Волво Клуб - България

Full Version: Проблем с налягането на водата за чистачките
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2
Здравейте колеги,

от както взех колата имам постоянен проблем с налягането на водата за чистачките. Пълно ми е казанчето, не е замръзнала водата. Като дам с лоста да напръска стъклото "хвърля" на 2-3см от дюзите...опитах да ги почистя, но проблема остана. Отворих капака и погледнах дали няма поотхлабени маркучи, да нарушават налягането от помпичката в резервоара...нямаше, но забелязах, че преди да отиде шлауха с водата към капака на колата е свързан прозрачно цилиндърче с дължина около 3-4см, през което минава течността за чистачките. Може би то да е запушено?Каква роля играе то?Филтър? Моля за помощ- колата в Волво В40 98ма година.

ПС: Не видях подобна тема, ако съществува, моля за извинение!

Поздрави!
Най-вероятно е филтърче.

Аз бих направил следната проверка. Назначаваш си асистент да пръска при команда, вдигаш капака и откачаш маркучето от дюзите. Асистентът пръска, ти гледаш какво и колко тече от маркучите. Ако има налягане - проблемът е в дюзите. Ако няма - отиваш на следващия възел. Междувременно проверяваш между десния макферсон и пантата на капака, там където маркучето прави завой, да няма прищипано. Така възелче по възелче ще стигнеш до проблема.

Накрая купуваш две бири за асистента и си миеш стъклото Wink
Здравей колега. Това цилиндърче е клапан, който предотвратява връщането по гравитачен път на стъклоумивателната течност отново в казанчето. Поправя се с ново или с..... презерватив :wink: Big Grin . Имаше преди доста време тема, в която се описваше това побългаряване, но не мога да я намеря.
tonter Wrote:Най-вероятно е филтърче.

Аз бих направил следната проверка. Назначаваш си асистент да пръска при команда, вдигаш капака и откачаш маркучето от дюзите. Асистентът пръска, ти гледаш какво и колко тече от маркучите. Ако има налягане - проблемът е в дюзите. Ако няма - отиваш на следващия възел. Междувременно проверяваш между десния макферсон и пантата на капака, там където маркучето прави завой, да няма прищипано. Така възелче по възелче ще стигнеш до проблема.

Накрая купуваш две бири за асистента и си миеш стъклото Wink
А аз те съветвам това да не го правиш. Аз го направих и после съжалявах. При отворен капак раменете на чистачките опират или направо удрят с долната си част капака и здраво го надират. При мен даже го накривиха. А помпичката няма как да се пусне, без раменете да се движат.
Стойо правилно те насочи. Въпросния клапан при теб сигурно се намира между кората на капака и ламарината му. Разделя тръбопровада на две- за лявата и дясната пръскалка. Клапана се ремонтира с презерватив. Маха се капачката /върху която има малка дупчица/, слага се леко опънат презерватив върху буталцето и пак се затваря. Изрязваш отсрани излишното и си готов. Проверка дали проблема ти е от клапана се прави лесно. Пускаш помпичката да пръска няколко секунди. След това отваряш предния капак и мястото около клапана ако е мокро, значи това ти е проблема. При мен кората под предния капак направо подгизваше. Виж на снимката ограденото в червено място. Под кората се намира клапана.[attachment=9025]
Мерси колеги за съветите, но претърпях тотално фиаско- прегледах всичко описано по-горе в темите, дори съумях и леко да счупя цилиндърчето за връщането на стъклоумивателната течност.. видно нямаше никакви пробиви по маркучите. Прекъснах системата и оставих само главния шлаух от казанчето и пуснах вода... струята или по-точно количеството на изтеклата вода беше минимално, което ме кара да мисля, че или е от помпата или някъде към задната чистачка има пробив?? Не ми се разглабяше, тъй като маркучите са от 98ма и не са били сменяни, което означава, че всяко превъртане води до чупене на пластмаса на тройниците.. Ако някой се сеща нещо др моля за съвет, че без течност мамата си е ....

Благодаря предварително!
Къде забърка задната чистачка?

За нея има отделна помпа :!:
Aми явно ще ходя на майстор, тъй като не ми се рискува да изпочупя връзките, защото ще ми излезе накрая по-скъпо... пък чистачки сега и по принцип винаги трябват.
Няма страшно. Връзките са от пластмаса подобна на найлон и не се чупят толкова лесно. При мен маркучите си бяха залепнали за щуцерите и като исках да ги извадя доста ги усиквах , за да се измъкнат. Това, че е 1998 г. колата не значи, че маркучите са се сдухали. Моята е 197г. и маркучите като ги вадех си бяха като нови. Без нацепване или втвърдяване. Така че, давай смело. Не се притеснявай.
milenhr Wrote:Няма страшно. Връзките са от пластмаса подобна на найлон и не се чупят толкова лесно. При мен маркучите си бяха залепнали за щуцерите и като исках да ги извадя доста ги усиквах , за да се измъкнат. Това, че е 1998 г. колата не значи, че маркучите са се сдухали. Моята е 197г. и маркучите като ги вадех си бяха като нови. Без нацепване или втвърдяване. Така че, давай смело. Не се притеснявай.
197 годишно волво, тва е някаквъв уникат Big Grin Big Grin Big Grin Confusedpam1: Confusedpam1: Confusedpam1: иначе по темата, прав е Добруджанеца няма да ти е много лесно да счупиш въпросните пласт маси и пробвай да надигнеш малко тръбичките на пръскалките с една топлийка, може пък да не е от налягането ,ами просто да са забити надолу :roll:
Голям майтап, строших клапана за обратно връщане на стъклоумивателната течност, след което сложих клапан от тези, които ограничават въздуха на рибките Smile)) Чрез яко начукване на т.н. топлийка или карфица най-накрая се отпушиха пръскалките..цялата работа явно там била, въпреки че бая преди това ръчках по дюзичките с какво ли не... Сега остана задната да си оправя, тъй като явно или е запушена дюзата много или някъде има пробив по системата, защото помпата върти.. едно ГОЛЯМО благодаря за съветите!

Поздрави!
Pages: 1 2