъра за боклучави фарове!
Дам и аз мисля сега да направя така с мойте ама имам и още един проблем ,рефлекторите ми са се поубелили и се чудя дали може да ги пръсна с някакъв спрей ? :roll:
Радо, решенията са нов фар, запазен втора употреба или реметализираве на рефлектора. Със спрей нищо няма са стане, защото от високата температура ще се лющи. Успех при намирането на правилното за теб решение на проблема.
Браво за регулиращите механизми!и аз трябва да я правя тази работа(ако не сменя фаровете)
Радо няма спрей който като го пръснеш да се получи огледално никелово покритие...
Аз си пращах рефлекторите да ми ги правят и съм доволен...70лв с куриера беше...
<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.ideabg.com/clients/ewert/" onclick="window.open(this.href);return false;">http://www.ideabg.com/clients/ewert/</a><!-- m -->
тук си пратих аз фаровете...Страхотно отношение....
И аз не бих ползвал спрей. Това ще е малко все едно аз моите втулки да ги бях залепил с хелметекс Wink

Един глас и от мен за фирмата, която препоръчва MaxBass - още не съм се възползвал от услугите им, но мисля да го направя с фаровете на един друг автомобил. Тези на Волвото са си ОК, засега Smile
Eми и аз мисля сега като се затопли да сваля фаровете на мойто s40 и да си почистя вътре рефлектора. Kато го направя ще кача снимки. Вече го правихме на едно бмв и се получи мн добре Smile

e mi i az mislq sega kato se zatopli da svalq farovete na moito s40 i da si po4istq vatre reflektora kato go napravq 6te ka4a snimki ve4e go pravixme na edno bmw i se polu4i mn dobre Smile

Писането на кирилица е задължително!
Ако може да дадете приблизителни размери на втулките, L - F и на резбата(болчето)
Volvarata написа:Ако може да дадете приблизителни размери на втулките, L - F и на резбата(болчето)

Не е задължително да се правят специални втулки аз вместо тях залепих във фара направо гайка и резултата е отличен.
Аз пък направо нагрях гайка за газовия котлон и я наврях вътре. Пластмасата реално е полипропилен и поняся безпроблемно такива интервенции, става перфектно.
здравейте колеги,днес правих и мойте, но с гайки за дърво които нз как се казват. Става бързо, лесно и евтино. За двата фара 1.60 лв. Прилагам снимки на въпросните гайки