11-05-2011, 11:15 PM
Моля, всякакви коментари относно качества и предимства на дадена марка дискове и накладки да бъдат поставяни в някоя от и без това многобройните теми дискутиращи това, но не и тук. Това е ръководство! Може да споделите как прибирате цилиндърчетата или как почиствате водачите и др., но марките ги оставете намира!
1. Проблем: Накладките са ми за смяна.
Снимките от настоящото ръководство са правени на S80 2000-а с "големите" спирачни дискове (16-ки). Разликите от гледна точка на смяната на накладки са пренебрежими. По горната причина ръководството е валидно за S60 S80 V70-II XC90
2. Условия за получаване на проблема: Дошло им е времето - неизбежно е
3. Възможни решения:
1. Нови накладки (разглеждания вариант)
2. Нови накладки и дискове
3. Нова кола, защо не
Малко инфо: Дисковете на по-горе споменатите автомобили биват 2 размера. Има закономерности какъв автомобил с каква спирачна система ще бъде оборудван в завода, но няма да ги споделям, защото има и изключения и е възможно да се подведете. Основното, което ви трябва да знаете е дали сте с малките или с големите - среден вариант няма.(по каталози на АТЕ излизат някакви дискове на 320мм, но такова животно VADIS не познава)
Накратко когато отидете в магазина ще ви кажат, че има два варианта и трябва да си ги проверите, но понеже вие сте пичове и сте си измерили диаметъра на диска предварително и знаете че вашия диск е:
- с диаметър 286мм, което означа че сте с 15''
- с диаметър 305мм, което означа че сте с 16''
Останалото е грижа на продавача, но варианти за грешка не останаха.
- Защо мерим диска, а не накладката? - защото е по-лесно, отколкото да свалим накладка, да я измерим и пак да я сложим за да отидем с колата до магазина
- Ама нямам толкова голям шублер! - споко, допускът е почти 15мм, колкото и грешно да мерите дори и с рулетка, няма как да се объркате.
Така трябва да изглеждат вашите накладки:
Показан е комплект за едно колело.
ВНИМАНИЕ: Преди да сте започнали, убедете се, че разполагате със стабилен шестограм номер 7, на който може да се разчита! Пазарски изпълнения тип кашкавал могат да ви донесат много главоболия и да ви вкарат в разход.
4. Ремонт:
1. Разхлабете болтовете на джантата.
2. Вдигнете автомобила на крик и махнете гумата. Аз винаги се подсигурявам с втори крик и/или трупчета.
3. Това е работното ни място.
Възползвайте се от случая да огледате окачването за други проблеми, маншоните на карето и кормилната щанга (нар. още вътрешен кормилен накрайник) дали са здрави. Дисковете дали са износени, има ли тампони за смяна и т.н.
4. Махнете двете капачки:
5. Развийте 2-та болта (водачите). Ще ви е необходим споменатият шестограм номер 7:
6. Махнете показаната скоба. Помнете как е била преди това, за да не се чудите после
7. Супорта вече е свободен и би трябвало да можете да го изтеглите настрани. В случай че не помръдва може да го разклатите навътре-навън. Идеята е да се прибере цилиндърчето му 1-2 милиметра колкото да можете да извадите супорта:
ВНИМАНИЕ: Никога не оставяйте супорта да виси на спирачното маркуче! Измислете си кукичка от твърда дебела тел или го поставяйте по начина видим от снимките показващи как се прибира цилиндърчето. Там съм го сложил за да снимам. Въпроса е да не виси на маркучето както и да не го усуквате.
8. Предната накладка е свободна:
9. Идва ред на задната. Обърнете внимание - тя се захваща за цилиндърчето (буталото) посредством скоба:
10. Съпоставка стари/нови:
11. Следва прибиране на цилиндърчето. Старите накладки са се износили и за да компенсира това износване спирачното цилиндърче е излязло напред. Възможно е дори да ви се е налагало да доливате спирачна течност.
Виждал съм и съм чувал всевъзможни методи да изпълнение на следващата процедура. От "бой с чука" до набутването на малко затворено менгеме и разтварянето му... лудница! Моят начин е със стар тръбен винтов ключ. Смея да твърдя, че дори професионалните комплекти не предлагат на монтьора такъв комфорт и универсалност за работа:
Поглеждайте и какво се случва с течността в казанчето. Може да се наложи да изтеглите известно количество за да не прелее. Внимавайте, спирачната течност има свойството да разяжда, макар и бавно всичко каквото й попадне на пътя. Не случайно старите майстори при невъзможност за развият даден запечен болт, топват пръст в казанчето и намазват болта със спирачна течност. Просто бъдете внимателни да не разлеете спирачната течност (тампона на скоростната кутия е точно отдолу, цената му няма да я споменавам каква е)
12. Време е за новите накладки:
При слагането на задната(вътрешната), трябва да усетите хубаво плътно "поемане".
Предната(външната) просто я поставяте на мястото й, като преди това почистите добре частта, където ходи напред-назад (релсата):
Супорта си идва на мястото:
13. Тънък момент, който много "майстори" пропускат. Помните ли онези 2 остички, които развихме със шестограма - извадете ги навън и ги огледайте внимателно. При наличие на ръжда - отстранете я с фина шкурка. Това се е получило, защото през капачките е влязла вода и/или "майстора" преди вас не е гресирал.
Затова подгответе си греста:
Показаната е с каталожен номер 1161688 в МП и струва 22.72 лв. за 50 мл. По-подробно за гресите ще разкаже ico850 при добро желание Греста от МП е бяла на цвят, не се подвеждайте по следващата картинка
Напълнете обилно 2-та отвора на водачите, след като сте ги почистили и тях:
След което сложете водачите на местата им и ги завийте. Не се престаравайте с натягането. Да, трябва да е стегнато, но някой ден ще трябва да се развие отново. Само по себе си това е водач - той нищо не стяга.
Допълнете с грес и сложете капачките:
14. Сложете скобата обратно.
Честито! Имате нови накладки!
5. Необходими инструменти:
1. Пособие за прибиране на спирачното цилиндърче
2. Шестограм 7-ца. Надежден!
3. Права отвертка, за по-лесно изваждане на задната накладка
4. Грес и евентуално шкурка
5. Ключ за джантите, крикове и/или трупчета
Моля, всякакви коментари относно качества и предимства на дадена марка дискове и накладки да бъдат поставяни в някоя от и без това многобройните теми дискутиращи това, но не и тук. Това е ръководство! Може да споделите как прибирате цилиндърчетата или как почиствате водачите и др., но марките ги оставете намира!
Това е. Успех на всички в ремонтите.
1. Проблем: Накладките са ми за смяна.
Снимките от настоящото ръководство са правени на S80 2000-а с "големите" спирачни дискове (16-ки). Разликите от гледна точка на смяната на накладки са пренебрежими. По горната причина ръководството е валидно за S60 S80 V70-II XC90
2. Условия за получаване на проблема: Дошло им е времето - неизбежно е
3. Възможни решения:
1. Нови накладки (разглеждания вариант)
2. Нови накладки и дискове
3. Нова кола, защо не
Малко инфо: Дисковете на по-горе споменатите автомобили биват 2 размера. Има закономерности какъв автомобил с каква спирачна система ще бъде оборудван в завода, но няма да ги споделям, защото има и изключения и е възможно да се подведете. Основното, което ви трябва да знаете е дали сте с малките или с големите - среден вариант няма.(по каталози на АТЕ излизат някакви дискове на 320мм, но такова животно VADIS не познава)
Накратко когато отидете в магазина ще ви кажат, че има два варианта и трябва да си ги проверите, но понеже вие сте пичове и сте си измерили диаметъра на диска предварително и знаете че вашия диск е:
- с диаметър 286мм, което означа че сте с 15''
- с диаметър 305мм, което означа че сте с 16''
Останалото е грижа на продавача, но варианти за грешка не останаха.
- Защо мерим диска, а не накладката? - защото е по-лесно, отколкото да свалим накладка, да я измерим и пак да я сложим за да отидем с колата до магазина
- Ама нямам толкова голям шублер! - споко, допускът е почти 15мм, колкото и грешно да мерите дори и с рулетка, няма как да се объркате.
Така трябва да изглеждат вашите накладки:
Показан е комплект за едно колело.
ВНИМАНИЕ: Преди да сте започнали, убедете се, че разполагате със стабилен шестограм номер 7, на който може да се разчита! Пазарски изпълнения тип кашкавал могат да ви донесат много главоболия и да ви вкарат в разход.
4. Ремонт:
1. Разхлабете болтовете на джантата.
2. Вдигнете автомобила на крик и махнете гумата. Аз винаги се подсигурявам с втори крик и/или трупчета.
3. Това е работното ни място.
Възползвайте се от случая да огледате окачването за други проблеми, маншоните на карето и кормилната щанга (нар. още вътрешен кормилен накрайник) дали са здрави. Дисковете дали са износени, има ли тампони за смяна и т.н.
4. Махнете двете капачки:
5. Развийте 2-та болта (водачите). Ще ви е необходим споменатият шестограм номер 7:
6. Махнете показаната скоба. Помнете как е била преди това, за да не се чудите после
7. Супорта вече е свободен и би трябвало да можете да го изтеглите настрани. В случай че не помръдва може да го разклатите навътре-навън. Идеята е да се прибере цилиндърчето му 1-2 милиметра колкото да можете да извадите супорта:
ВНИМАНИЕ: Никога не оставяйте супорта да виси на спирачното маркуче! Измислете си кукичка от твърда дебела тел или го поставяйте по начина видим от снимките показващи как се прибира цилиндърчето. Там съм го сложил за да снимам. Въпроса е да не виси на маркучето както и да не го усуквате.
8. Предната накладка е свободна:
9. Идва ред на задната. Обърнете внимание - тя се захваща за цилиндърчето (буталото) посредством скоба:
10. Съпоставка стари/нови:
11. Следва прибиране на цилиндърчето. Старите накладки са се износили и за да компенсира това износване спирачното цилиндърче е излязло напред. Възможно е дори да ви се е налагало да доливате спирачна течност.
Виждал съм и съм чувал всевъзможни методи да изпълнение на следващата процедура. От "бой с чука" до набутването на малко затворено менгеме и разтварянето му... лудница! Моят начин е със стар тръбен винтов ключ. Смея да твърдя, че дори професионалните комплекти не предлагат на монтьора такъв комфорт и универсалност за работа:
Поглеждайте и какво се случва с течността в казанчето. Може да се наложи да изтеглите известно количество за да не прелее. Внимавайте, спирачната течност има свойството да разяжда, макар и бавно всичко каквото й попадне на пътя. Не случайно старите майстори при невъзможност за развият даден запечен болт, топват пръст в казанчето и намазват болта със спирачна течност. Просто бъдете внимателни да не разлеете спирачната течност (тампона на скоростната кутия е точно отдолу, цената му няма да я споменавам каква е)
12. Време е за новите накладки:
При слагането на задната(вътрешната), трябва да усетите хубаво плътно "поемане".
Предната(външната) просто я поставяте на мястото й, като преди това почистите добре частта, където ходи напред-назад (релсата):
Супорта си идва на мястото:
13. Тънък момент, който много "майстори" пропускат. Помните ли онези 2 остички, които развихме със шестограма - извадете ги навън и ги огледайте внимателно. При наличие на ръжда - отстранете я с фина шкурка. Това се е получило, защото през капачките е влязла вода и/или "майстора" преди вас не е гресирал.
Затова подгответе си греста:
Показаната е с каталожен номер 1161688 в МП и струва 22.72 лв. за 50 мл. По-подробно за гресите ще разкаже ico850 при добро желание Греста от МП е бяла на цвят, не се подвеждайте по следващата картинка
Напълнете обилно 2-та отвора на водачите, след като сте ги почистили и тях:
След което сложете водачите на местата им и ги завийте. Не се престаравайте с натягането. Да, трябва да е стегнато, но някой ден ще трябва да се развие отново. Само по себе си това е водач - той нищо не стяга.
Допълнете с грес и сложете капачките:
14. Сложете скобата обратно.
Честито! Имате нови накладки!
5. Необходими инструменти:
1. Пособие за прибиране на спирачното цилиндърче
2. Шестограм 7-ца. Надежден!
3. Права отвертка, за по-лесно изваждане на задната накладка
4. Грес и евентуално шкурка
5. Ключ за джантите, крикове и/или трупчета
Моля, всякакви коментари относно качества и предимства на дадена марка дискове и накладки да бъдат поставяни в някоя от и без това многобройните теми дискутиращи това, но не и тук. Това е ръководство! Може да споделите как прибирате цилиндърчетата или как почиствате водачите и др., но марките ги оставете намира!
Това е. Успех на всички в ремонтите.