The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$thread_modes - Line: 58 - File: showthread.php(1621) : eval()'d code PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1621) : eval()'d code 58 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1621 eval



 
Not a member yet? Why not Sign up today
Create an account  

Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Кола с катализатор не се пали с бутане

#1
Quote:Нова кола не се пали с бутане

Една от традиционните форми на шофьорска взаимопомощ у нас - паленето с бутане или теглене при паднал акумулатор, по-скоро трябва да бъде забравена. Тя не е опасна при по-старите коли, но може да доведе до повреди при машините, оборудвани с катализатор.
Проблемът е в това, че при подобно палене в първите няколко такта от цилиндрите излизат бензинови пари. Горивото се отлага върху решетката на катализатора, после може да се запали и да предизвика разтопяване на метала по клетките му. В крайна сметка катализаторът не просто не върши своята работа по изчистване на вредните вещества, но може и да се запуши. Това е равносилно да се приложи старият махленски номер с картоф в ауспуха. Изгорелите газове не могат да излизат, създават обратно налягане в системата и влошават работата на двигателя.
Катализаторите всъщност са по-разпространени, отколкото обикновено се мисли. При новите коли те са задължителни, но ги има и на много машини втора ръка, произведени в последното десетилетие. На българина по принцип не му е до екология, често не обръща внимание дали колата му има катализатор и не мисли как да го пази. Ако нова кола бъде запалена с бутане и се повреди катализаторът, това може да доведе до отпадане на гаранцията, а замяната му е скъпа. Нашенският изход често е катализаторът въобще да бъде махнат и заменен с подходящо парче тръба. Това също може да бъде вредно за мотора, тъй като изпускателната система по принцип е изчислена да работи със съпротивлението, оказвано от катализатора. За това при падане на акумулатора е най-добре да се вземе ток с кабели, а не да се събира дружинка, която да "даде едно рамо", или пък някой колега да "дръпне". Освен това колите с катализатор в никакъв случай на трябва да се зареждат с етилизиран бензин, а ако има проблеми със запалването, трябва да се отстранят. При празно въртене на стартера също има опасност бензин да стигне до катализатора.
Копирано от "Форд форума".
1999 VOLVO S40 1.8 GDI 125p.s.
Reply

#2
Quote:Нова кола не се пали с бутане

Една от традиционните форми на шофьорска взаимопомощ у нас - паленето с бутане или теглене при паднал акумулатор, по-скоро трябва да бъде забравена. Тя не е опасна при по-старите коли, но може да доведе до повреди при машините, оборудвани с катализатор.
Проблемът е в това, че при подобно палене в първите няколко такта от цилиндрите излизат бензинови пари. Горивото се отлага върху решетката на катализатора, после може да се запали и да предизвика разтопяване на метала по клетките му. В крайна сметка катализаторът не просто не върши своята работа по изчистване на вредните вещества, но може и да се запуши. Това е равносилно да се приложи старият махленски номер с картоф в ауспуха. Изгорелите газове не могат да излизат, създават обратно налягане в системата и влошават работата на двигателя.
Катализаторите всъщност са по-разпространени, отколкото обикновено се мисли. При новите коли те са задължителни, но ги има и на много машини втора ръка, произведени в последното десетилетие. На българина по принцип не му е до екология, често не обръща внимание дали колата му има катализатор и не мисли как да го пази. Ако нова кола бъде запалена с бутане и се повреди катализаторът, това може да доведе до отпадане на гаранцията, а замяната му е скъпа. Нашенският изход често е катализаторът въобще да бъде махнат и заменен с подходящо парче тръба. Това също може да бъде вредно за мотора, тъй като изпускателната система по принцип е изчислена да работи със съпротивлението, оказвано от катализатора. За това при падане на акумулатора е най-добре да се вземе ток с кабели, а не да се събира дружинка, която да "даде едно рамо", или пък някой колега да "дръпне". Освен това колите с катализатор в никакъв случай на трябва да се зареждат с етилизиран бензин, а ако има проблеми със запалването, трябва да се отстранят. При празно въртене на стартера също има опасност бензин да стигне до катализатора.
Копирано от "Форд форума".
1999 VOLVO S40 1.8 GDI 125p.s.
Reply

#3
амииииииииии, не съм компетентен, но сме купили вече няколко чисто нови коли, които съответно са с катализатори. Дърпане не се препоръчка едниствено за автоматична скоростна кутия. Паленето с бутане при тях е абсолютно забранено а тегленето за малко и в краен случай. Така им пише в книжките за употреба
We like it hard, we like it fast
We got the biggest amps, man they blast
True metal people wanna rock not pose
Wearin' jeans and leather, not cracker jack clothes
Reply

#4
амииииииииии, не съм компетентен, но сме купили вече няколко чисто нови коли, които съответно са с катализатори. Дърпане не се препоръчка едниствено за автоматична скоростна кутия. Паленето с бутане при тях е абсолютно забранено а тегленето за малко и в краен случай. Така им пише в книжките за употреба
We like it hard, we like it fast
We got the biggest amps, man they blast
True metal people wanna rock not pose
Wearin' jeans and leather, not cracker jack clothes
Reply

#5
gadnia_metal Wrote:амииииииииии, не съм компетентен, но сме купили вече няколко чисто нови коли, които съответно са с катализатори. Дърпане не се препоръчка едниствено за автоматична скоростна кутия. Паленето с бутане при тях е абсолютно забранено а тегленето за малко и в краен случай. Така им пише в книжките за употреба

Sad Нещо май не си прочел правилно или става въпрос за някви модерни автоматици но принципа е следния - автоматик с бутане не можеш да запалиш ако ще и Митю крика да бута поради простата причина че зацепването е еднопосочно - двигател---ск.кутия---кардан(може и без)--диференциал---гуми. Обратното не става. А относно дърпането - моята съм я дърпал поне 2 пъти - поставяш лоста на N и всичко си е ОК като на обикновенна ск. кутия Smile
За катализаторите също ми се струва малко изпомпана историята а именно: Каква е разликата в начина на развъртане на двигателя между развъртане със стартер или с бутане - ами според мен е никва Big Grin Big Grin Big Grin
SAXON
Reply

#6
gadnia_metal Wrote:амииииииииии, не съм компетентен, но сме купили вече няколко чисто нови коли, които съответно са с катализатори. Дърпане не се препоръчка едниствено за автоматична скоростна кутия. Паленето с бутане при тях е абсолютно забранено а тегленето за малко и в краен случай. Така им пише в книжките за употреба

Sad Нещо май не си прочел правилно или става въпрос за някви модерни автоматици но принципа е следния - автоматик с бутане не можеш да запалиш ако ще и Митю крика да бута поради простата причина че зацепването е еднопосочно - двигател---ск.кутия---кардан(може и без)--диференциал---гуми. Обратното не става. А относно дърпането - моята съм я дърпал поне 2 пъти - поставяш лоста на N и всичко си е ОК като на обикновенна ск. кутия Smile
За катализаторите също ми се струва малко изпомпана историята а именно: Каква е разликата в начина на развъртане на двигателя между развъртане със стартер или с бутане - ами според мен е никва Big Grin Big Grin Big Grin
SAXON
Reply

#7
Разликата е че катализатора катализира окислението и разграждането на продукти на непълното горене, като запалиш на бутане е почти сигурно че до катализатора ще стигне доста неизгряло гориво гоето ще го задръсти, отделно че е възможно да не се изпари цялото количество гориво преди катализатора да се нагрее от изгорелите газове и тогава става мазало...
По принцип кола с катализатор непременно е с инжекционна ситема, което автоматично премахва проблемите с паленето ако системата е в ред, ако не е в ред да е як акомулатора или с кабели...
Всеки ден, започващ с над 300 коня под капака е добър Smile
Reply

#8
Разликата е че катализатора катализира окислението и разграждането на продукти на непълното горене, като запалиш на бутане е почти сигурно че до катализатора ще стигне доста неизгряло гориво гоето ще го задръсти, отделно че е възможно да не се изпари цялото количество гориво преди катализатора да се нагрее от изгорелите газове и тогава става мазало...
По принцип кола с катализатор непременно е с инжекционна ситема, което автоматично премахва проблемите с паленето ако системата е в ред, ако не е в ред да е як акомулатора или с кабели...
Всеки ден, започващ с над 300 коня под капака е добър Smile
Reply

#9
Значи ако автомобила е с катализатор, то това непречи да се пали с бутане, блъскане Smile теглене и т.н. Ако няма друг начин. Всичко останало са свободни съчинения.
За да го осъзнаем нека си представим следната ситуация. Всичко на двигателя е ОК, но е прекъснат проводника към някоя или всички свещи или иначе казано стартера върти в двигателя постъпва горивна смес, но не изгаря. Тогава си задаваме въпроса кво отива към катализатора, отговора е чист бензин.
Единственото условие при наличието на катализатор е да не се използва бензин със съдържание на оловни съединения. То такъв в България вече трябва да се понапънеш Smile зада намериш, така че всичко е ОК.
Reply

#10
Значи ако автомобила е с катализатор, то това непречи да се пали с бутане, блъскане Smile теглене и т.н. Ако няма друг начин. Всичко останало са свободни съчинения.
За да го осъзнаем нека си представим следната ситуация. Всичко на двигателя е ОК, но е прекъснат проводника към някоя или всички свещи или иначе казано стартера върти в двигателя постъпва горивна смес, но не изгаря. Тогава си задаваме въпроса кво отива към катализатора, отговора е чист бензин.
Единственото условие при наличието на катализатор е да не се използва бензин със съдържание на оловни съединения. То такъв в България вече трябва да се понапънеш Smile зада намериш, така че всичко е ОК.
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)