Волво Клуб - България

Full Version: чистене на грешки
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Здравейте!
Колата е 460 B16F края на 1992г.

Грешките които отчете тестера при диагностика са: са 243,121,122

243 е грешка свързана с положението на потенциометъра на дросела.Оказа се че параметрите му не са в норма и го замених.Разликата е осезаема, но след повторно запитване показва същата грешка както и 121,122 които са за проблем с МАП сензора и датчика за входящия въздух. Датчиците са в норма,дори и подменяни за проба.Връзките към компа са проверени!Въпросът е как да изтрия грешките от паметта на контролера.С откачване от акумулатора нестава!
При мен грешките се махат като постои без акумулатор 10-15 минути.
Това е линк с подробно обиаснение когато имаш куплунг за самодиагностика,може да си направиш превода с Google преводач.Само за това се сещам желая ти успех колега <!-- m --><a class="postlink" href="http://www.am.torun.pl/~ja/volvo/diagnostic-system.shtml" onclick="window.open(this.href);return false;">http://www.am.torun.pl/~ja/volvo/diagno ... stem.shtml</a><!-- m -->
Сега видях,че темата я има и тука. <!-- l --><a class="postlink-local" href="http://www.volvoclub-bg.com/forum/viewtopic.php?t=1650" onclick="window.open(this.href);return false;">viewtopic.php?t=1650</a><!-- l -->
Пробвах и двата варянта.С махане на акумулатора и със задържане на бутона за 5сек,ама като го пусна диода спира да свети и почва да чете грешките наново.Задържах го и за повече време,пак неиска.

За да несъм голословен,ето това правя:

цитат:
Стирание информации о неисправностях из запоминающего устройства

Стирание возможно только после хотя бы однократного считывания кодов и после устранения обнаруженных неисправностей.

Для стирания неисправностей из памяти выполните следующие операции:
включите зажигание;
снова запросите информацию из запоминающего устройства;
нажмите на кнопку и удерживайте ее в нажатом состоянии не менее 5 с. Светодиод должен загореться спустя 3 с

после отпускания кнопки;
нажмите еще раз на кнопку и также оставьте ее в нажатом состоянии 5 с;
отпустите кнопку, светодиод должен погаснуть, сигнализируя о разгрузке памяти. o Убедитесь в разгрузке памяти, сделав соответствующий запрос.



Вече почвам да си мисля че тази грешка 243 може да е от скапан МАП сензор,ама го сменях със други два стари и пак същата работа.
Все пак в една верига са навързани и двата. :roll:

А проблемът с потенциометъра на дросела TPS беше че стойностите му небяха в норма.
на изводи 1-3 при напълно затворен дросел,вместо 1килоОм, показваше 1.4 килоОма.
При мен става по следният начин -давам на контакт натискам бутончето веднъж и изчаквам да прочете грешката ,натиска се толкова пъти колкото грешки има докато ти повтори първата .Това означава ,че са прочетени всички.За чистене задържам бутона повече от 5 секунди ,след което диода светва постоянно.Докато свети диода наискам бутона отново за 7-8 секунди.При следвашо натискане изписва 1 1 1.Ако продилжи да дава грешка значи ,че не може да я изчисти докато не се оправипроблема за които е грешката.До сега винаги е работело при мен.Успех. Грешка 243 по линка по горе излиза на SRS -нещо за обтягане на десен колан според преводача на гугал.
Смених МАП-сензора и сичко си доде на мЕсто. :wink:
За сетен път си правя извода, че стара кола и млада жена, имат нужда от РЪЧКАНЕ!
Сега кочинката перфектно работи на бендЗин! :ctf: