The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$thread_modes - Line: 58 - File: showthread.php(1621) : eval()'d code PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1621) : eval()'d code 58 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1621 eval



 
Not a member yet? Why not Sign up today
Create an account  

Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Проект: Моето Volvo 740 GLT комби

#1
Привет на всички!

Нов съм във форума и реших да се представя.

Преди седмица купих първото си Волво - 740 GLT комби. Малко импулсивно, но пазарът така или иначе не е особено богат на предложения, та затова се примирих с едно от малкото налични. Не е в идеално състояние и затова ще е интересен проект за реставрация.

Малко за колата:
- 1989 година
- ръчни скорости с овърдравйв
- 2.3 16 клапнов двигател B234F
- полукожен салон

Ето малко снимки:

[Image: 16936784890_194e854366_o.jpg]

[Image: 16501888164_3352185a50_b.jpg]

[Image: 16936784940_95d5084bcd_b.jpg]

[Image: 17122783352_132874ca90_b.jpg]

[Image: 16501887994_400b682054_b.jpg]

[Image: 17124330885_2cd5a38b67_b.jpg]

Ще гледам да пиша какво правя по колата, пък току-виж на някой е полезно и интересно.
Reply

#2
Честито!Класика!!!Със здраве да си я караш и да И се кефиш! Smile
Reply

#3
Здравий колега , честита придобивка и много да те слуша . Трябва да знаеш че , има няколко тънкости с обслужването на този двигател . Има няколко компонента които могат да ти отворят доста главоболия . Незнам дали знаеш но двигателя е с два ангренажни ремъка и два балансиращи вала за по-стабилна работа на мотора . Смянятя им е скъпа и в повечето случаи собствениците не ги сменяват или сменяват само тези за центровката и работата на двигателя . Масовата практика е да се остави само основния ангренажен ремък ,на което и аз съм фен . Имах кола като твоята и обслужих само основния ангренаж нямаше разлика в стабилносста на двигателя в коша или странни вибрации каквито се предполага че ще има ако неработят баланс валовете .Ти ако имаш възможност да обслужиш всичките ролки и ремъци би било най-добре.
Другото което трябва да знаеш е че, трябва да подмениш болта на ангренажното колело на маслената помпа защото имат навика да се късат от самосебеси и тогава пада ангренажния ремък с колелото и рядката ти глава става на салата и не искаш да знаеш че, комплект клапани струват800лв.Болтамисля че,беше стандартен М8 и бива да си сложиш високоякостен.
Случва се да върви като по масло, а малко по-късно се изяснява, че това е вазелин...
If you dont like where you are, then change it! You are not a tree
Reply

#4
По празниците имах време да се позанимая с някои неща.

Първо реших да видя каква е ситуацията с таблото и километража. От уредите не работи този за нивото на бензина, а самият киломтраж не върви - нито за дненвния, нито за общия пробег. За Типични доколкот разбирам Понеже километражът на колата не работи - нито дневния, нито общия потърсих из интернета и се оказа, че е чест проблем на 7-ма серия. Чупят се зъбите на някакво пластмасово зъбно колелце и двата километража не могат да се въртят.

Поне лесно се сваля и има достатъчно място за работа.
[Image: DSC04503.JPG]

[Image: DSC04505.JPG]

[Image: DSC04508.JPG]

На пръв поглед всичко изглежда нормално.

[Image: DSC04511.JPG]

Тогава забелязах, че букса зад уреда за нивото на бензина е извадена:
[Image: DSC04514.JPG]

Сложих я обратно, но уви - единствено подсветката тръгна, но самият уред не отчиташе.

Пристъпих към разглабяне на километража:

[Image: DSC04528.JPG]

[Image: DSC04529.JPG]

[Image: DSC04530.JPG]

две от зъбчетата на зъбното колело са счупени. нищо чудно, че не работи:

[Image: DSC04534.JPG]

Не успях нищо да оправя и сглобих всичко обратно. Намерих ново табло и очаквам до ден-два да пристигне при мен, за да пробвам с него.

Между другото днес докато си карах и изведнъж нивомерът оживя и показваше сравнително вярно:

[youtube]https://youtu.be/GlU5LC28MK4[/youtube]

След като изгасих колата обаче не проработи отново.

Навежда ме на мисълта, че проблема може да е и в поплавъка в резервоара. Ще търсим по-нататък.

Освен това направих и задължително малко облагородяване. 8-) Монтирах модул за дистанционно задействане на централното заключване. Отдавна съм отвикнал да отключвам/заключвам с ключа в ключалката и ми вадеше нервите при всяко влизане в колата.

[Image: IMG_20150414_161438.jpg]

Използвах момента, че така или иначе таблото е разглобено и помолих майсторите, които монтираха модула, да махнат и старата аларма, за която предишния собственик ме предупреди да не ползвам. Заради нея в купето стърчеше някакъв датчик за движение, а под волана беше изкаран грозен ключ, с който се пуска и спира ръчно алармата.

[Image: IMG_20150414_182637.jpg]

Разбира се като всички майстори и тези не останаха назад. На входа на служебния паркинг свалих стъклото, за да отворя бариерата и не можах да го вдигна обратно. трябваше да се връщам при тях, за да оправят проблема:

[Image: IMG_20150414_153650.jpg]

В крайна сметка се радвам, че си осигурих това дребно удобство.
Reply

#5
Проблема с бензиномера е често срещан.Вадиш поплавъка и внимателно почистваш пистите с контактол или WD40
Reply

#6
Браво колега!
Завиждам ти някакси... Big Grin
Много пъти съм си мислел, че при наличието на малко повече свободно време и парички, и аз бих се "омазал" с нещо подобно!
Ей на това му викам аз "Мъжка играчка"... Wink
Нали се сещате за вица, че играчките на мъжете били едни и същи, само дето с възрастта ставали по-скъпи!
Успех!
TO DARE IS TO DO

Volvo XC90, D5 240 hp, R-Design, Polestar, 04.2017
Volvo 960, 2.9i 204 hp, GLE, AT, 10.1992
Reply

#7
Тия дни продължих с първоначалното стягане и някои подобрения.

Смяна на маслото и филтрите.

На колите си сипвам Motul. За тоя двигател взех полу-синтетика Motul 6100, че е малко по-евтино пък и няма нужда от чак перфектно масло. Маслен филтър Mann.

[Image: 16557776694_ef641913da_z.jpg]

Въздушен филтър не можах да намеря читав (не че съм обикалял много, но 2-3 от нормалните магазини нямаха за моя модел) и трябваше Filtron да сложа. Ще го сменям по-скоро. Не знам преди кога е бил сменян, но си му беше време.

[Image: 16972799117_5fd3e53d57_z.jpg]

Свещи взех Denso Iridium Power IW20. Фен съм им - уж по-добра искра, пък и имат по-дълъг интервал на смяна. Верно са по-скъпи, но си заслужава според мен. Още не съм ги сложил и нямам впечатления на тоя двигател как ще са.

Добре, че смених маслото та да погледам малко Григор Димитров:

[Image: 16994015419_538a3673db_z.jpg]

Иначе продължих борбата с таблото. Онзи ден дойде новот, което купих. Веднага го смених. Километражът работи, бензиномерът и той чат-пат. Но пък с новото табло оборотомерът спря да отчита. Явно е от друг двигател.

[Image: 17179616321_a72e27667d_z.jpg]

Новото табло е по-свежичко. Не е счупено, не са захабени сигналните лампи. Само на 194000.

[Image: 16560043223_5cd503f000_z.jpg]

Освен таблото получих и двете лайстни под фаровете, които ми липсваха. За да ги монтираш обаче се оказа, че трябва да свалиш фаровете, а за да свалиш фаровете разглабяш цялата предница едва ли не.

[Image: 17179604561_9dd210ff6a_z.jpg]

[Image: 17178560522_52479eb8a9_z.jpg]

Лайстните се захващат с 3 винтчета, но от долната страна на фара. Което и налага изваждането му. Когато го свалих, намерих парчета от старите лайстни, останали в крепежите. Явно някой ги е откъртил без да знае как се демонтират правилно.

[Image: 17180205655_ceba4518e0_z.jpg]

Преди:
[Image: 16936784890_61e2670b49_z.jpg]

След:
[Image: 17178558242_2f7f523fae_z.jpg]
Reply

#8
От другите части, които получих, най-лесно за слагане беше подлакътник с поставки за чаши.

Бях видял в някакъв стар Волво каталог, че се някога се е предлагало като комплект за дооборудване:

[Image: e0b661fab198eff46d91cfc7798269f2.png]

Много готина екстра. Само който е карал кола без подлакътник и без поставки за чаши, може да оцени колко е досадна липсата им.

Единствения проблем беше, че новия подлакътник беше син на цвят, а моя салон е черен.

Новият:
[Image: 16560038993_c88b9e0210_z.jpg]

Старият:
[Image: 17154282346_6066f2ed92_z.jpg]

По форумите обаче бях чел за някаква боя за кожени дрехи - за възстановяване на цвета. Колегите пишат, че става идеално за кожени салони и дори за пребоядисване от бежово в черно примерно. Намерих го това мазило Silver в нашето Фантастико - за 3,60лв си е направо без пари.

[Image: 019952242.jpg]

За 1 минута намазваме хубаво. Не очаквах, че ще се получи толкова добре. Хубав плътен цвят. Покри синьото идеално. Малко повече блести от долната част на подлакътника, но предполагам с времето ще се матира.

[Image: 16557779734_0a76e273c1_z.jpg]

Много яко изглежда и е доста функционално. Има дори и за задните пътници още две стойки:

[Image: 17180196645_6eecd0736c_z.jpg]

Да ни е честито.

Всъщност още не съм карал и не знам дали е удобно като има нещо в него, но така като гледам в разгънато състояние пречи само за ръчната. Ще видим как ще е по-натам.
Reply

#9
Относно свещите, тези коли вървят най-добре с NGK, но така и така си всел Denso-то - пробвай.
1983 Volvo 244, B200E - carb., manual M46, 121hp., 158Nm.- Аврора
1999 Volvo S80, B5204T4, manual M56, 180hp., 240Nm - Албиноса
R.I.P. Холандецо
Неам нерви,за тва карам Волво! :-)
Reply

#10
Приключих с първоначалното обслужване.

Смених свещите. Старите не бяха в лошо състояние като изключим леко омасляване. Ефект обаче усетих, малко по-добра динамика, по-равномерна и тиха работа на мотора.

[Image: 17060262797_8b7d9153d8_z.jpg]

Заведох колата за по-обстеон преглед на ходовата част. Излезнаха някои дребни проблеми, но най-интересното беше теч на бензин от горивния филтър.

[Image: 17080116570_0135955147_z.jpg]

Оказа се , че самия филтър е спукан. Кой знае от кога не е бил сменян. Още повече, че предишния собственик е карал най-вероятно само на газ.

Това и обясни чудовищния разход, който ми даде след първото засичане - близо 20/100.

Днес направих и първото извънградско - смесено магистрала и селски път. Доста по-добре се представи - 10/100 си е бих казал нормален разход за скорости 140 км/ч по магистрала и камина в багажника. Човек веднага започва да оценява практичността на тия коли Smile
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)