The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined array key "dateline" - Line: 1000 - File: inc/functions_post.php PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/functions_post.php 1000 errorHandler->error_callback
/inc/functions_post.php 834 get_post_attachments
/showthread.php 1121 build_postbit
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$thread_modes - Line: 58 - File: showthread.php(1621) : eval()'d code PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1621) : eval()'d code 58 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1621 eval



 
Not a member yet? Why not Sign up today
Create an account  

Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Смяна пластмасови водачи странични стъкла Р2 платформи

#1
Настоящото ръководство е валидно за следните автомобили:
Volvo S60 (-2009)
Volvo S80 (-2006)
Volvo V70 P26 (2000-)
Volvo XC70 (2001-2007)
Volvo XC90 и др.
или казано накратко P2 платформата.
Възможни са някой леки разлики спрямо показаните снимки, поради факта, че ръководството би трябвало да важи и за джиповете, но като цяло основните неща са еднакви.

1. Проблем:
Първа фаза: Започна да ми скърца стъклото при отваряне и затваряне. Това е признак за започнало износване. При ненавременна смяна отивате на следващата фаза.
Втора фаза: Някой от двата водача се счупил или износил достатъчно и ябълката е излязла. Тогава прозорецът тръгва "на една страна", заклинква се и до там. Това е добър сценарий. По-лошия сценарий е ако системата срещу смачкване на ръце не сработи навреме или още по зле - сработи и се опита да върне прозореца пак долу. Тогава има много голям риск металните рамена на машинката да се усучат, прозореца да бъде натиснат и надран (чак да се счупи едва ли...). Все неща на цени много по-високи от 14,44 лева на врата...
2. Условия за получаване на проблема: Нормална експлоатация. Говорим си за пластмасови елементи, които се трият в метал и се износват.
3. Възможни решения:
1. Използвайте климатика вместо да отваряте прозрците Smile
2. Сега сериозно - нови водачи. В сайта на МП са кръстени "БЛОК ПОДВИЖЕН", но за по-голяма яснота аз ги наричам "водачи", въпреки, че и това не е точно като наименование...
Номерът им е 3509416 и са на цена:
[Image: 024678752.jpg?r=0]
Ето ги как изглеждат:
[Image: 024625155-big.jpg?r=0]

[Image: 024625156-big.jpg?r=0]

Във всяка врата има по 2 такива. Не ви съветвам да сменяте само по един - не си заслужава загубеното време да се свали кората на вратата и да се монтира отново, а си говорим за 7 лева повече или по-малко...
Аз смених само на предните 2 врати, понеже предният собственик на автомобила явно не е возил хора отзад редовно, съответно прозорците и всичко останало на задните седалки е запазено като ново => и водачите предполагам трябва да са ОК.
Накратко, ако ще сменяте на шофьорската врата, така и така сте набрали скорост и ви се е изяснила процедурата, сменете и на пасажерската. За да не звучи "Гледай сега тоя, аз имам един водач счупен, той ми вика смени и двата, а сега ми вика - смени и на двете врати?!?" ще Ви кажа следното: Проблемна ми беше шофьорската врата (скърцаше), купих си 4 водача (за двете врати). Започнах смяната със шофьорската. Там на външен вид всичко беше наред. Ако не знае човек че скърцането е от водача, може да гледа цял ден и да се намери проблема. Смених си ги и пристъпих към пасажерската, която реално не даваше признаци за проблем, но ето какво видях вътре:
[Image: 024625113-big.jpg?r=0]
Очевидно е била почти изтървала, но може би нямаше да разбера до последния момент, когато ремонта вече щеше да е значително по-скъп.
4. Ремонт:
Приемаме, че вече сте свалили кората на вратата и изходното Ви положение към този момент е такова:
[Image: 024625144-big.jpg?r=0]
Ето тук можете да намерите подробно ръководство за сваляне на кората, писано от мен:
Демонтаж кори предни врати на Р2 платф. (S*0; V*0; XC*0)

1. Смъкнете прозореца до средата преди да откачите окабеляването на кората (може да го направите още преди да започнете с демонтажа на кората)
Горната снимка може да Ви послужи за ориентир докъде да го свалите. Вижда се малко в ъгълчето, дано се ориентирате.
2. Разлепете много внимателно уплътнението на вратата:
[Image: 024625146-big.jpg?r=0]
Това бялото, играещо роля на лепило е нещо като каучук/болкит. При монтажа обратно ако не иска да залепне го затоплете леко - помага. Внимавайте да не скъсате уплътнението - то си е за вас... Теоретично и без него може, както и теоретично може без ел. стъкла, климатик, касетофон и т.н. Smile Шегувам се разбира се.
Само да вметна: Не е необходимо да премахнете тотално цялото уплътнение, а само толкова, колкото да ви позволи да си свършите работата. На една от по-долните снимки ще видите аз колко съм разлепил. Отделно, че за да махнете изцяло уплътнението без да го скъсате ще трябва да демонтирате една щангичка, чакаща болта на дръжката на вратата. Тя е с нитове. Колегите от чуждите форуми казват да се махне, но предполагам защото четат VAIDS/VIDA, а там е написано като типови стъпки и понеже тази стъпка трябва да важи и за демонтаж на целия механизъм - да, тогава ще пречи и ще трябва да се свали.
3. Отдясно (за шофьорската врата де) имате едно капаче през което минават кабелите. Откачете го:
[Image: 024625149-big.jpg?r=0]

[Image: 024625147-big.jpg?r=0]
Идеята е да можете да бъркате с ръка през отвора.

4. Към момента трябва гледката пред вас да изглежда нещо от този сорт:
[Image: 024625150-big.jpg?r=0]
Тук си личи защо ви споменах да свалите прозореца до половината - вижте в момента къде се намира долния му край - на удобно за работа място.

5. Откачане на пластмасовия водач.
Да си припомним как изглежда:
[Image: 024679310.jpg?r=0]
За по-лесно нека покажем как става заключването и отключването...
[Image: 024625186-big.jpg?r=0]
Първия водач е подготвен за монтаж. По-нататък ще ви върна на тази снимка да погледнете пак.
Втория водач е просто пример за неправилно заключен или наполовина отворено положение.
Третия водач е заключен.
Идеята в момента при демонтажа е да махнем металната скоба. Аз използвах права отвертка за лост и напънах настрани:
[Image: 024625151-big.jpg?r=0]

[Image: 024625152-big.jpg?r=0]

[Image: 024625153-big.jpg?r=0]

6. Скобата е извадена, следва изваждане на ябълката на стъклото от водача. Използвайте правата отвертка за лост. Вкарайте я между рамото на ел.машинката и металния накрайник на стъклото и дърпайте внимателно към вас докато ябълката изскочи:

[Image: 024625158-big.jpg?r=0]

[Image: 024625159-big.jpg?r=0]

7. Извадете водача. Той се плъзга по металния накрайник на стъклото, който играе ролята на релса:
[Image: 024625160-big.jpg?r=0]

[Image: 024625161-big.jpg?r=0]

[Image: 024625162-big.jpg?r=0]

[Image: 024625163-big.jpg?r=0]

Воала - излезе:
[Image: 024625164-big.jpg?r=0]

Ето малко снимки тип сравнение стар/нов водач:
[Image: 024625166-big.jpg?r=0]

[Image: 024625168-big.jpg?r=0]

[Image: 024625169-big.jpg?r=0]

[Image: 024625113-big.jpg?r=0]

8. Обърнете внимание на позицията на водача. Кое е към вас и от коя страна е скобата. Не си правете експерименти - от страната от която е била скобата преди да я махнете, после при по монтажа пак от нея я сложете. Следващата снимка е да онагледя правилното положение:

[Image: 024625171-big.jpg?r=0]

9. По обратния ред вкарвате новия водач. Бях споменал, че ще Ви върна да погледнете онази снимка с 3-те водача в различни положения... Вижте първия. Скобичката е сложена колкото да се задържи на пластмасата, но без да навлиза в отвора за ябълката. Така ви е подготвено всичко и само ще трябва да го натиснете да щракне, а не да се мъчите там в тясното да уцелите каналчетата и да си загубите сума-ти-време.
[Image: 024679529-big.jpg?r=0] [Image: 024679530-big.jpg?r=0]
[Image: 024625173-big.jpg?r=0]

За да довкарате до нужното положение ще трябва да повдигнете ябълката по начина по който я извадихте малко по-рано:
[Image: 024625174-big.jpg?r=0]

На следващата снимка вече са срещнати ябълката и отвора в който трябва да влезе, остава само да влезе...
[Image: 024625175-big.jpg?r=0]

Оказа се кофти упражнение, понеже няма място да се стисне, отзад няма опора за да натискате отвън навътре... Остана варианта с клещи. Тогава пък няма място за ръцете Ви, но с малко повече каруцарски реплики нещата ще си дойдат на мястото:
[Image: 024625176-big.jpg?r=0]

[Image: 024625177-big.jpg?r=0]

Еврика! Щракна да му *** *******:
[Image: 024625178-big.jpg?r=0]

10. Следва "заключване" на скобата. Натискате с отвертката докато усетите 2-рото щракване:
[Image: 024625179-big.jpg?r=0]

[Image: 024625180-big.jpg?r=0]

11. Гресирайте добре и почистете излишното след това:
[Image: 024625187-big.jpg?r=0]

[Image: 024625188-big.jpg?r=0]

[Image: 024625189-big.jpg?r=0]

[Image: 024625190-big.jpg?r=0]

12. Повтаряме процедурата с другия водач. Там е значително по-неудобно.
Съвет действате в реда "Демонтаж водач 1" -> "Монтаж водач 1" -> "Демонтаж водач 2" -> "Монтаж водач 2". По този начин прозорецът винаги ще бъде държан на мястото му от водача по който не работите в момента. В противен случай ще трябва да се чудите и него как да го подпирате.
За другия водач просто ще дам малко снимки. Нещата са аналогични, като изключим по-голямата необходимост от каруцарски реплики Smile :

[Image: 024625181-big.jpg?r=0]

[Image: 024625183-big.jpg?r=0]

[Image: 024625184-big.jpg?r=0]

5. Необходими инструменти:
[Image: 024625197-big.jpg?r=0]
1. Права отвертка - малка
2. Права отвертка - голяма
3. Звездичка/лимбус с номер 25. (за кората на варатата)
4. Клещи
5. Грес
6. Кафенца, цигарки и добро настроение.

Това е. Успех на всички в начинанието.
[Image: ab276107.gif]
[Image: ab245320.gif]

[Image: ab245321.gif]
VOLVO S40, 1.8 115hp, 97г. -Р 9969 минало
VOLVO 440 1.7i 89г. B18E, Р 1401 РС - минало
VOLVO 460 1.8 моно 91г. B18U, Р 0345 РС - минало
Reply

#2
Браво ,полезна тема Вельо
да добавя само :ако се наложи да сваляте стъклоповдигащия механизъм
обърнете внимания на средния нит !
След разпробиването му ,се налага да намерите доста дълбока нитачка
която е рядкост по магазините
(явно се прави от робот в завода ,а място за замяната на нита с болт и гайка "почти "няма )
Успех с ремонтите на всички
Полезно четиво което може да направи престоя ви във форума по-приятен
                             Десетте “Божии” Заповеди
Reply

#3
Понеже бях споменал, че е добре посочените водачи да се сменят своевременно, ето какво се е случило с колегата

aleksandar_stefanov написа:
Колеги както обещах ще дам отчет от днешното разглобяване ,оказа се ,че пораженията са доста по сериозни имаме си окривено рамо
[Image: file.php?id=24371]
Со кротце со благо ,со мам........ се получи ето това
[Image: file.php?id=24372]
А виновниците ,както очаквахме
[Image: file.php?id=24373]
Друг инструмент освен препоръчаните от колегата yuckuJackD е въженцето ,за да се вържат досадните кабели,които все ти се завират в ръцете
[Image: file.php?id=24374]
И накрая напълно заслужено
[Image: file.php?id=24375]
[Image: ab276107.gif]
[Image: ab245320.gif]

[Image: ab245321.gif]
VOLVO S40, 1.8 115hp, 97г. -Р 9969 минало
VOLVO 440 1.7i 89г. B18E, Р 1401 РС - минало
VOLVO 460 1.8 моно 91г. B18U, Р 0345 РС - минало
Reply

#4
Едно голямо браво Wink Всичко става по описаният начин Wink    
V90 97 200hp
S60 AWD 15 249hp
144 70 82hp
--------------------
     EX
V70AWD 97 193hp
S80 07 200hp
S70 97 140hp
V40 96 115hp
940 95 155hp
S80 06 170hp
940 95 122hp
Reply

#5
а как се сваля кората?
Reply

#6
Съседната тема колега. Използвай търсачката....
<!-- l --><a class="postlink-local" href="http://www.volvoclub-bg.com/forum/viewtopic.php?f=29&t=19190">viewtopic.php?f=29&t=19190</a><!-- l -->
[Image: ab276107.gif]
[Image: ab245320.gif]

[Image: ab245321.gif]
VOLVO S40, 1.8 115hp, 97г. -Р 9969 минало
VOLVO 440 1.7i 89г. B18E, Р 1401 РС - минало
VOLVO 460 1.8 моно 91г. B18U, Р 0345 РС - минало
Reply

#7
Току що ходих да си купувам такива водачи от мото пфое Варна. В сайта видях че имат наличност, оказа се че нямат и с поръчка утре ще пристигнат. По интересното е че цената вече е 12,28, а още по интересното е че това било цената за бройка а не за комплект. Както и да е, поръчах си, така или трябва да ги сменя...
Reply

#8
За БМВ водачите са същите. И ги има навсякъде, не като за Волво Smile. За да влезе по-лесно ябълката е добре да се почистят заусенъците по пластмасата и да се мацне малко със смазка.
Reply

#9
След проби в BMW-ските водачи, които са привидно 1:1 с нашите, просто са бели на цвят, стигам до извода, че явно има нещо различно макар и недоловимо без точни измервания.
На моите 2 коли + на още 2, съм слагал от белите на BMW и максимум година по-късно те вече са износени до положение същото или по-лошо от на водачите които преди това са били свалени (някои си пазеха старите, та ги сравнихме).
Не мога да кажа дали се дължи на състава на пластмасата или някое милиметърче разлика в някой размер, но от 4 коли и четирите да дадът един и същи проблем за толкова кратко време смятам че е показателно.
МП както повечето техни стоки, които лансираме тук във форума като "добра оферта" са си вдигнали цената двойно и вече не е толкова добра офертата, та съм си викнал синички от китай кръстени че са за Volvo. За сега близо година на единия автомобил са ОК. Не посмях и на двата да ги сложа, нищо че си викнах 8 бр. Сигурно на пролет ще сменя и на другата ако до тогава не дадат фира.
[Image: ab276107.gif]
[Image: ab245320.gif]

[Image: ab245321.gif]
VOLVO S40, 1.8 115hp, 97г. -Р 9969 минало
VOLVO 440 1.7i 89г. B18E, Р 1401 РС - минало
VOLVO 460 1.8 моно 91г. B18U, Р 0345 РС - минало
Reply

#10
Да не отварям нова тема пиша в тази.И аз сменях водачи на предните врати, но на дясната ми ги троши новите постоянно.За месец 3пъти ги смених.Забелязвам, че прозореца е под напрежение когато е затворен.При свалена кора като го затворя и забелязвам, че механизма чак леко напъва ламаринката на която е хванат.И при Вас ли е така или да търся някъде проблема?
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)