The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined array key "dateline" - Line: 1000 - File: inc/functions_post.php PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/functions_post.php 1000 errorHandler->error_callback
/inc/functions_post.php 834 get_post_attachments
/showthread.php 1121 build_postbit
Warning [2] Undefined array key "dateline" - Line: 1000 - File: inc/functions_post.php PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/functions_post.php 1000 errorHandler->error_callback
/inc/functions_post.php 834 get_post_attachments
/showthread.php 1121 build_postbit
Warning [2] Undefined array key "dateline" - Line: 1000 - File: inc/functions_post.php PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/functions_post.php 1000 errorHandler->error_callback
/inc/functions_post.php 834 get_post_attachments
/showthread.php 1121 build_postbit
Warning [2] Undefined array key "dateline" - Line: 1000 - File: inc/functions_post.php PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/functions_post.php 1000 errorHandler->error_callback
/inc/functions_post.php 834 get_post_attachments
/showthread.php 1121 build_postbit
Warning [2] Undefined array key "dateline" - Line: 1000 - File: inc/functions_post.php PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/functions_post.php 1000 errorHandler->error_callback
/inc/functions_post.php 834 get_post_attachments
/showthread.php 1121 build_postbit
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$thread_modes - Line: 58 - File: showthread.php(1621) : eval()'d code PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1621) : eval()'d code 58 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1621 eval



 
Not a member yet? Why not Sign up today
Create an account  

Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Смяна на масло - S80, D5, 2002

#1
Днес си смених маслото и филтъра на моето Volvo S80, D5 2400сс -дизел, 2002. Не е кой знае каква философия, но има някои тънкости и затова реших да да опиша и илюстрирам със снимки процедурата.

1. Вдигнете колата на крик. Не забравяйте да я осигурите с допълнителни подпори! Ако имате достъп до канал - извършете смяната там(ще си спестите доста гимнастики).
2. Демонтирайте предпазната кора на картера. Тя се държи на 7 болта (виж снимките), за които Ви е необходим ключ N 12.
3. Разхлабете пробката за източване на маслото (необходим ключ N 17). Пробката се намира в задната част на картера, почти в средата. Черна е на цвят и лесно се различава на фона на сребристия картер(виж снимките). Главата на болта е доста къса, затова е препоръчително да ползвате здрав 'звезден' ключ. Аз започнах с вложка от гидорето, която отплесна и леко замаза болта.
4. Доразвийте пробката на ръка, като внимавате да не загубите уплътнителната шайба. Източете маслото в подходящ съд с вместимост поне 7 литра.
5. Свалете масления филтър докато маслото от картера се изцежда. Масленият филтър е тип 'екологичен', т.е. подменя се само вътрешния хартиен филтър(виж снимките). Филтърът се намира на много удобно място, на предната стена на блока, в ляво от пръчката за проверка на маслото(виж снимките), което позволява смяната да стане много чисто - без разливане и омазване с масло.
Развийте капачката на филтъра с помоща на ключ N 36. Аз не можах да си намеря ключа и свърших работа с клещи тип 'гарги'. Същата работа би свършил и достатъчно голям 'раздвижен' ключ(моят за проклетия взе че заяде). Внимавайте с усилието, защото капачката все пак е пластмасова. Обърнете внимание в кой точно улей е поставен уплътнителния пръстен.
6. Поставете новият филтър. Той се монтира първо в капачката. Упражнете малък натиск докато чуете отчетливо щтракване. Това означава, че хартиеният филтър е фиксиран правилно към капачката. Това ще Ви позволи лесно(на ръка) да завиете капачката обратно в металната чашка. Ако филтърът не е поставен правилно(достатъчно навътре в капачката), той стърчи и не позволява капачката да се завие в металната чашка.
Преди да завиете капачката не забравяйте да смените уплътнителния О-пръстен. Той се продава в комплект с филтъра. Завийте капачката, първо на ръка и после с ключа, като не прилагате кой знае какво усилие (max. 25 Nm).
7. Завийте пробката за маслото, като не забравяте да смените уплътнителната шайба с нова. В интерес на истината, шайбата не е медна, т.е. такава дето се сплесква, а алуминиева, което означава, че ако нямате нова, бихте могли да ползвате и старата.
8. Сипете 6 литра масло. Запалете двигателя колкото да раздвижи маслото. Проверете за течове около пробката и филтъра. Ако всичко е наред поставете обратно предпазната кора на картера.
9. Досипете още масло (максимум 0.5 литра) като следите нивото по пръчката. Преди да премерите изчаквайте около 5 мин., за да дадете възможност на маслото да се стече. Препоръчително е нивото да е по средата, между мин. и мах. В никакъв случай не надхвърляйте максимума!

ВАЖНО!!! Преди да започнете, проверете какъв модел е масления филтър. В зависимост от годината на производство, филтрите варират и може да Ви е необходим друг инструмент за развиване на пластмасовата капачка.

Време за извършване на смяната - около 1 - 1.5 часа, при положение, че го правите на полеви условия (без канал).

Средства (информативно за сравнение с цените в BG):
- синтетично масло 6.5 л, Total Quartz 9000, 5W-40 - 63 лв.
- филтър(оригинален Volvo) - 24 лв.
- щайба за пробката - 1.3 лв.

P.S. И накрая, ако питате мен, отидетее и направете смяната в сервиз. Не си струва да се мажете и гъзурчите за 10 - 20 лева. Аз го правя защото тази услуга тук струва 120-150 лева(е-е-ех, защо не станах механик :? ).
Reply

#2
Днес си смених маслото и филтъра на моето Volvo S80, D5 2400сс -дизел, 2002. Не е кой знае каква философия, но има някои тънкости и затова реших да да опиша и илюстрирам със снимки процедурата.

1. Вдигнете колата на крик. Не забравяйте да я осигурите с допълнителни подпори! Ако имате достъп до канал - извършете смяната там(ще си спестите доста гимнастики).
2. Демонтирайте предпазната кора на картера. Тя се държи на 7 болта (виж снимките), за които Ви е необходим ключ N 12.
3. Разхлабете пробката за източване на маслото (необходим ключ N 17). Пробката се намира в задната част на картера, почти в средата. Черна е на цвят и лесно се различава на фона на сребристия картер(виж снимките). Главата на болта е доста къса, затова е препоръчително да ползвате здрав 'звезден' ключ. Аз започнах с вложка от гидорето, която отплесна и леко замаза болта.
4. Доразвийте пробката на ръка, като внимавате да не загубите уплътнителната шайба. Източете маслото в подходящ съд с вместимост поне 7 литра.
5. Свалете масления филтър докато маслото от картера се изцежда. Масленият филтър е тип 'екологичен', т.е. подменя се само вътрешния хартиен филтър(виж снимките). Филтърът се намира на много удобно място, на предната стена на блока, в ляво от пръчката за проверка на маслото(виж снимките), което позволява смяната да стане много чисто - без разливане и омазване с масло.
Развийте капачката на филтъра с помоща на ключ N 36. Аз не можах да си намеря ключа и свърших работа с клещи тип 'гарги'. Същата работа би свършил и достатъчно голям 'раздвижен' ключ(моят за проклетия взе че заяде). Внимавайте с усилието, защото капачката все пак е пластмасова. Обърнете внимание в кой точно улей е поставен уплътнителния пръстен.
6. Поставете новият филтър. Той се монтира първо в капачката. Упражнете малък натиск докато чуете отчетливо щтракване. Това означава, че хартиеният филтър е фиксиран правилно към капачката. Това ще Ви позволи лесно(на ръка) да завиете капачката обратно в металната чашка. Ако филтърът не е поставен правилно(достатъчно навътре в капачката), той стърчи и не позволява капачката да се завие в металната чашка.
Преди да завиете капачката не забравяйте да смените уплътнителния О-пръстен. Той се продава в комплект с филтъра. Завийте капачката, първо на ръка и после с ключа, като не прилагате кой знае какво усилие (max. 25 Nm).
7. Завийте пробката за маслото, като не забравяте да смените уплътнителната шайба с нова. В интерес на истината, шайбата не е медна, т.е. такава дето се сплесква, а алуминиева, което означава, че ако нямате нова, бихте могли да ползвате и старата.
8. Сипете 6 литра масло. Запалете двигателя колкото да раздвижи маслото. Проверете за течове около пробката и филтъра. Ако всичко е наред поставете обратно предпазната кора на картера.
9. Досипете още масло (максимум 0.5 литра) като следите нивото по пръчката. Преди да премерите изчаквайте около 5 мин., за да дадете възможност на маслото да се стече. Препоръчително е нивото да е по средата, между мин. и мах. В никакъв случай не надхвърляйте максимума!

ВАЖНО!!! Преди да започнете, проверете какъв модел е масления филтър. В зависимост от годината на производство, филтрите варират и може да Ви е необходим друг инструмент за развиване на пластмасовата капачка.

Време за извършване на смяната - около 1 - 1.5 часа, при положение, че го правите на полеви условия (без канал).

Средства (информативно за сравнение с цените в BG):
- синтетично масло 6.5 л, Total Quartz 9000, 5W-40 - 63 лв.
- филтър(оригинален Volvo) - 24 лв.
- щайба за пробката - 1.3 лв.

P.S. И накрая, ако питате мен, отидетее и направете смяната в сервиз. Не си струва да се мажете и гъзурчите за 10 - 20 лева. Аз го правя защото тази услуга тук струва 120-150 лева(е-е-ех, защо не станах механик :? ).


Attached Files Thumbnail(s)
                   
Reply

#3
Тук услугата е 4-5лв, като само да вметна че давайки 4-5лв в сервиз сместявате неминуемо 4-5лв за пералня Smile + време + усилия ... + псувните също си спестявате.
ПП: егати златните майстори си имате там в Лондон, аз като фармацевт бих вземал 70-80лв/час , а те вземат двойно повече за 3 пъти по малко време Sad .
Всеки ден, започващ с над 300 коня под капака е добър Smile
Reply

#4
Тук услугата е 4-5лв, като само да вметна че давайки 4-5лв в сервиз сместявате неминуемо 4-5лв за пералня Smile + време + усилия ... + псувните също си спестявате.
ПП: егати златните майстори си имате там в Лондон, аз като фармацевт бих вземал 70-80лв/час , а те вземат двойно повече за 3 пъти по малко време Sad .
Всеки ден, започващ с над 300 коня под капака е добър Smile
Reply

#5
На мен спецялна услуга ми правят тук(в сааб сервиз) - 50 паунда за труд и г/д още толкова за масло и филтър и после как да не им теглиш 1 майна на цялата им рода до 3-то коляно ?! :minigun: :gib: Confusednipe:
Saab 9000 Aero 225 BHP Stock

[Image: m437.gif]
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
2 Guest(s)