Волво Клуб - България

Full Version: обороти и разход
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2
Съжалявам, ако има подобна тема, ама аз не я намерих. Та въпроса ми е следния. Като запаля колата (S40, 1.8, 97г, бензин) и чакам да загрее до 30 градуса за да мина на газ, оборотомера на място показва над 1000 оборота. Ако тръгна веднага докато е студена, включвам на 5-та скорост и пускам педала на газта - терена е равен (е айде - леееееко нанадолнище) и оборотите са под 1000. Това означава ли, че харчи по-малко? Ако "ДА", означава ли, че е по-икономично да загрява в движение, отколкото на място?
Не, не харчи по малко, дори повече. Колата няма мощност и компютъра компенсира с добавяне на гориво за да не загасне двигателя. Обороти под 1500 не са добре за бензинов двигател, бензиновите двигатели се чувстават най-добре над 2000 оборота.

Винаги е по икономично да загрява в движение. Разхода е гориво делено на път. На теория при работа на място делиш на 0 - резултата за разход е безкрайност. На практика незагряла кола на място харчи около 2-3 литра на час без да върши основната си работа - преместване на задника от точка А до точка Б.

Ако си с турбо докато не загрее внимаваш да не я юркаш много, маслото още не е загряло и има по лошо смазване на турбото.
мерси за подробния отговор
joro74 Wrote:Не, не харчи по малко, дори повече. Колата няма мощност и компютъра компенсира с добавяне на гориво за да не загасне двигателя. Обороти под 1500 не са добре за бензинов двигател, бензиновите двигатели се чувстават най-добре над 2000 оборота.

Винаги е по икономично да загрява в движение. Разхода е гориво делено на път. На теория при работа на място делиш на 0 - резултата за разход е безкрайност. На практика незагряла кола на място харчи около 2-3 литра на час без да върши основната си работа - преместване на задника от точка А до точка Б.

Ако си с турбо докато не загрее внимаваш да не я юркаш много, маслото още не е загряло и има по лошо смазване на турбото.


Жоро, ама нали все се говори и по курсовете са ни набивали в главите, че потегляне веднага при стоден двигател е пагубно...Нали трябва да се изчака поне 40 секунди до 1 минута, преди потегляне????
Аз като припаля колата, не потеглям докато на инфоцентъра, на отсека за температура на двигателя не се покажат градуси....-
Няма никакво значение, дали ще върти на 1500 оборота на място или ще караш с 2-3000 оборота, ако караш ще загрее по бързо. В книжката на Волвото пише палиш и тръгваш, не чакаш.

На курсовете ни учеха да чакаме подгряването на М10Д (зимата приличаше на грес, а не на масло), новите масла са по течни на студено.
joro74 Wrote:Няма никакво значение, дали ще върти на 1500 оборота на място или ще караш с 2-3000 оборота, ако караш ще загрее по бързо. В книжката на Волвото пише палиш и тръгваш, не чакаш.

На курсовете ни учеха да чакаме подгряването на М10Д (зимата приличаше на грес, а не на масло), новите масла са по течни на студено.


Жоро, амза това верно ли го пише в книжката за експлоатация на колата?
Моята е на италиански и нищо, освен схемите не разбирам....
Какво излиза...Паля и тръгвам, така ли?
Mежду другото на газ загрява доста по-бързо от на бензин.Това го знам от предната ми кола щото можеше да пали направо на газ.Сега с ГИ трябва да загрее до 50 градуса и чак тогава автоматично минава на газ.Ама и аз правя като Жоро74 паля и тръгвам ама по надолнище около 2 км.
ico_kosara007 Wrote:Mежду другото на газ загрява доста по-бързо от на бензин.Това го знам от предната ми кола щото можеше да пали направо на газ.Сега с ГИ трябва да загрее до 50 градуса и чак тогава автоматично минава на газ.Ама и аз правя като Жоро74 паля и тръгвам ама по надолнище около 2 км.

Ако искаш да ти прехвърля по-бързо на газ отиди да ти променят настройките на ГИ. На моята ги направиха да прехвърля на 35градуса.
Quote: Жоро, амза това верно ли го пише в книжката за експлоатация на колата?
Моята е на италиански и нищо, освен схемите не разбирам....
Какво излиза...Паля и тръгвам, така ли?

Сега пак се загледах, всъщност нищо не пише освен да не форсираш след палене и преди гасене, в книжката на Форда ми го пише. Специално са обърнали внимание, че ако чакам да загрее на място само "цапам" околоната среда. :-)
Аз по тоя въпрос се рових една нощ( на работа) и извода е: палиш и след малко- 20/30секунди спокойно потегляш без юркане. По- добре е за загряването, износването на мотора, екологията и икономията на гориво. Няма да се спускам в подробности, но извода е въз основа на разглеждане на подобни теми в много форуми.
Pages: 1 2