03-06-2010, 04:03 AM
Така колеги ,дойде време за поредната смяна на масло та реших
да направя и промивка на двигателя ,защото обикновенно след смяна
маслото веднага ставаше черно след 5минути работана мотора.
След косултация с Жоро Терзиев,как се извършва процедурата
ето и малко подробности.
За операцията се снабдих с:
1.Добавка за масло за почистване на двигатели.
2.Хидравлично масло -6 литра.
3.Двигателно масло -6литра
и необходимите за смяна
1. Масло -6 литра
2.Маслен филтър
На добавката пише да се налее на охладен двигател и да работи
на празен ход 3 минути.Долях в маслото половината от добавката
и оставих да работи около 3-4 минути.Източих маслото ,развих филтъра
излях каквото можах от него и пак го завих.
След това налях хидравличното масло и останалата част от добавката
и отново оставих да работи 3-4минути.
Следва пак източване на маслото от двигателя и филтъра.
Цветъ на малслото беше малко по светъл от маслото което източих първия път
(явно за 3-4 минути работа са се отделили достатъчно боклуци за да потъмнее)
затова и реших да налея още един път масло ,но този път двигателно.
Този път я оставих да поработи 10-15 минути,след което източих маслото.
Този път маслото едва бе оцветено,дори от стария филтър не излизаше чернилка.
Оставих да се отече хубаво ,сложих новия филтър и налях новото масло.
Следваше изминаване на разтояние от 30-на км,след което вдигнах щеката и се
изненадах ,че не мога да забележа нивото на маслото(толкова беше чисто).
Та това е ,доволен съм от операцията ,сега ще слядя след какъв пробег
маслото отново ще почернее.
Ето и малко снимков материал:
да направя и промивка на двигателя ,защото обикновенно след смяна
маслото веднага ставаше черно след 5минути работана мотора.
След косултация с Жоро Терзиев,как се извършва процедурата
ето и малко подробности.
За операцията се снабдих с:
1.Добавка за масло за почистване на двигатели.
2.Хидравлично масло -6 литра.
3.Двигателно масло -6литра
и необходимите за смяна
1. Масло -6 литра
2.Маслен филтър
На добавката пише да се налее на охладен двигател и да работи
на празен ход 3 минути.Долях в маслото половината от добавката
и оставих да работи около 3-4 минути.Източих маслото ,развих филтъра
излях каквото можах от него и пак го завих.
След това налях хидравличното масло и останалата част от добавката
и отново оставих да работи 3-4минути.
Следва пак източване на маслото от двигателя и филтъра.
Цветъ на малслото беше малко по светъл от маслото което източих първия път
(явно за 3-4 минути работа са се отделили достатъчно боклуци за да потъмнее)
затова и реших да налея още един път масло ,но този път двигателно.
Този път я оставих да поработи 10-15 минути,след което източих маслото.
Този път маслото едва бе оцветено,дори от стария филтър не излизаше чернилка.
Оставих да се отече хубаво ,сложих новия филтър и налях новото масло.
Следваше изминаване на разтояние от 30-на км,след което вдигнах щеката и се
изненадах ,че не мога да забележа нивото на маслото(толкова беше чисто).
Та това е ,доволен съм от операцията ,сега ще слядя след какъв пробег
маслото отново ще почернее.
Ето и малко снимков материал:
КАРАЙ ЖАДЕН,ОСТАВИ ЕДИН ПОЛИЦАЙ ГЛАДЕН!