Изключително интересно ми стана напоследък да разглеждам разни снимки насам натам в Интернет на тази кола!
И то модели от 70-те години с кръглите фарове и квадратните наклонени пластмасови гривни.
По онова време в Кореком са се продавали и Volvo. Обаче, никъде няма и следичка , че в милата ни татковина има такива коли, рових и по ретро форумите - нищо не намерих.
Та въпроса ми е за дискусия, която да хвърли светлина какво се е случило, изобщо имало ли е за продан такива и има ли останали в БГ някъде .
Привет Мевдо, и аз съм се интересувал дали има Volvo 242 в България. С тези решетка и фарове в София съм виждал 2 или 3, но всичките са 244. Много отдавна имаше и едно бяло 245, но не съм го виждал от доста време. Питал съм хора, работили в гаража на УБО и поддържали коли с карбуратори Stromberg, дали са виждали 242 в България, но не са виждали или чували за такива. Доколкото знам 242 са произвеждани по-малко от 244 и 245.
Volvo 142 след 1972 има в Герман (няма да казвам пред коя къща ). 142 преди 1972 има в Банкя, но е със сменени предна решетка, фарове и скоростна кутия с такива от след 1972. Казвали са ми, че някога в България е имало и 1800S, но е катастрофирало и са го бракували. В момента се реставрира една 164 и да се надяваме, реставрацията ще завърши скоро. Като знам кой го реставрира смятам, че ще бъде най-доброто в България.
За момента знам това, ако някой друг знае нещо повече ще съм радостен да го сподели.
Да, аз затова и питам , защото май двувратите коли , от първа и от втора серия хич ги няма по нашите ширини. Ако има някъде прибрана 242 може би ще е внос отвън, ама в годините в които стана възможно изобщо да си вкараш кола от чужбина, тези от 70-те , вече бяха посвършили. Затова тук-там има останали четиривратки , основно продавани от Кореком или пък от 80-те години.
Когато се продаваха автомобили в Кореком, до колкото имам информация, Volvo е бил най-скъпият автомобил. Доста по-скъп от BMW и Mercedes, и като се вземе предвид и ограниченият брой на любителите на Volvo може би това е едно от обясненията.
Другото, което ми е интересно, но до сега не съм попадал на някаква информация, е дали в България има Volvo 144 с двигател В20В (това е малко извън темата за 242 за което се извинявам :oops: ). Има BMW с 2 карбуратора,което е от същите години на производство като Серия 140.
Севдо, май трябваше да откраднем онова дето го гледахме в Александрополис. Ако си намеря път натам ще видя дали стои още и тоя път няма да го пропусна :twisted: :twisted: :twisted:
<!-- m --><a class="postlink" href="http://ivailovgrad.com/" onclick="window.open(this.href);return false;">http://ivailovgrad.com/</a><!-- m -->
ASS, GAS OR GRAS - NOBODY DRIVES FOR FREE
VOLVO 850 2,0 20V 143HP - Ръбчо
VOLVO 940 D24TIC 122HP - Red Devill
VOLVO 480 B18FT 120HP - Жабчо
Виктор 245 Wrote:Когато се продаваха автомобили в Кореком, до колкото имам информация, Volvo е бил най-скъпият автомобил. Доста по-скъп от BMW и Mercedes, и като се вземе предвид и ограниченият брой на любителите на Volvo може би това е едно от обясненията.
Другото, което ми е интересно, но до сега не съм попадал на някаква информация, е дали в България има Volvo 144 с двигател В20В (това е малко извън темата за 242 за което се извинявам :oops: ). Има BMW с 2 карбуратора,което е от същите години на производство като Серия 140.
Преди време точно тук във форума един пич беше пуснал едно такова за продажба - с два карбуратора,като самия той обясняваше че е много рядко изпълнение именно поради тази причина. Ако намеря темата ще ти пусна лунк на лично.