The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$thread_modes - Line: 58 - File: showthread.php(1621) : eval()'d code PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1621) : eval()'d code 58 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1621 eval



 
Not a member yet? Why not Sign up today
Create an account  

Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Проект: Моето Volvo 740 GLT комби

#31
От там от където си взел маркучите, а за България вносителя на марката която си купил е само един си купи едни накладки с марка SIMER.
По форумите битува мнението че са най-големите боклуци и ще можеш да си слушаш нормално музиката в колата. 8-)
Пробвани са и са най-меките накладки които съм виждал. Не съм ги пробвал на екстремни натоварвания да видя дали мога да ги изпека а и стила ми на каране не е особено агресивен, но в останалите случаи си спираха доволно поне според моите представи.

Друго за което се сещам е че е възможно самите накладки които си купил да са по-дебели и от там да идва задържането.
Wink
1983 Volvo 244, B200E - carb., manual M46, 121hp., 158Nm.- Аврора
1999 Volvo S80, B5204T4, manual M56, 180hp., 240Nm - Албиноса
R.I.P. Холандецо
Неам нерви,за тва карам Волво! :-)
Reply

#32
Малко повече от месец откакто последно обновявах темата Smile

Причината е, че всъщност не успях да свърша особено много. И да покарам Smile

Реших да дам шанс на спирачките да се разработят поне няколкостотин километра, за да преценя какво да правя и с надеждата, че ужасното скърцане ще изчезне. Останах си само с намеренията обаче.

Една събота тъкмо се отправяхме на едно кратко пътешествие натоварени догоре с всякакви неща. Спрях пред тъщата да взема още и до там. Колата не щя да запали.

Първо реших, че може да е свършил бензина. Отскочих до близката бензиностанция с тубата, но уви - не запали. Въртеше стартера, но от наскоро сменената бензинова помпа не се чуваше нито звук. Реших, че може да е изгоряла.

Тук е момента да спомена, че преди време смених въпросната бензинова помпа понеже подозирах, че в нея може да е проблема с пукането на горивните филтри. Пък и старата виеше на умряло. Намерих доста изгодно от английския ebayи набързо поръчах помпа Bosch:

[Image: 20607426260_00a6e05227_b.jpg]

След смяната обаче виенето си остана. Другата теория беше, че клапана за регулиране на налягането на бензина е предал богу дух и оттам също може да има подобни проблеми.

Та след като не успях да запаля онази събота сутрин реших да взема крути мерки по отношение на системата за подаване на гориво и да заменя всички възможни източници на проблем.

Взех нов клапан за регулиране на налягането, ново реле за бензиновата помпа и нова подкачаща помпа за резервоара. Преди това бях намерил в един шведски сайт и един от горивопроводите, който при мен беше срязан заради инсталацията на газовата уредба.

Клапанът:

[Image: 20607154408_e8223f38c6_b.jpg]

Релето:

[Image: 20174199243_71c7a1cfa3_b.jpg]

Подкачащата помпа:

[Image: 20608412489_712ca71193_b.jpg]

И горивопровода за обратното подаване на гориво към резервоара:

[Image: 20608427759_c647d066af_b.jpg]

Закарах колата с пътна помощ до сервиза. От там ми се обадиха с резултат. След смяната на релето и регулатора на налягане, колата е запалила.

Стария и новия клапан (само чакам оригиналното маркуче за вакуума, че това синьото ми боде очите всеки път като отворя капака):

[Image: 20768927656_135538b540_b.jpg]

[Image: 20795151125_c79447b5f3_b.jpg]

Рязания горивопровод и новия:

[Image: 20608420689_8cfba01811_b.jpg]

[Image: 20174190253_6214198b74_b.jpg]

След смяната на тия неща колата пали като пушка, а от помпата не се чува виене. Надявам се, че проблема с подаването на гориво вече е решен.
Reply

#33
От споменатия шведски сайт със залежали оригинални части (junk.se) намерих и още нещо, което търсех.

Липсваше ми едно капаче за багажника, през което се обслужва левия стоп.

[Image: 20174058763_c4736ccc0a_b.jpg]

Оригиналното чисто ново капаче:

[Image: 20785592162_7436f73968_b.jpg]

Изненада обаче. На пръв поглед не си личи особено, но когато го поставих в колата, лъсна един проблем. Оказа се синьо, а моя интериор е черен. Стоеше като подарено:

[Image: 20802049221_d40f8b289a_b.jpg]

Една бърза боя със спрей за пластмаси и проблемът е решен.

Едно до друго със дясното ми:

[Image: 20173310584_48d3e150af_b.jpg]

И вече на място:

[Image: 20607029340_e83a41a499_b.jpg]

Никаква разлика с дясното:

[Image: 20608268539_7f7551ca94_b.jpg]
Reply

#34
И последен (засега) пост. Трети за щастие. Хубавото е, че и той е за разрешен проблем. А именно със скърцането на спирачките.

Реших да сменя задните накладки, защото доколкото успявах да доловя, от тях основно се разнасяше скърцането. Явно комбинацията накладки Ate и дискове Pagid не е особено добра.

Та реших да пробвам с накладки Textar.

[Image: 20607149370_80d9d31a42_b.jpg]

Закарах колата отново на сервиз. От там потвърдиха съмненията ми, че и предните апарати не са в добро състояние (дори след "ревизията") и очевидни задържат. Последва повторна ревизия, нови гумички и уплътнения.

Заедно със смяната на задните накладки вече няколко дни се радвам на нормални и най-важното тихи спирачки.
Reply

#35
Продължавай в същия дух. Аз лично следя темата с интерес.
Smile
1983 Volvo 244, B200E - carb., manual M46, 121hp., 158Nm.- Аврора
1999 Volvo S80, B5204T4, manual M56, 180hp., 240Nm - Албиноса
R.I.P. Холандецо
Неам нерви,за тва карам Волво! :-)
Reply

#36
Нова пратчица с дребни скандинавски радости:
[Image: 20822535650_32e1eca4b7_b.jpg]

Откакто взех колата дясната пръскалка за предното стъкло не работеше. А пък лявата пръскаше прекалено силно. Първоначално мислех, че проблема е в един тройник, който някой предишен собственик беше заменил със странна част. Затова поръчах правилния:

[Image: 21000726232_9841e06ba2_b.jpg]

Обаче след смяната нищо не се промени. Очевидно проблема беше в самата пръсклка. Извадих я да я почистя, но без особен резултат. Затова взех нова:
[Image: 20822535560_2d60f1c11c_b.jpg]

Смяна, малко нагласяне и сега перфектна струя и чисто стъкло.

Друг проблем, който ме мъчеше беше лампата за изгоряла крушка, която ми светеше на таблото. И то само като си пусна фаровете.

[Image: 2_H_CKOQudq1HbDeKK_LZhhTlaWPZeg92DcX59OW...87-h965-no]

По чуждите форуми прочетох, че може да се дължи на различни крушки. Взех две нови H4 Osram.

[Image: 6UTKc0Wgj_Pu5Fo_MXS0qAyEjUwCq-Tbe9B7WZvh...87-h965-no]

За пробата реших да сменя първо само едната, която ми изглеждаше по-съмнителна. И имах частичен успех. Лампата пак светваше, но бързо гаснеше. Като смених и другата и лампата угасна. Яко.

И за неделя вечер си оставих другата занимавка - ремонта на кората на вратата на багажника.

Както се оказа - чест проблем при 7-ма серия. Чупи се пластмасата на крепежите. В резултат при всяка неравност кората се удря в метала и дрънчи ужасно.

[Image: 21018163101_b5214b776e_z.jpg]

Предишният собственик се беше опитал да реши проблема разбира се с изолир банд, универсални фиксатори тип рапидка и силикон. Неуспешно.

[Image: 20822752558_2caf5ae362.jpg]

Всъщност се продават ремонтни комплекти - метални планки и нови клипсове / щипки. Които и поръчах.

[Image: 21018162881_a38a8c13c3_z.jpg]

[Image: 21000725992_de99ec85fe_b.jpg]

При свалянето на кората обаче успях да счупя пластмасата около дръжката за отваряне от вътрешната страна (не мога да разбера защо трябва да има ръчка за отваряне на багажника от вътре. Ако ще нося някой в багажника едва ли ще искам да може да излезе сам... както и да е). Та поръчах и нея.

[Image: 20823807749_b12d8ccc66_b.jpg]

[Image: 20822697238_14b227ffba_b.jpg]

Пак дойде в странния тъмно сив цвят, но бърза обработка с боя са пластмаси и проблема се реши. Както между другото реших и проблема с избелялата пластмаса и тапицерия на самата кора. Малко боя и светнаха като нови.

След свалянето на кората лъсна грозната картинка:

[Image: 20822535500_5000bb2e95_b.jpg]

[Image: 21000725842_176b5f79d8_b.jpg]

На мястото на счупената пластмаса се завинтват металните планчици.

[Image: 20822535240_e0b0f125f6_b.jpg]

Слагаме новите щипки:

[Image: 21010608655_88467b8bd1_b.jpg]

Малко нагласяне и кората е обратно на мястото си:

[Image: 20387977574_21b48f9e5b_b.jpg]

Перфектна работа Smile Супер доволен съм.

Страшния грохот вече го няма.

Сега проблемът е, че започнах други шумове, които до преди това са били заглушавани от дрънкането на кората. Но и на тях ще им дойде времето :mrgreen:
Reply

#37
Евала,колега!Много ти се кефя!Продължавай в същия дух!
Reply

#38
Има дръжка за отваряне на задната врата от вътре понеже често се ползва като подвижна спалня комбито. Ако не ти се връзва ще ти покажа снимки от "спалнята" на един известен ВарнЯнски тюлен. Smile
1983 Volvo 244, B200E - carb., manual M46, 121hp., 158Nm.- Аврора
1999 Volvo S80, B5204T4, manual M56, 180hp., 240Nm - Албиноса
R.I.P. Холандецо
Неам нерви,за тва карам Волво! :-)
Reply

#39
Преди време ми изгоря едната от колонките в предните врати и радиото ми съвсем стана като радиоточка - хваща само Хоризонт и е моно Smile Та реших да взема мерки по въпроса с плачевното състояние на аудиото в колата.

Олющени решетки, антични и откровено изгнили колонки, разпаднал се дунапрен:

[Image: 21284733391_e0fb7e93a2_b.jpg]

Последва сваляне на корите. Разбира се и тука заварих доволно силикон или откровени липси по щипките за захващане на кората. Тракането при неравности явно не е било случайно :mrgreen:

[Image: 21250391796_e7aff7dd15_b.jpg]

[Image: 21250392066_6e33d29c88_b.jpg]

Под корите доста свинщина - 20-30 години прах и мръсотия.

[Image: 21266098062_bc7899519f_b.jpg]

Със свалени кори пробвах една коаксиална колонка, която имах в мазето обаче се оказа, че оригиналните са с някакъв странен размер и стандартна 13см колонка не може да се хване на корите. Трябват фланци.

В бг не продават и трябваше от Германия да поръчам специални пластмасови адаптери за 740/940.

[Image: 21276652675_7a8506a07b_b.jpg]

Използвах момента да поръчам и едно декоративно панелче за около радиото, че преди просто ми стоеше забито в голямата дупка на оригиналното радио.

[Image: 21250392346_8ce5b29d8c_b.jpg]

И разбира се резервни щипки.

[Image: 21089752419_e8d9758f2a_b.jpg]

За колонки се спрях на някакви коаксиални двулентови Audison - APX 5. Не са нищо особено, но са доста компактни - ниски на височина и не стърчи пищялка в средата на колонката, а е някак вградена в самата мембрана. Поне добре изглеждат:

[Image: 21088549090_a4ed53c641_b.jpg]

Новата и старата една до друга. Личи си асиметричните отвори на оригиналната колонка:

[Image: 21088549240_98e1526003_b.jpg]

Тука в работа влезнаха и фланците:

[Image: 20653945684_ef605c3b0e_b.jpg]

Всичко залепна идеално:

[Image: 21102521340_6e6b4c5f8a_b.jpg]

Преди да монтирам всичко обратно трябваше малко подготовка.

Започна с отмиване на дългогодишната гнус:

[Image: 21266097422_e25cdf0fd4_b.jpg]

И след това вибро- и шумоизолация.

От вътрешната страна на кората, която оригинално си е чист талашит:

[Image: 21266121292_3269db5804_b.jpg]

Налепих малко виброизолация на Silent Coat.

[Image: 21266118082_056acb12f0_b.jpg]

Няма нужда цялата да се облепя плътно. Целта е да се намалят вибрациите на самата кора. Два листа от по 330 грама битум и алуминий вършат добра работа за тази цел. С монтираната колонка и изолацията кората става чувствително по-тежка.

[Image: 21266118082_056acb12f0_b.jpg]

[Image: 21250409426_5b8bbfc890_b.jpg][/url]Untitled by Georgi Varzonovtsev, on Flickr

И след почистване и монтаж изглежда почти като нова:

[Image: 20655528863_455c2ef62f_b.jpg]

Последваха и самите врати. С обезмаслител и коресилин всичко се изчиства, за да може да залепне изолацията (и за да изглежда добре все пак Smile ):

[Image: 21088758728_f1ed0718a8_b.jpg]

Поизчистено:

[Image: 21088852578_5e4558c352_b.jpg]

И още два-три листа виброизолация. Няма нужда да се облепя абсолютно всичко около 70% са достатъчни, за да се намали вибрацията на ламарината.

[Image: 21089763439_a7cdb3211f_b.jpg]

Страничен, но все пак приятен ефект.С около килограм отгоре вратите при затваряне издават заслужено тежък, а не дрънчащ звук.

Слагаме и новите щипки:

[Image: 20655522493_c78c894722_b.jpg]

Декоративните решетки също имаха нужда от освежаване - бяха издраскани и олющени:

[Image: 21266103672_703ecd28b9_b.jpg]

Една ръка боя и са като нови:

[Image: 21089756489_a08f6ebbab_b.jpg]

При монтажа обаче се оказа, че колонката стои малко по-надолу от фабричната и не се побира в отвора в метала на вратата. Трябваше леко да огъна ръбовете на дупката, за да влезне като хората. Не снимах, че и без това не ми даваше сърце да се вихря с чук и клещи, но нямах избор.

И в крайна сметка всичко по местата:

[Image: 21103733629_83d0f770ef_b.jpg]

Звукът е определено доста по-добър. По-чист и с по-добри баси. Колонките обаче са 50 вата и без усилвател при повече усилване почват да пращят и изкривяват звука.

Античното радио определено не може да се справи със задачата макар и да изглежда по-добре с декоративния панел:

[Image: 21264353276_67e855a273_b.jpg]

Та това ще е следващата стъпка - ново радио и усилвател.
Reply

#40
Хъсът ти е неподражаем ,удоволствие е да гледам перфекционизмът с който съживяваш Волвото Big Grin
Скоро и аз се активирам Smile
940-B230FB
945-B230FT
245-B200E
S80-B5254T2
850-B5234T-ex
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)