The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$thread_modes - Line: 58 - File: showthread.php(1621) : eval()'d code PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1621) : eval()'d code 58 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1621 eval



 
Not a member yet? Why not Sign up today
Create an account  

Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Нова кола

#31
revelator Wrote:Волво няма как да си позволя за карам тук... не че не ги карат хората, ами на мен ми е скъпо (така да се разбира). Иначе в този ценови диапазон има много коли 2004 - 2006 година, затова избирам толкова много. Ще я карам поне две години, затова предпочитам да направя информиран избор, отколкото да хвана първата за ушите Smile

Пежо 206 и 307 дизел ми хващат очите засега. Не бързам за никъде и не робувам на преразсъдъци, така че има да избирам още кой знае колко време Smile хахах
Относно бензинова кола - нафтовата ще ми върши повече работа, ще карам предимно извънградско, а и живея в малък град, така че повечето време обикалям пеша. Иначе рискувам да стана много дебел Smile

Колеги, радвам се че толкова хора откликнаха. Хубаво е да видиш различни гледни точки.

Да се върна на думата - Пежо 307 1,6 hdi. Някой има ли впечатления от тази кола? Един познат има 2,0 hdi, и му дава разход 5,5 градско, а и поддръжката не е особено скъпа. Из чуждите форуми не я харесват особено - много харчела... тук само това гледат явно. Може би той е попаднал на хубав автомобил, не знам. И относно 1,6 двигателя - всичко е било ок, като изключим депферния съединител. Той се развалял...

Може ли някой да ми каже с две думи какво е това "депферен съединител"? На моето S40 му сменях съединителя, общо взето - неприятно преживяване. Предпочитам да си остана с него само.

Освен това гледам и Пежо 206 с 1,4 и 2,0 hdi двигатели. Малка, грозна, дървена, икономична и проста кола. Опел Астра - все още се чудя. И така... Smile
Всички ние ти даваме мнение за коли, които се карат и поддържат в БГ ... на острова е различно, със сигурност.
Кумата ми купува само френски коли и по-точно Пежо. Държат ги до 250-270 000 км преди да ги продадат и главно се сменят биалетки и тампони на носачите. Съединители държат х 100-120 000 км, но се карат повече извънградско. Спирачките около 40-50 000 км, а дисковете двойно. Моторите нямат драма за тия километри, както и скоростните кутии. Единствено 307-цата се оказва най-здрава или 206 с 1.4 мотор, т.к. 2.0 е тежък и прави по-често бели по окачването. Специално при 206, Партнер и др. на тази платформа, страдат много от лагерите и тампоните на задния мост - износват се бързо по пътищата в БГ и се налага подмяна на целия мост. Все пак тук има много дупки, неравности и т.н., което значително намалява живота на окачването. 307 е на друга платформа, но при него лостчетата около волана се разбиват бързо и трябва да се побългаряват, т.к. са заедно на една конзола-платка. Малко са вариантите с отделни лостове, които се подменят по-евтино.
На партнер и мотора 2.0 ХДИ трябва да се следи външния ремък, т.к. при скъзване се навива около демпфера на коляновия вал и прави страшни бели. При редовна смяна, по предписание на производителя и с читави части, няма проблем.
1.6 ХДИ е подобрен мотор, но при него трябва да се сменя редовно маслото с хубаво, за да не страда турбината. Може да се запушат маслените пътища и после това идва като беля.
Мога още доста да напиша за тези коли, но както сам се убеждаваш, всичко се свежда до редовна смяна на части и консумативи, както и закупуване на качествени. Не твърдя, че трябва да са оригинални, но не и евтини китайски боклуци. Пример: Оригинални биалетки издържат около 40-50 000 км, могат и повече, но започва неприятно тропане. Автърмаркет биалетки, но от качествен производител (TRW, Bilstein и др.), издържат около 40 000 км, но са почти на 1/2 от цената в Пежо. Евтини биалетки, от някаква незнайна марка или ментета, рядко издържат и 5 000 км. Цената им е на 1/2 от хубавите, т.е. излизат по-скъпо, т.к. всеки път имаш и труд за смяната им ... а отделно не се знае дали няма да стане някоя по-сериозна беля. Това е тест на един и същ автомобил, при един и същ шофьор, по обичаен маршрут. В крайна сметка, т.к. колите на кумата ми са тип служебни, т.е. фирмени и ползва ДДС-то, залагат на качествени части, а понякога се купуват и оригинални.
Дано съм бил полезен, макар че това е мнение за автомобили, които са произведени за Източна Европа (сещаш се, че не са като за Англия или Германия като качество), карат се по нашите скапани пътища, с нашите "качествени" горива.
btw ... за извънградско ти препоръчвам да се насочиш минимум към среден клас автомобил, защото с едно 206 може да си докараш бъбречна криза или дископатия ... а ако си над 1.80, направо ще ти страдат и капачките на колената, т.к. тази кола е направена за високи китайци - до 1.60 и редовно ще риташ средното барче или таблото :mrgreen: Аз съм близо 1.90 и на най-крайна позиция на седалката изпитвам този проблем, да не говорим, че зад мен и 3 год. дете ще се чувства смачкано Wink Все пак 206 е малка градска кола ...
BG VOLVO Member #00409
Reply

#32
Dodo 155 Wrote:Това на нови коли ли се е случило или на "нов внос" :mrgreen:
Не искам да казвам нищо, но почти 1/2 от нещата, които си изброил, са консумативи Wink
Колега, закупени са от местни дилъри(бях наивен да си мисля, че като имат история ще са по-здрави), като и на 2-те съм 2-ри собственик.
А това с консумативите ми стана интересно.Сигурно за теб всичко може да мине за консуматив :lol: Да не се окажеш като един приятел, дето смени сума части за няколко хилядарки и все викаше, че е нищо и колата му е здрава :mrgreen:

За мен консуматив са нещата, които се сменяват сравнително често - масла, филтри, накладки, свещи, дискове и пр.
Volvo V70 2002 Bi-Fuel

Volvo S80 2008 T6 AWD

Ex: Volvo V50 2005 2,4i
Reply

#33
Ev-V50 Wrote:
Dodo 155 Wrote:Това на нови коли ли се е случило или на "нов внос" :mrgreen:
Не искам да казвам нищо, но почти 1/2 от нещата, които си изброил, са консумативи Wink
Колега, закупени са от местни дилъри(бях наивен да си мисля, че като имат история ще са по-здрави), като и на 2-те съм 2-ри собственик.
А това с консумативите ми стана интересно.Сигурно за теб всичко може да мине за консуматив :lol: Да не се окажеш като един приятел, дето смени сума части за няколко хилядарки и все викаше, че е нищо и колата му е здрава :mrgreen:

За мен консуматив са нещата, които се сменяват сравнително често - масла, филтри, накладки, свещи, дискове и пр.
Това и "пр." какво трябва да значи :lol:
Не, за мое щастие не съм като твоя приятел ... той явно е голям мазохист и най-вероятно кара немска кола :mrgreen:
btw ... съединителят и ауспуховата система се водят консуматив по дефиниция на авто производителите Wink Поне дисковете и свещите си сложил под този знаменател, защото за 90% от хората само маслото и масленият филтър са такива :lol:

п.с. Аз спирам дотук, че колегата е доста объркан вече и ще започне да търси колело или мотор Big Grin
BG VOLVO Member #00409
Reply

#34
Ясно ми е, че 206 е неудобна кола. В никаккъв случай няма и да се доближи до S40 Smile Но отпред е доста широка, за сметка на задните места. А това за коленете защо?... Smile Малко над 1,80 съм и никога не съм карал толкова мъничка кола. След седмица-две като тръгна да ги оглеждам, ще покарам и ще преценя. Ако наистина е така, ще трябва да помисля повече.

Засега съм се спрял на 206 (2004-2006), защото
-тук е ниски такси
-нисък разход
-лесна поддръжка (в сравнение с 307)
-евтини консумативи

Мисля да не карам това нещо повече от две години, ама знае ли се. Голям компромис с всичко е, но трябват и жертви Smile Все пак ще се кача и на няколко други коли - най-вероятно 307 и Астра, защото ако 206 е много некомфортно, няма смисъл да се мъча.

Благодаря на всички за мненията!

И нещо друго - наистина ли има разлика в производството на колите за Източна и Западна Европа? То това оставаше...
Reply

#35
аз по цял ден карам 206, и не е теясно, е като станеш от седалката малко е като все едно си бил на табуретка но като цяло става, лесна е за каране, маневрена, кусурите съм ги писал по нагоре в темата. иначе съм 1,8м и 110кг така че.... а и друго, седалката се регулира и в височина не само напред назад, и ниско долу като е си е доста широко.
а и друго се сетих на тези пежа имат проблем в волана- ако е стояла колата на слънце дълго време, почва да се "рони" така че ако видиш някоя с кофти волан не си мисли че е спукана от каране и затова е такъв волана протрит.
макар че на "острова" слънцето не е толкова слънце, там с тоя дъжд незнам, аз няколко пъти съм ходил за по 10 дни, то писва братче само дъжд
Volvo S60 D5 163hp D5244T - automatic
[Image: ab192146.gif]
юзербары для форумов
Reply

#36
Dodo 155 Wrote:
Ev-V50 Wrote:
Dodo 155 Wrote:Това на нови коли ли се е случило или на "нов внос" :mrgreen:
Не искам да казвам нищо, но почти 1/2 от нещата, които си изброил, са консумативи Wink
Колега, закупени са от местни дилъри(бях наивен да си мисля, че като имат история ще са по-здрави), като и на 2-те съм 2-ри собственик.
А това с консумативите ми стана интересно.Сигурно за теб всичко може да мине за консуматив :lol: Да не се окажеш като един приятел, дето смени сума части за няколко хилядарки и все викаше, че е нищо и колата му е здрава :mrgreen:

За мен консуматив са нещата, които се сменяват сравнително често - масла, филтри, накладки, свещи, дискове и пр.
Това и "пр." какво трябва да значи :lol:
Не, за мое щастие не съм като твоя приятел ... той явно е голям мазохист и най-вероятно кара немска кола :mrgreen:
btw ... съединителят и ауспуховата система се водят консуматив по дефиниция на авто производителите Wink Поне дисковете и свещите си сложил под този знаменател, защото за 90% от хората само маслото и масленият филтър са такива :lol:

п.с. Аз спирам дотук, че колегата е доста объркан вече и ще започне да търси колело или мотор Big Grin
Колега, под прочие имам предвид нещата, които се сменяват на определен цикъл/пробег.Ремъци, гуми, спир. течност...трябва ли да изброявам всичките?
По принцип колата си е един голям консуматив, но има неща, които сменяш често и такива, дето ще ги смениш веднъж в живота на колата, а не рядко и изобщо не ги сменяваш.Днешните коли, в резултат на създаденото консуматорско общество, масово се карат докато не им изтече гаранцията и/или не излезе новия модел.В т. нар. развити страни и големите пазари, рядко някой ще ти държи автомобила повече от 5 години.Колко ли хора за 5 години ще сменят ауспух?Май ще са под 10%, нали?А колко хоря ще сменят, гуми, свещи или накладки да речем - процентите ще са доста по-сериозни, нали?
Volvo V70 2002 Bi-Fuel

Volvo S80 2008 T6 AWD

Ex: Volvo V50 2005 2,4i
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)