The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined array key "dateline" - Line: 1000 - File: inc/functions_post.php PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/functions_post.php 1000 errorHandler->error_callback
/inc/functions_post.php 834 get_post_attachments
/showthread.php 1121 build_postbit
Warning [2] Undefined array key "dateline" - Line: 1000 - File: inc/functions_post.php PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/functions_post.php 1000 errorHandler->error_callback
/inc/functions_post.php 834 get_post_attachments
/showthread.php 1121 build_postbit
Warning [2] Undefined array key "dateline" - Line: 1000 - File: inc/functions_post.php PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/functions_post.php 1000 errorHandler->error_callback
/inc/functions_post.php 834 get_post_attachments
/showthread.php 1121 build_postbit
Warning [2] Undefined array key "dateline" - Line: 1000 - File: inc/functions_post.php PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/functions_post.php 1000 errorHandler->error_callback
/inc/functions_post.php 834 get_post_attachments
/showthread.php 1121 build_postbit
Warning [2] Undefined array key "dateline" - Line: 1000 - File: inc/functions_post.php PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/functions_post.php 1000 errorHandler->error_callback
/inc/functions_post.php 834 get_post_attachments
/showthread.php 1121 build_postbit
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$thread_modes - Line: 58 - File: showthread.php(1621) : eval()'d code PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1621) : eval()'d code 58 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1621 eval



 
Not a member yet? Why not Sign up today
Create an account  

Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Хайде да си "сглобим" газова

#1
Ядосаха ме пичове едни газаджии и мисля да им покажа на всички комбинация от пръсти с преобладаващ среден.Да не се обиждат тези които с това си вадят хляба но има много идиоти сред тях.
Уредбата ще е конвенционална на 2.0 V40, тези които ще започнат да ме убеждават за ГИ от сега да се откажат.
Та да започваме,който иска може да удари едно рамо за някои въпроси като аз накрая ще мога да съм от помощ на тези които решат сами да си я монтират.
Изпарителя ми е старо Ловато който героично купих втора ръка през 2000г, след това погреба две коли и четири пъти съм му сменял оригинални комплекти мембрани и о-пръстени.Общо е навъртял само при мен около 350 000км, преди това си нямам идея но е прекрасен изпарител.
Та значи на него съм му взел нов комплект и скоро ще се прероди за нов живот.
Плочка ще се прави по колата от човек който от 15 години се занимава само с това.
Бутилката ще е нова 25л. тумбеста с евросонда.
Тръбата от бутилката до изпарителя ще е полиетилен или както се води там.Зареждачката ще е на заложеното място до капачката на резервоара.
Клапи ще има две за всеки случай на капака на въздушния филтър и една която ще си е на плочката.
Минах през пункт където узаконяват уредби и човека каза че ако си направя всичко както трябва без никакви проблеми ще ми завери паспорта и ще залепи стикерите.
До тук всичко е ясно,от зареждачката до плочката чисто по механиката няма проблем обаче остава въпроса с управлението чисто по електриките и тук ще ми трябва малко хелп.Смятам да използвам ключ на Фобос с вградени симулатори за Ламбда и прекъсване на инжекторите.И понеже мразя някой да мисли вместо мен то автоматични превключвания по обороти и температури не ми трябват, не съм толкова тъп да преценя сам дали колата ми е загряла и т.н.
И вече започват въпросите.
Някой има ли на колата си такъв ключ на Фобос и ако да то нека да сподели доволен ли е от него и правил ли му е пролеми, работи ли коректно и въобще всякакви отзиви.И въпреки че си има описание кой кабел и кой джъмпер за какво са ще е хубаво да кажете как е вързан към инсталацията,как са прекъснати инжекторите и Ламбдата,от къде е взет плюс и каквото се сетите...
Симулаторите мисля че няма смисъл да ги комвнтираме дали са нужни или не, особенно за Ламбда.Управлението на клапаните ще е паралелно и едновременно ще отварят и затварят двата-на сондата и на изпарителя като отпада естествено отделен газов клапан.
V40 B4204S '97
Reply

#2
Донякъде и аз съм почитател на "Направи си сам". Но е добре да се предвиди стойността и качеството на целия проект. Доколкото разбирам засега имаш един изпарител, с все още не сменени мембрани. Направи една сметка и я покажи тук, да се види колко ще спестиш от целия замисъл. Според мен не много. При цена на АГУ Lovato - 500лв. , Voltran - 400лв с монтаж и гаранция. Аз съшо мислех да сменям мембрани, но установих, че реновирането на 6 годишен изпарител, при разликата между това <!-- m --><a class="postlink" href="http://www.autogasmarket.com/shop/products/116.html" onclick="window.open(this.href);return false;">http://www.autogasmarket.com/shop/products/116.html</a><!-- m --> и това <!-- m --><a class="postlink" href="http://www.autogasmarket.com/shop/products/6.html" onclick="window.open(this.href);return false;">http://www.autogasmarket.com/shop/products/6.html</a><!-- m --> не си струва. А предвид доста съмнителното качество на доста части и компоненти, получената гаранция е една добра "екстра".
Успех и безопастност на начинанието. :thumbright:
Reply

#3
Волтран и други безалкохолни отпадат като вариант.
В края на краищата конвенционалната газова е един тъп изпарител и една тъпа бутилка и малко по-умни ключове и сонда.
Аааа,нямам само изпарител, подмятат се в една щайга газов и бензинов клапан които няма да трябват и първата ми бутилка която мисля да използвам за бутилка за компресора понеже е голяма като бойлер :lol: Такова чудовище не ми трябва в багажника а и отделно трябва да се прави водна проба и дрън-дрън.Айде новата с паспорта и след пет години ако някой иска мога да му я подаря понеже за още 20лв ще си взема нова.
Ето сметките:
30лв. -комплект мембрани за изпарителя.
60лв. -бутилка
60лв. -евросонда
10лв. -крепеж на бутилката
30лв. -тръба и фитинги
30лв. -ключ със симулатори за инжекторите и ламбда
10лв. -външно зарядно устройство
30лв. -смесител
10лв. -две клапи
15лв. -преглед
-------------------
285лв - Тотал

Грубо 300лв. излиза всичко понеже забравих малко маркуч за антифриза и тройници и скоби..Както и да го гледам и както и да го смятам посмъртно не мога да го докарам до 550лв. за уредба Ловато и монтаж колкото ми искат почти навсякъде.Значи 300лв. излиза при смяна на мембрани,ако е с нов изпарител Ловато цената става 390лв.Това са цени от първия срещнат магазин без да се занимавам да обикалям и за 10лв. по-ефтино да изгоря 30лв. бензин :lol:
Ако оставим чекнежа настрани и това че ще си правя кефа аз да си я сложа, то си остават 250лв. икономийка от които 250лв. автоматично отлитат 150лв. за кабели и свещи и 100лв. за нещо друго,все ще намеря в какво да ги инвестирам в колата.
И не на последно място е това че като видя някой с бормашина и голяма отвертка да се върти покрай колата ми и изпадам в нервна криза.Само мисълта че някой мундар ще ми сваля кори и ще дупчи там където му е най-лесно и автоматично го обрича на удар зад врата с тъп предмет.Клъц кабел- "А не е тоя", клъц кабел- "А и тоя не е",клъц- "Тоя пък за какво ли е"...Насукани проводници изолирани с "черно" тиксо нещо масово срещано.Никой няма да си играе да прави спойки и да слага термошлаух.Та такива работи.
За гаранция...хммм...каква гаранция бе бате.Газаджията вика "Ми к'во да правиш,такава е." За това с частта и гаранционната карта в магазина и да подменят,ако тръгнат да се правят на луди ще я сгьопят здраво понеже онея хубавци от КЗП все ходят да създават неприятности.А да посмеят да не ми дадат гаранционна карта, луди ги правя такива или пък ако почнат да шикалкавят.Още по-интересното е че повечето магазини си имат сервизи ама сервиза не е точно към тях понеже нещо си правят врътки там с данъци и т.н., това си е тяхна работа.Пък нека ми се озъбят и да не ми уважат гаранция защото не съм я сложил в техен сервиз при положение че нямат официално обявен Big Grin Единствено може да се повреди или ключа или евросондата, за ключа няма да има проблем с Фобос, за евросондата пак същата работа понеже след като уредбата е минала преглед значи всичко е ОК и могат да си я заврат отзад и учтиво с усмивка да ми дадат нова.
V40 B4204S '97
Reply

#4
Само един съвет от мен, много мразя газаджиите като срежат меркуча за парното и вържат изпарителя успоредно с радиатора на парното особенно(става въпрос за коли при които няма кран и антифриза циркулира постоянно през парното), не режи маркучите - просто свържи изпарителя последователно :!: :!: :!:
Също така е важно въздуховода между дроселовата клапа и кутията на филтъра да се направи както трябва, защото в противен случай колко и "плющялки" да сложиш на кутията при първат детонация заминава :!: :!: :!: Помоли колегата ico cosara да ти прати снимки на въздуховода на брат му на S40-ката, моят е подобен, всъщност има снимки ама не си спомням в кои теми.
Ще следя темата и ако се сетя нещо друго ще свирна. Утре ще видя кой кабел на ламбдата трябва да срежеш за да вържеш ламбда емулатора.
<!-- m --><a class="postlink" href="http://ivailovgrad.com/" onclick="window.open(this.href);return false;">http://ivailovgrad.com/</a><!-- m -->
ASS, GAS OR GRAS - NOBODY DRIVES FOR FREE
VOLVO 850 2,0 20V 143HP - Ръбчо
VOLVO 940 D24TIC 122HP - Red Devill
VOLVO 480 B18FT   120HP - Жабчо
Reply

#5
Тя ламбдата ясна, впрочем кякво му е ясното като трябва да легна отдолу да погледна дали е с подгряване или без.Но с или без подгряване няма значение, мисля че се прекъсваше черния кабел но карам по спомени.В крайна сметка ключа си идва със схема а и не е проблем да им се обадя във Фобос да ги питам.
По-особенния въпрос е за инжекторите къде е удачния вариант да се клъцнат понеже ключа до колкото видях не е с накрайници както е чистия им емулатор на инжекторите.
До колкото си спомням ти беше с холандска уредба слагана там с ламбда контрол.Вижда ли се къде са ти закачени инжекторите за емулатора или е културно направено.
За изпарителя и маркучите.Точно мисля да срежа маркучите понеже няма как лятото да ми върви гореща охлаждаща течност през радиаторчето респективно през изпарителя ако е последователно свързан.Предполагам че като една нормална кола се управлява парното с термовентили и при достигане на зададената температура затварят вентилите и се прекъсва достъпа на горещ антифриз към радиаторчето или поне се ограничава дебита.При включване на климатика вече със сигурност вентилите трябва да затворят и ако това се случи при последователно вързан изпарител и ще трябва да слизам да го заливам в жегата при 35 градуса на сянка с гореща вода и ще паднат от смях хората на някоя спирка :lol:
V40 B4204S '97
Reply

#6
Моята уредба е BRC - метан, слагше ми я един майстор, пък аз след това си я дооправях Big Grin
По никакв начин не се прекъсва притока на антифриз през радиаторчето на на парното, баз значение дали си пуснал климатика или не - просто се спира въздуха, посредством клапи, да не минава през радиатора и по този начин няма топлообмен. Пък ако искаш си ги срежи - вариантите са три: 1) Всичко е нормално и нямаш ядове; 2) Зимата имаш парно, не върви на газ; 3) Нямаш парно, не върви и газ. Отделен бонус са течовете на антифриз от тройниците, ама кой знае ти може да си от малкото късметлии. Аз ти давам съвет понеже често ми се случва да оправям чужди грешки в сервиза където работя. Между другото не си мисли, че само българските газаджии са разбирачи - двойкаджии има и у Европата :oops: :oops: :oops:
<!-- m --><a class="postlink" href="http://ivailovgrad.com/" onclick="window.open(this.href);return false;">http://ivailovgrad.com/</a><!-- m -->
ASS, GAS OR GRAS - NOBODY DRIVES FOR FREE
VOLVO 850 2,0 20V 143HP - Ръбчо
VOLVO 940 D24TIC 122HP - Red Devill
VOLVO 480 B18FT   120HP - Жабчо
Reply

#7
        Здравей колега.За това говори адаша:
VOLVO V40 2.0/96г. ГИ LOVATO
MITSUBISHI COLT V 1.3/99г.
Когато съдбата ти обърне гръб, не се отчайвай - изчакай я да се наведе!
Reply

#8
Meрси Ице,точно тези снимки гледах някъде, мисля че беше в темата на някоя колежка за газ но не съм сигурен.Това тетка полипропилен за ВиК ли е или на мен така ми се струва?

Сега отново към маркучите да се върнем понеже цял ден не ми дава мира този въпрос.
Към другия Ицо :lol: Бате сега цъкнах Вида и видях че тези шведи са идиоти Big Grin Вярно са го направили по този начин който ми се струваше най-нелогичен ама е така.На повечето нормални коли термовентили командват парното и като включиш климатика и го изключват понеже двата радиатора са един под друг.Тук бая са си усложнили работата и наистина само с клапите насочват потоците от топъл и студен въздух.
Така вече е ясно че изпарителя може да се върже без да се режат маркучите.
И за тези на които им е любопитно ето схемите, на 1 е радиатора на климатика, на 2 е парното а на 3 е сбирщината от всичко.

   

   

   


Така,този въпрос го решихме и остава на дневен ред някой да се излъже да каже къде газаджиите са му вързали инжекторите към емулатора, отпред ли са рязали или някъде отдолу, вътре, отгоре, изотзадзе или където и да е.Не че има някакво голямо значение но все пак...
V40 B4204S '97
Reply

#9
" Към другия Ицо Бате сега цъкнах Вида и видях че тези шведи са идиоти Вярно са го направили по този начин който ми се струваше най-нелогичен ама е така.На повечето нормални коли термовентили командват парното и като включиш климатика и го изключват понеже двата радиатора са един под друг.Тук бая са си усложнили работата и наистина само с клапите насочват потоците от топъл и студен въздух." - Според мен тук грешиш,но това е само мое мнение и ще ти кажа защо мисля така, макар че не е по темата. При мен на моята 27годишна 240-ка е по същия начин :roll: :wink: Big Grin . Тук идва въпроса защо? Ами според мен за да осигурят работата на парното/климатика във всякакви условия като се опрости системата на парното/климатика и се избегнат добавянето на повече части които биха могли да откажат или дефектират. Просто колите ни са шведски, макар и някои от тях произведени в Белгия и Холандия което не ги прави по-малко качествени като изработка. Аз също се чудих доста защо е направено така и единственото обяснение за мен е това.С това си мнение не ангажирам никого и няма да отварям спорове,просто реших да споделя. Smile
1983 Volvo 244, B200E - carb., manual M46, 121hp., 158Nm.- Аврора
1999 Volvo S80, B5204T4, manual M56, 180hp., 240Nm - Албиноса
R.I.P. Холандецо
Неам нерви,за тва карам Волво! :-)
Reply

#10
Stanchoni Wrote:...и няма да отварям спорове...
E що бре колега, то в спора се ражда боя Big Grin Такъв хубав кютек може да си заформим покрай едното парно че по БТВ ще пуснат извънредна емисия :lol:
Така са решили така са го направили, явно че са имали някава идея а и не на последно място че и свободно място им се намира за да си позволят лукса да отделят двата радиатора.
Аз сега като толкова много спах нощес и ме осени една много умна идея защо е така работата и май-май едното обяснение е че да могат да работят двете системи едновременно.И преди да сте започнали да ме замеряте с камъни или заключите в някое S80 с две разгонени поп-фолк изпълнителки заради това ми изказване, бързам да се презастраховам с това че имам предвид че може да е заради функцията за разпУтяване или по-точно против изпотяване на предното стъкло при която се използва климатика да духа студен въздух.Ако примерно двата радиатора са един над друг като в повечето случаи климатика е първия радиатор, то при работа на климатика ще се изстудява и радиатора на парното въпреки че термовентилите или крановете му ще са затворени.И колкото и да е, ако духа студен въздух по парното баш бая ще си го охлади и не ми се мисли като се прехвърли колата на отопление какъв шок ще е за радиатора на парното, охладен до изключителни ниски температури от климатика изведнъж му се пускат да речем 60-70 градуса антифриз.Отделно да пуснеш колко да е там антифриза в парното, някъде сигурно може и да има литър, няма значение колко е но антифриз с такава температура да се смеси с другия в мотора като нищо ще стане сакатлък.
Въпреки че малко се измести темата все пак са интересни работи, нерде газова нерде климатик и парно но пък те нещата са вързани.
V40 B4204S '97
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
2 Guest(s)