The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined array key "dateline" - Line: 1000 - File: inc/functions_post.php PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/functions_post.php 1000 errorHandler->error_callback
/inc/functions_post.php 834 get_post_attachments
/showthread.php 1121 build_postbit
Warning [2] Undefined array key "dateline" - Line: 1000 - File: inc/functions_post.php PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/functions_post.php 1000 errorHandler->error_callback
/inc/functions_post.php 834 get_post_attachments
/showthread.php 1121 build_postbit
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$thread_modes - Line: 58 - File: showthread.php(1621) : eval()'d code PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1621) : eval()'d code 58 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1621 eval



 
Not a member yet? Why not Sign up today
Create an account  

Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Volvo XC90 - High Performance Audio UP-grade

#1
В тази тема искам да споделя малко личен опит от подобрението на заводската музика, което направих в моето ХС90.

Когато закупих колата останах с впечатление, че както всичко в нея и музиката ще бъде на ниво. Бих казал, че HIgh Performance звучи по-скоро така, отколкото е реално. Да, има сила 4 х 40W с общо 8 колони, но сякаш е по-скоро Default. Вече не съм на възраст да си развалям слуха, но обожавам качествен саунд, не силен!
Първо посетих "Авител", за да видя какво може да се направи по този въпрос. Там Люси ми каза, че заради оптиката в колата, за да се постигне нещо хубаво, трябва да се изгражда всичко наново. Присъдата беше над 2500-3000 лв. - юнит, колони и т.н. ... страшно много пари, макар че кефът цена няма, ама ...
Отказах се и се заиграх с настройките на еквалайзера. Получи се нещо, но възможностите са ограничени.
Започнах да се ровя по чужди форуми и да сондирам мнение. Един ден чух Premium Sound в едно ново ХС90 и за размазах :mrgreen: - това търся!
Започнах да търся аудио модул, защото са различни. Premium е с 12 говорителя, Dolbi II и 4 х 75W. Разбира се ми трябваха и колони.
Намерих модул, но познавайки вече шведите, реших да се посъветвам с Роби, за да не си купя 2 кг. желязо на цената на сребро :mrgreen:
Оказа се, че е по-лесно да продам колата и да си купя такава с Premium - 1. Програмиране на новия модул, 2. Програмиране на още N модула и гаранцията за успех не е 100%. Реших да не рискувам, защото освен модула и програмирането нямаше да е 100 лв.
Все пак не се отказах и реших да експериментирам.
1. Закупих си средната колона - 8633111. Има кабелаж до нея, но не е захранена. Отидох при Роби с надежда да намерим решение. Той ме изпрати при Радо (човек, който е много наясно с електрониката, музика и т.н.). Човекът каза, че заводски не може да се подкара с моя модул, но ще го направи по друг начин.
2. Закупих един малък усилвател 2 х 25W (за средната колона). Радо раздели баса на единия канал, а пищялката на другия, като направи филтри и т.н. Резултатът беше страхотен! Плътен бас, сила и започна да докарва на съраунд ... е, не е Долби, но доста добре се получи.
3. Закупих предни и задни говорители (2-ра употреба) от Premium, които са на Dynaudio. Предните са среда + бас, а задните бас + пищялка. Парт номера - 30657756 и 30657757 (ляв и десен), а задните 8633110 (универсални са за двете страни).
4. Закупих и Dynaudio пишялките на предните врати.
5. Последва монтаж ... От оригиналната аудио система остана аудио модулът и задните високоговорители на колоните в багажника. Резултатът беше очеваден - много по-качествен звук, средата се появи и басът стана по-плътен и мек. За съжаление задната линия се оказа проблемна - едната колона "гъгнеше" (оказа се неработеща), а другата все едно нямаше сила. Свалихме проблемната и сложихме заводската - 40w. Задните високоговорителите на Premium са 8 ома, а на High performance 2 oma и моят модул няма сила да ги раздвижи. Предните от Premium са 4 ома и при тях няма проблем. В крайна сметка свалихме и другата задна Dynaudiо и върнахме моята.
Сега звукът е коренно различен - имам среда, по-качествен звук, сила ... с няколко думи - постигнах това, което търсех.
Всичко излезе около 800 лв. - високоговорители, допълнителен усилвател за средната колона (на таблото), филтри, работа и т.н., но кефът цена няма.
Сега остава само да направя изолация на вратите, за да подобрим аукустиката и всичко ще е завършено на 100% Smile
Може би с друг юнит, по-силен усилвател, други говорители и т.н., бих постигнал повече, но за мен бе важно да си запазя заводската визия, управление, задните модули за 2-ри и 3-ти ред седалки, за да не развалям визията на колата.
Така че, който е решил да си ЪП-грейдне High performance му трябват: Средна колона Dynaudio, Предни високоговорители Dynaudion, Предни пищялки Dynaudio, Допълнителен усилвател 2 х 25w и не много средства за монтаж и окабеляване. Задната линия препоръчвам да си я оставите, освен ако не желаете да монтирате Dynaudio говорителите с друг усилвател (за мен лично е излишно, но въпрос на вкус) ... и не на последно място - изолация на вратите за по-добра аукустука.
Все още се колебая за оригиналния суббас в задната дясна част на колата, над REM-a, но си возя децата и ми мина времето да силното думкане :mrgreen:

Дано да съм бил полезен и да ви спестя четеното на чужди форуми, експерименти и т.н., ако сте решили да подобрите озвучаването на High Performance в ХС90 Smile
BG VOLVO Member #00409
Reply

#2
Моята е фабрична Dynaudio. И колкото и да не съм маниак на тема аудио, ми е голям кеф да си пусна Iron Maiden, Manowar или W.A.S.P... ;-) Може и Nightwish, Тария има уникален глас.... С "една" дума - супер си ми е системата! :-)
П.П. Нямам представа колко струва като екстра (допълнително оборудване) при нов автомобил, ама си струва. Също така, понеже нямам навигация, се отказах да си слагам такава, заради централната колона на таблото.
TO DARE IS TO DO

Volvo XC90, D5 240 hp, R-Design, Polestar, 04.2017
Volvo 960, 2.9i 204 hp, GLE, AT, 10.1992
Reply

#3
Така ... малко да пораздвижа темата Smile

Днес завърших музикалния си проект, така да го нарека. Не е нещо, с което да се похваля на СЕМА, но напълно покрива изискванията ми за саунд (как хубаво звучи тази английска дума :mrgreen: )

Преди 1 седмица ми пристигна оригиналният суббас, който седи зад лявата кора, до третият ред седалки - не знам дали е на Dynaudio, никъде не намерих инфо каква марка е, но е 8" двунамотков говорител с доста сериозен магнит (2.1кг Confusedhock: ). На снимката не се добива представа, но кутията е доста голяма и дълбока около 20-25см, напълнена с някаква вата и т.н. ... професионална ВОЛВО изработка :mrgreen:

   

След това направихме опит да го монтираме към оригиналния аудио модул, свързвайки го по оптика, софтуеър и т.н. Роби беше така добър да си поиграе, но се оказа, че суббас се монтира само до шаси 417999 ... моето е 46хххх и нямаше възможност - нито за свързване на оптиката, нито за инсталиране на софт. Не знам какво е накарало господата от Швеция да спрат с монтажа на суббаса отзад, може би заради климатика на третия ред (той се намира на мястото на баса), но дотук с опитите да го подкараме заводски.

После посетих другият гуру - Радо и както винаги, намери решение Smile

Махна оригиналния усилвател (захранван от сигнал само по оптика и без никакъв вариант за управление извън аудио модула) и го замени с Hertz HE 2.1 - доста сериозна "музикална кутийка", разполагаща с доста настройки - <!-- m --><a class="postlink" href="http://www.dynamicautosound.net/hertz-he-2-1.html">http://www.dynamicautosound.net/hertz-he-2-1.html</a><!-- m -->
Взе сигнал от аудио модула - L и R, прекара го през модулатор за ниска честота, опъна доста други кабели и след няколко часа резултатът беше налице - СУПЕР САУНД! Smile
В момента свири доста по-силно от оригиналния, стои си на правилното си място и кутия, а усилвателят се подвизава в една ниша отстрани така, че да се охлажда спокойно и да не ми виси по гърба на седалки, кори и т.н. Абе ... професионална работа.
Благодарение на големият обем на ХС90, звукът от баса е много плътен, приятно кънтящ (без да криви, пука и т.н.) и допълва идеално останалата система от колони на Dynadio, които бяха ЪП-грейднати в по-ранния етап.

Накрая и Роби инспектира колата и заключи - "Свири по-силно и по-хубаво от оригиналната система със суббас!"

Вече съм доволен от резултата и спирам дотук ... все пак е семейна кола :mrgreen:

На срещата в неделя ще демонстрирам наглед всичко Wink


Attached Files Thumbnail(s)
   
BG VOLVO Member #00409
Reply

#4
Spurs Wrote:Моята е фабрична Dynaudio. И колкото и да не съм маниак на тема аудио, ми е голям кеф да си пусна Iron Maiden, Manowar или W.A.S.P... ;-) Може и Nightwish, Тария има уникален глас.... С "една" дума - супер си ми е системата! :-)
П.П. Нямам представа колко струва като екстра (допълнително оборудване) при нов автомобил, ама си струва. Също така, понеже нямам навигация, се отказах да си слагам такава, заради централната колона на таблото.

Че то си има централна колона с навигация, само че е продълговата. И на ХС и на S ги има двата варианта на централните говорители.
ex - Volvo S60 2.4i BSR 188hp
Volvo S60 2.5 T5 Platinum 285hp Rica
Reply

#5
Leper Wrote:
Spurs Wrote:Моята е фабрична Dynaudio. И колкото и да не съм маниак на тема аудио, ми е голям кеф да си пусна Iron Maiden, Manowar или W.A.S.P... ;-) Може и Nightwish, Тария има уникален глас.... С "една" дума - супер си ми е системата! :-)
П.П. Нямам представа колко струва като екстра (допълнително оборудване) при нов автомобил, ама си струва. Също така, понеже нямам навигация, се отказах да си слагам такава, заради централната колона на таблото.

Че то си има централна колона с навигация, само че е продълговата. И на ХС и на S ги има двата варианта на централните говорители.
Само да ти кажа, че разликата м/у говорителят без навигация и онзи елипсовидния е достаааа голяма, като сила и качество на звука.
Кръглата е 16см Dynaudio low bass говорител + Dunaudio пищялка, догато елипсата е 3" говорител тип среда, дори не е Dynaudio.
Доста се поинтересувах, защото ми предложиха да сложа централен дисплей с GARMIN навигация + TV + DVD + Bluetooth + камера за обратно виждане, но само при мисълта, че ще загубя звученото от точно този говорител, се отказах ... не че съм голям фен на дисплеи и разни иновативни системи, но офертата беше повече от добра за този мултимедиен проект Wink
Останах си старомоден фен на саунда и си гледам цифрова телевизия вкъщи на LCD-то :mrgreen:
BG VOLVO Member #00409
Reply

#6
Влади,

трябва да ми дойдеш на гости, да видиш, какъв звук вадя от усилвател Мранц и едни колони Джамо в къщи! Всичко е класика от седемдесетте и е ръчно правено, като го чуеш направо падаш Smile А аз като музикант, започнах от доста време да съм капризен към саунда в къщи или пък в колата.

Иначе моето Волво не с Dynaudio, но и High performance-a върши чудна работа стига да знаеш как да му пипнеш EQ- то и свири като за последно! Това което ти си направил е супер и съм сигурен, че разликата ще голяма, но Волво имат едни от най- добре балансираните стандартни системи,които съм чувал в коли!

Поздрави
Volvo For life!
Reply

#7
JMI Wrote:Влади,

трябва да ми дойдеш на гости, да видиш, какъв звук вадя от усилвател Мранц и едни колони Джамо в къщи! Всичко е класика от седемдесетте и е ръчно правено, като го чуеш направо падаш Smile А аз като музикант, започнах от доста време да съм капризен към саунда в къщи или пък в колата.

Иначе моето Волво не с Dynaudio, но и High performance-a върши чудна работа стига да знаеш как да му пипнеш EQ- то и свири като за последно! Това което ти си направил е супер и съм сигурен, че разликата ще голяма, но Волво имат едни от най- добре балансираните стандартни системи,които съм чувал в коли!

Поздрави
Благодаря за поканата, Данчо Smile
Да, Маранц, Джамо, Харман Кардон ... много хубаво звучат и съм сигурен, че е много качествено! Wink
Ти обаче имаш професионално ухо, докато моето е на аматьор и затова си нагласям озвучаването така, както ми харесва, т.е. както го усещам.
Обичам хубавия и качествен звук, но на приемлива цена ... със сигурност DSL, Helix и др. известни, биха звъчали много по-добре от Dynaudio, но не си заслужава да се наливат толкова пари в музика ... поне моите разбирания са други Wink От друга страна не искам да се вижда някаква интервенция по колата ми, т.е. външни басове, усилватели и т.н. Разбирането ми е, че колата трябва да е подредена и прибрана, в заводски вид ... което ограничава проектите и излиза по-скъпо от обичайното, но поне става както ми харесва Smile
А за ВОЛВО-то - определено заводското изпълнение е на много високо ниво! Smile
btw ... можеш да ми дадеш някой жокер за EQ, защото има доста настройки, а аз ги правя на слух ... като с лявото ухо съм бил 25% глух, според една аудиометрия :mrgreen:
Поздрави!
BG VOLVO Member #00409
Reply

#8
Цената на Джамото и Маранца е смешна взех ги за около 50 пауда заедно Big Grin , но са в перфектно състояние.

Всяко стерео звучи различно, но принципно на нашите Волва не би трябвало да има много разлика. аз ползвам следните настройки и смятам, че и "събувам гащите" Smile на ситемата в колата, до колкто е възможно. Настройките са за Рок и Класика, друго с тези настройки може и да се слуша, но трябва на място да чуя как звучи.

Пробвай следното:

отиваш в Audio settings и нагласяш предния и задния еквалайзери по следния начин начин:

60 +2 деления нагоре
200 +1 деление нагоре
1К - 3 деления надолу
3к + 2 деления нагоре
12к +3деления нагоре

После отиваш в Tunning sound

Bass +1 от центъра
Treble +3 от центъра
Fader +3 или 4 към задните колони
Balance го оставяш в центъра.

Надявам се резултата да е много добър. Случва се следното, от EQ-то вдигаш леко ниските и малко повече високите, средите ги смъкваш за да не ти осече главата системата, но не много, за да не останеш без китари и синтезатори от това което слушаш! :x

После от Тунинг саунд, виждаш подаваш малко бас и малко повече високи за да ти звукне системата в колата, Фейдъра го дърпам към задните, за да не избива много отпред, а по този начин саунда става по- равномерен в цялата кола.
Единствения недостатък на тази система в колата ми е, че няма как да постигна тази мекост на звука, която вадя от Японския усилвател с Даските/ Немските колони в къщи.

Поздрави
Volvo For life!
Reply

#9
Днес със колегата Мони (Spurs) успях да сравня "Premium Dynaudio" с моята доработка и определено "Premium"-ът свири по-слабо.
Не казвам, че е лоша система, напротив - по-добра е от "High Performance", но не и от ЪП-грейдната такава ... Роби пак се оказа прав Smile
BG VOLVO Member #00409
Reply

#10
Баса беше по-добър! Не мога да кажа, че моето аудио е "лошо", напротив, DYNAUDIO e една отлична система. Допълнителния бас, обаче има преимущество, в случая. Добра работа, Влади! И искам тук, във форума, да ти благодаря за добрата работа относно ксеноните, дебитомера и MAP-a! Майстор си! Wink Допълнителни впечатления ще споделя след време.
TO DARE IS TO DO

Volvo XC90, D5 240 hp, R-Design, Polestar, 04.2017
Volvo 960, 2.9i 204 hp, GLE, AT, 10.1992
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)