Волво Клуб - България

Full Version: теч на вода в купето
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Здравейте...
Може ли някой с инсталиран ВАДИС или някой с подобен проблем да ми каже, кое точно уплътнение би трябвало да е проблемно, за да ми се навлажнява тапицерията на колонката на шофьорската врата (високо горе, където свършва пластмасовата кора и започва тапицерията). Като че ли не би трябвало да е от уплътнението на вратата, по-скоро на предното стъкло... :roll: . Появява се само на автомивка, със силната струя като обработват, или така си мисля, защото при дъжд не съм го забелязал засега поне...Става въпрос за в40 /1.9д /2003г.
Благодаря!
За съжаление обикновено не е уплътнение. Заварките между покрива и купето отпред и отзад пропускат. Заварките са под лайсната на покрива. При някой тече отзад и пълни резервната гума, при други отпред. Течът се получава когато проникне вода под лайсната, която е уплътнена но с времето уплътнението се е скапало.

Оправията е да се свали лайсната и заварките да се замажат със битумен силикон (силикон за покриви). Обикновеният силикон не хваща върху лака на боята.
izvinqvam se 4e pi6a na latinica,no pi6a ot GSM.ako kolegata e prav moje6 i sus stroitelen silikon da go zalepi6 toi hva6ta v/u boqta i e v tubi kato obiknoven silikon,dokato tozi za pokrivite neznam dali ima malki razvasovki i se vliae ot visoki temperaturi.dr variant e ako si li4i kude vliza voda pod vuprosnata laistna da vidi6 dali nemoje6 da mu sloji6 edin tunak sloi poksipol 6toto e dosta zdrav .
joro74 Wrote:За съжаление обикновено не е уплътнение. Заварките между покрива и купето отпред и отзад пропускат. Заварките са под лайсната на покрива. При някой тече отзад и пълни резервната гума, при други отпред. Течът се получава когато проникне вода под лайсната, която е уплътнена но с времето уплътнението се е скапало.

Оправията е да се свали лайсната и заварките да се замажат със битумен силикон (силикон за покриви). Обикновеният силикон не хваща върху лака на боята.


Не е от заварките Жоро, не е!
Колата на колегата има удар отзад, при което фугите при заварките са се ,,разшили".....
Аз съм удрял моята С 40 два пъти и двата пъти след удара започнаха течове......
Това е....
Колата му има удар....
При седаните от първо поколение С40, наличието на вода и,,жаби" в леглото на резервната гума означава удар........
Колата ми не пропусаше вода преди удара в бензиновата колонка(оправих теча) и сега при втория удар.
Ясно...
Наистина сега като ми казвате за тази лайсна...аз и нея подозирах, но понеже ми изглежда декоративна и под нея не очаквам да има нещо...А тя как се сваля, залепена ли е или е като в канал и си излиза с издърпване (като лайстна за монтаж на багажник на покрива).
А това, че имала удар е ясно...но е бил лек с подмяна само на фар и мигач, поне доколкото аз разбирам...Smile
Благодаря за отзивчивостта, колеги !
Категорично забравете лайсната като причина.

Държи се на щипки. На моята дясна лайсна те са пред счупване и от време на време започва да ми трака по магистралите. А тук постоянно вали, всяка седмица ползвам водоструйка и още не съм видял капка вода в купето Wink

Възможно е при леки размествания на купето при удар фугата да се разширява и лайсната да се размества. Тъй като лайсната е видимо повредена, за разлика от фугата, хората възприемат нея като причина. Знам ли?

Прегледах във Вадис, но не намерих нищо за лайсната. 100% ще излезе при ръчкане с отверка, но има опасност да се стигне до положение като моето - от време на време да й хрумва да излиза от леглото си. Впрочем, поне да ви позабавлявам: моята стигна до там след като един кон се опита да я изяде Big Grin
Не е проблема в лайсната, проблема е обикновено под нея. Тя си е направена да подлизва вода и водата се отвежда по канали навън. В 4те края на покрива заварката е между 3 елемента на триългълник, като свалиш лайсната ако видиш напукване на боята в ъгъла - оттам е теча. Лайсната се сваля отзад напред с повдигане с отверка, държи се на гадни щипки и най вероятно ще ги счупиш. Аз след свалянето я залепих с каноконлит за щипките и не мърда.
Здравейте пак....
Продължавам с чуденето си с този теч...
Значи, при мен в40 2003г няма такива заварки:

joro74 Wrote:Не е проблема в лайсната, проблема е обикновено под нея. Тя си е направена да подлизва вода и водата се отвежда по канали навън. В 4те края на покрива заварката е между 3 елемента на триългълник, като свалиш лайсната ако видиш напукване на боята в ъгъла - оттам е теча. Лайсната се сваля отзад напред с повдигане с отверка, държи се на гадни щипки и най вероятно ще ги счупиш. Аз след свалянето я залепих с каноконлит за щипките и не мърда.

Може преди фейслифта да е такава сглобката на купето, но определено при мен не е така. Просто нямам идея откъде може да ми влиза вода. Махнах тази лайсна и единственото подозрително нещо е една метална планка, която е като с точкова заварка хваната към тавана. Тази планка е част от закрепването на лайсната с едни пластмасови като винтчета/капачки, които след монтирането на лайсната се завъртат на половин оборот и я пристискат към покрива(има ги в 4-те ъгли). Та си мислех, тази планка ако не е точково заварена, а занитена или нещо подобно евентуално от нея да влиза вода. Реших да я обмажа със силикон, монтирах обратно лайсната и след това я обиколих цялата (от вътрешната страна) със силикон, което си е супер шибана задача, ако искаш да стане прилично и да не оставяш следи по останалата част от тавана и страничните прозорци... Sad . Изчаках 2-3 дни и вчера на автомивката - пак :evil: леко ми се навалжни тапицерията на колонката на вратата. Просто нямам идея....единственият вариант за мен остава мястото, където канала (при махната лайсна) се пресича с уплътнението на предното стъкло, но ме съмнява малко да е оттам. И наистина последното , което се сещам е да обиколя лайсната и от външна страна, но там е супер трудно, защото няма как да се сложи силикона, защото тя си ляга почти наравно с кривината на купето и не може както от вътрешната страна да се получи като ъглов шев (образно казано Smile ). Някой от колегите в по-горните постове беше споменал, че се е справял с тези течове. Споделете малко опит.... :?
Поздрави !
Аз като се борих с теча бях свалил лайстната и всички тапицерии отвътре. Поливах с вода от 10 литра бутилка за минерална вода докато го открия. Колкото повече вода, толкова по видим става теча.