10-13-2010, 10:33 PM
Общата информация написана за тази кутия важи и за AW50-42. Два бързи теста, който могат да покажат потенциално износена кутия или нужда от смяна на масло. За тестовете двигателят трябва да е загрял и колата да е карана поне 30 мин за достигане на работна температура на маслото в кутията.
1. Stall speed:
Натискате силно спирачката с ляв крак и влючвате на 'D'. Натискате педала на газта докрай за НЕ ПОВЕЧЕ ОТ 5 СЕК. Следите на оборотомера оборотите на двигателя. Теста води до силно загряване на маслото, не го повтаряйте преди да е изстинала колата.
АW50-42
B4184S - 2450±50
B4204S - 2600±50
AW55-50
B4184S2 - 2250±100
B4204S2 - 2350±100
B4204T3 - 2550±100
B4204T5 - 2800±100
Оборотите зависят и от надморската височина, за всеки 1000 метра се намаляват със 120. Според Вадис разлика от над 400 оборота от стойностите по горе предполага износени clutch discs или torgue convertor. При по високи обороти и масло с променен цвят може да се предполага само нужда от смяна на масло.
2. Engagment time
Включвате на N и изчаквате 10-20 секунди. Натискате спирачка и включвате на R. Измервате времето до придърпване на колата от зацепила предавка. Повтаряте същия тест за D.
И за AW50-42 и за AW55-50 времената са следните:
N->D - под 1 секунда
N->R - под 1,5 секунди
Отклоненията предполагат нужда от смяна на масло или износени clutch discs, или torgue convertor.
И 2та теста се изпъняват на кутия за която няма явни симптоми за проблем. Stall speed би влошил състянието на кутия, която показва симптоми за проблеми (шум в кутията, вибрации, записани грешки в компютъра).
1. Stall speed:
Натискате силно спирачката с ляв крак и влючвате на 'D'. Натискате педала на газта докрай за НЕ ПОВЕЧЕ ОТ 5 СЕК. Следите на оборотомера оборотите на двигателя. Теста води до силно загряване на маслото, не го повтаряйте преди да е изстинала колата.
АW50-42
B4184S - 2450±50
B4204S - 2600±50
AW55-50
B4184S2 - 2250±100
B4204S2 - 2350±100
B4204T3 - 2550±100
B4204T5 - 2800±100
Оборотите зависят и от надморската височина, за всеки 1000 метра се намаляват със 120. Според Вадис разлика от над 400 оборота от стойностите по горе предполага износени clutch discs или torgue convertor. При по високи обороти и масло с променен цвят може да се предполага само нужда от смяна на масло.
2. Engagment time
Включвате на N и изчаквате 10-20 секунди. Натискате спирачка и включвате на R. Измервате времето до придърпване на колата от зацепила предавка. Повтаряте същия тест за D.
И за AW50-42 и за AW55-50 времената са следните:
N->D - под 1 секунда
N->R - под 1,5 секунди
Отклоненията предполагат нужда от смяна на масло или износени clutch discs, или torgue convertor.
И 2та теста се изпъняват на кутия за която няма явни симптоми за проблем. Stall speed би влошил състянието на кутия, която показва симптоми за проблеми (шум в кутията, вибрации, записани грешки в компютъра).
------------------------------------------
Volvo V40 1997, 2.0
Volvo V40 1997, 2.0