Волво Клуб - България

Full Version: Проблеми с волво С40
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2 3 4 5 6 7
Аз процедурата я правих на 71к км като почетох в английските сайтове, а никъде не съм виждал да пише че се прави такава профилактика.На тези километри какви гадории имаше вътре си представям на 108к какво ще е. Процедурата не изисква никакви сервизи, а общи технически познания и много внимателно при почистване на сензорите!!!! супер финни са а струват торба с пари. Спрей, памук на пинсета (клечки за уши колкото и смешно да звучи) и тънко пипане - това е рецептата. А тръбата от EGR към колектора бас ловя че вътрешния диаметър ще е станал 3 пъти по малък от натрупан нагар, но това е заради прекрасната нафта по българските бензиниостанции :evil:
Колеги, а има ли такива подобни процедури и за моето волво 1.9 td 1998 ?? Ако има, кажете какво трябва да се прави, разглабя, почиства и какви препарати да се ползват, марка предназначение и т.н Благодаря ви.
bong_666 Wrote:Колеги, а има ли такива подобни процедури и за моето волво 1.9 td 1998 ?? Ако има, кажете какво трябва да се прави, разглабя, почиства и какви препарати да се ползват, марка предназначение и т.н Благодаря ви.

Колега bong, принципно нямам познания за 1,9td мотора, но принципа е същия. Трябва да изчистиш MAF(Mass Air Flow) сензора който е непосредствено точно след въздушния филтър. Ето една подобна тема от колегите от пежо форума:

<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.peugeotclub.info/forum/viewtopic.php?f=14&t=25315">http://www.peugeotclub.info/forum/viewt ... 14&t=25315</a><!-- m -->

Как да почистиш EGR за какво е и т.н. има много теми в нета, но може да видиш тук - много добре е обяснено Wink

<!-- l --><a class="postlink-local" href="http://www.volvoclub-bg.com/forum/viewtopic.php?f=26&t=14441">viewtopic.php?f=26&t=14441</a><!-- l -->

Успех!
MAF-а се чисти със спрей. Продават го по магазините за авточасти. Купувал съм си от Autohelp и се казва Air flow sensor cleaner. Сваля се сензора - може и с тръбата на която е. Духа се със спрея. Съхне и толкоз. Не е добре да се пипа, много е нежен. Друг сензор е за налягането на въздуха от кулера. Той трябва да е на въздуховода. Едва ли се замърсява, тук важно е да не е хлабав на мястото си. EGR-а е на колекторите за въздуха. През него минават изгорели газове, обратно към цилиндрите, в определени режими на двиателя. Поради това, в него се отлагат сажди, които след време затрудняват движението му. След време, могат да запушат дори отворите. При това, се нарушава, най-общо казано "въздушния баланс" на двигателя. Могат да се наблюдават вибрации, "забиване", загуба на мощност, дим от ауспуха и пр. Замърсяването зависи от състоянието на двигателя и качеството на горивото, но е неизбежно по принцип. Почистването е силно препоръчително през около 30к км или при симптоми. Обикновено дава добър резултат. В повечето форуми на различните марки, се обсъжда почистването, както и ефекта от елиминирането на този клапан. Едни от най задълбочените мнения съм чел във форума на Рено, където прекарах няколко години с една Лагуна-2. Общо взето се стигна до разбирането, че елиминиране на EGR не е добро решение, заради екологията и заради температурното натоварване на турбото.
gi.ivanov Wrote:MAF-а се чисти със спрей. Продават го по магазините за авточасти. Купувал съм си от Autohelp и се казва Air flow sensor cleaner. Сваля се сензора - може и с тръбата на която е. Духа се със спрея. Съхне и толкоз. Не е добре да се пипа, много е нежен. Друг сензор е за налягането на въздуха от кулера. Той трябва да е на въздуховода. Едва ли се замърсява, тук важно е да не е хлабав на мястото си. EGR-а е на колекторите за въздуха. През него минават изгорели газове, обратно към цилиндрите, в определени режими на двиателя. Поради това, в него се отлагат сажди, които след време затрудняват движението му. След време, могат да запушат дори отворите. При това, се нарушава, най-общо казано "въздушния баланс" на двигателя. Могат да се наблюдават вибрации, "забиване", загуба на мощност, дим от ауспуха и пр. Замърсяването зависи от състоянието на двигателя и качеството на горивото, но е неизбежно по принцип. Почистването е силно препоръчително през около 30к км или при симптоми. Обикновено дава добър резултат. В повечето форуми на различните марки, се обсъжда почистването, както и ефекта от елиминирането на този клапан. Едни от най задълбочените мнения съм чел във форума на Рено, където прекарах няколко години с една Лагуна-2. Общо взето се стигна до разбирането, че елиминиране на EGR не е добро решение, заради екологията и заради температурното натоварване на турбото.

+1 Wink
Елиминирането на EGR-а при нашия мотор няма как да стане - за повече информация във Вадис Wink
Благодаря ти много, когато се захвана с голямото почистване ще пиша какъв е бил резултата.
Радвам се, че сте дали линк към мойта тема в Пежо форума. Досега съм чистил няколко МАФ сензора и определено има ефект.
За ЕГР клапана трябва добре да се прочете при даден автомобил ако се изолира дали няма да влияе на компютъра. При моя Голф 4 от старо поколение е абсолютно безвредно, а даже препоръчително да се изолира или дори премахне, но при помпа дюза моторите на ФВ груп, НЕ търябва да се изолира а може да се ограничи софтуерно.
Сега се оглеждам за Волво В50 и се надявам Вие колеги от този форум да сте ми от помощ. Пък стана ли собственик на такова возило ще има доста теми със снимки - обещавам.
Засега форума на Волво е доста оскъден откъм информация и снимки на ремонти, да се надяваме да го обогатите.
Поздрави !!!
Да не чува дявола да го обогатяваме! Wink
Като се дойдох тук от Рено, на мен също форума ми се стори малко скучен. В Рено има епични теми за сериозни ремонти, разгледани подробно и с разбиране. Тук...я някоя крушка изгоряла, я нещо от сорта...бедна работа Big Grin .
Но, аз лично бих предпочел липсата на теми за повреди.
gi.ivanov Wrote:Да не чува дявола да го обогатяваме! Wink
Като се дойдох тук от Рено, на мен също форума ми се стори малко скучен. В Рено има епични теми за сериозни ремонти, разгледани подробно и с разбиране. Тук...я някоя крушка изгоряла, я нещо от сорта...бедна работа Big Grin .
Но, аз лично бих предпочел липсата на теми за повреди.
Тази липса на такива теми мога да оправдая със класата и здравината на Волво пред Рено.Само една дума ще кажа-ВОЛВО и спирам.Мисля че е красноречиво.
здравейте колеги
и аз бих искал да споделя моя проблем
сутрин,когато паля колата пали без проблем дори и при -15 но
след като поработи 2-3 мин се усеща едно претрисане (все едно двигателя си губи ритъма на работа ) и започва да излиза син пушек през ауспуха
това го прави и при -15 и при +15
когато я покарам километър и 2 и се оправя
някакви идеи какво може да е
колата е В 50 2.0 136 2004 г.
Pages: 1 2 3 4 5 6 7