The following warnings occurred: | |||||||||||||||
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$archive_pages - Line: 2 - File: printthread.php(287) : eval()'d code PHP 8.2.4 (FreeBSD)
|
Проект: Volvo v40 260+ hp - Printable Version +- Волво Клуб - България (https://volvoclub-bg.com/forum) +-- Forum: Общ форум (https://volvoclub-bg.com/forum/forumdisplay.php?fid=4) +--- Forum: Volvo sport (Volvo Тунинг) (https://volvoclub-bg.com/forum/forumdisplay.php?fid=28) +--- Thread: Проект: Volvo v40 260+ hp (/showthread.php?tid=120) |
Проект: Volvo v40 260+ hp - VolvoFan - 02-03-2006 Вложил съм много време и средства в този проект и мисля, че ще е полезно за всички да научат малко повече за възможностите за силов тунинг. Инфо за колата: Колата е Volvo v40 2.0 Turbo 160 к.с. Това е слабия турбо модел с малка турбина Mitsubishi TD04L 12T която надува около 0.4 бара и висока компресия на двигателя 9. За сравнение v40 T4 e с турбина Mitsubishi TD04L 14T, надув около 0.8 бара и компресия 8.5. Тунинг план: 1. Смяна на турбината с тази от Т4 модела - TD04L 14T +40 к.с. 2. Спортен изпускателен колектор +10 к.с. 3. 65 мм. отворена изпускателна система +10 к.с. 4. Термо изолиран спортен филтър +5 к.с. 5. По-богати дюзи Bosch 440cc/min, импеданс: 16 ома. 6. Ремап на електрниката с SMT6 piggy-back +40 к.с. 7. Полиране на смукателния колектор. 8. Преместване на интеркулера на предна позиция 9. Blow off клапан. 10. Бензинова помпа Walbro 255l/h @ 3 бара. Това е общо взето идеята. В момета съм на етап 5 и 6 и се надявам в близките 2 седмици да ги завърша. Ако има някакви въпроси свързани с тунинга или конкретно с проекта питайте ПП: Снимки има в гаража. Ще постна и още, когато се пусне функцията за ъплоад. - sss - 02-03-2006 Ти сериозно си се захванал , успех. Доста хора ще ти дишат прахта на Божура! - Efri 850 - 02-03-2006 Ех да можеше и на дизела да се направи нещо така + и финанси да имах... Какъв е шанса да се направи нещо на D24TIC - фолсваген е дв. При мене има място там да се прави нещо... но май е малко възможно да се дигнат конете, А? или повече. - VolvoFan - 02-03-2006 Efri 740 Wrote:Ех да можеше и на дизела да се направи нещо така + и финанси да имах... Ами с дизелите не съм запознат, но мисля че може да се вдигне налягането на турбината например и да се пипне електрониката. Не би трябвало да има голяма разлика с бензиновия двигател. Ще питам утре един приятел който е по-добре запознат. - хамлет - 02-10-2006 VolvoFan Wrote:Efri 740 Wrote:Ех да можеше и на дизела да се направи нещо така + и финанси да имах... Айде попитай Моля, да знаем и ние с нафтовите печки дали имаме някакъв шанс за вдигане малко на к.с. - VolvoFan - 02-10-2006 Ами аз говорих с човека, но и той не е много на ясно с дизелите. Принципа на двигателите е общо взето един и същ така, че идеята за вдигане на мошността е следната: "Трябва да се вкарва колкото се може повече въздух във двигателя и съответното количество гориво" Вариантите са няколко: 1. Разшияване и полиране на входящите и изходящите пътища на двигателя - въздушен филтър, колектори, отвори на главата, генерация и др. Идеята е по-голямо кличество въздух да влиза и излиза колкото се може по-бързо. 2. Вкарване на въздух под налягане - турбини и компресори. По принцип не е проблем да се сложи на атмосерен двигател турбина и да се увеличи мошността с около 100 коня без а се сменят вътрешностите на двигателя. Само че е задължително да се пипне електрониката. Ако двигател е турбиниран може да се увеличи налягането на турбината, но пак трябва да се пипне електрониката и това може да донесе 30-40 коня отгоре. 3. Промяна на продължителността на отваряне на смукателните и изпускателните клапани - или се сменя разпределителния вал със модифициран такъв или се променя ъгъла на съществуващия. При това полужение се вдига разхода и колата губи мощност във ниските обороти и получава във високите. 4. Нитро системи - тук принципа е че в двигателя се връсква се в смукателния колектор двуазотен оксид N2O, който може да доведе до моментно увеличение на мошността с над 100 коня. Казват, че ако се инсталира првилно не вреди много на двигателя, но аз не вярвам много. Това се е един гоям стрес за двигателя според мен, но може и да греша. Това са най-общо начините за вдигане на мошността и при бензиновите и при дизеловите двигатели. Просто модификациите са различни. - Efri 850 - 02-10-2006 Значи при мене няма никаква електроника която да влияе на дв. и неговото горене. При по новите коли сигурно има "хамлет". Понеже доколкото съм чел из нещата (доколкото разбирам - тоест слабо) разбрах че при мене са усилени доста частите и са направени на такива голями натоварвания (не като при Д24). Тоест Д24 - не е желателно да има турбина щото и главата и буталата и незнам си какво са по....... тромаво направени от Д24ТИК като при мен. Затова питам дали има начин - защото всичко ми е механично и някой и друг вакум да контролира системата. Дано си ме разбрал какво исках да напиша. п.п.- При Хамлет смятам че и още неща ще трябва да се пипне освен турбината както и на двама ни И.Кулера да си сменим или подобрим. - хамлет - 02-10-2006 Аз лично несъм много наясно с двигатели и тем подобни, да не кажа хич си нямам представа как точно работият турбини и електроники. Аз досега незнам кой точно модел ми е двигателя, имам съмнение за Д4192Т2 ама несъм сигуерн на 100%, проблема е че навсякъде намирам противоречива информация, на руските сайтове едно, н адруги сайтове друго, АутоДата трето и съм тотално дезориентиран, ако има някой който да каже точно как да разбера кой вид ми е двигателя нека да сподели че вече ми е писнало да ходя и да гледам, и да се чудя(то май и годината на мойта е една такава спорна дето се засичат 2-3 вида дизелови двигатели). Колкото до електрониката също несъм много наясно, бе въобще съм си един ламер по колите, дай ми само да карам и да се чудя к'во да и направя на количката ;о) - VolvoFan - 02-10-2006 Efri 740 Wrote:Значи при мене няма никаква електроника която да влияе на дв. и неговото горене. При по новите коли сигурно има "хамлет". По принцип най-лесно е да се вдигне малко налягането на турбината и като се следи сместа да се види до къде колата може да се оправя сама без допълнителен контрол. Друго което може да се направи е отворена изпускателна система и спортен въздушен филтър, като е хубаво филтъра да сенаправи така че да смуче студен въздух и да е изолиран от жегата на двигателя. Това по принцип са на-евтините и лесни модификации и си мисля, че спокойно може да се вдигнат към 20-30 коня. Кулера по принцип е изчилен за много по-голям капацитет. Моя примерно издържа до 300 коня или 1.5 бара налягане, така че това не е проблем. - VolvoFan - 02-10-2006 xamlet Wrote:Аз лично несъм много наясно с двигатели и тем подобни, да не кажа хич си нямам представа как точно работият турбини и електроники. Аз досега незнам кой точно модел ми е двигателя, имам съмнение за Д4192Т2 ама несъм сигуерн на 100%, проблема е че навсякъде намирам противоречива информация, на руските сайтове едно, н адруги сайтове друго, АутоДата трето и съм тотално дезориентиран, ако има някой който да каже точно как да разбера кой вид ми е двигателя нека да сподели че вече ми е писнало да ходя и да гледам, и да се чудя(то май и годината на мойта е една такава спорна дето се засичат 2-3 вида дизелови двигатели). Да има такива двигатели и започват от 1999 година. Модела на двигателя ти са първите няколко цифри на номера на двигателя. |