The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$thread_modes - Line: 58 - File: showthread.php(1621) : eval()'d code PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1621) : eval()'d code 58 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1621 eval



 
Not a member yet? Why not Sign up today
Create an account  

Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Проект: Моето Volvo 740 GLT комби

#41
Преди месец някъде реших да се заема с възстановяването на предния спойлер и халогените. Спойлерът беше с напукана и олющена боя, а халогените - не работеха и бяха
мътни и пълни с вода. И в това състояние придаваха на колата много запуснат вид. Абе яд ме беше всеки път като я погледнех отпред Smile

Ето и една снимка преди:

[Image: 21037757503_70bd5d0b1c_c.jpg]

Свалянето се оказа доста лесно - 6 болта и готово.

[Image: 21667896421_e0f604e5de_c.jpg]

Със свален спойлер колата придобива съвсем крос кънтри и рали вид.

[Image: 21037761993_4b23b1d652_c.jpg]

Самите халогени стоят в пластмасови конзоли. Но явно изолацията не е особено добра и като ги разглобих заварих следната ужасяваща гледка:

[Image: 21037769623_39041f602b_c.jpg]

Последва почистване на пластмасовите конзоли. И разбира се боядисване - просто пластмасата няма как по друг начин да възстанови цвета си.

[Image: 21667916011_5f84f9e5d8_c.jpg]

За спойлера първначално си мислех да мина тънко и лесно като сам си го боядисам.

Взех спрей на Motip за сваляне на боя.

[Image: 21647390592_16f30e54b0_c.jpg]

След половин час пръскане и търкане с телена четка не бях напреднал особено.

[Image: 21471948989_67153ce153_c.jpg]

В тоя момент реших, че не си заслужава бъхтането и реших да ги занеса на бояджия да си свърши той цялата тая занимателна работа.

От преди си бях заплюл един бояджийски сервиз, който се рекламира като страхотен и невероятен - Глазурит сервиз. И боите Лазурит се водят от най-добрите. Сравнително бързо се справиха - след 2-3 дни ми се обадиха да си взема спойлера. Та същата вечер след работа минах оттам.

В тъмнината и еуфорията не успях да разгледам добре. Но на следващия ден при по-обстоен преглед на боята с ужас видях на много места стичания и прашинки под боята. Не се забелязваха много, но все пак затова не си го боядисах сам или в първия квартален сервиз - с идеята да стане качествено и без забележки.

[Image: 21632694816_d99914030e_c.jpg]

Докато няколко дни намеря време да отида обратно при тях и им го върна и се сцепи и боята:

[Image: 21647386962_bd74e76b1e_c.jpg]

В това състояние вече категорично нямаше как да го монтирам обратно.

И им го занесох да си го оправят. Обаче по стар български обичай ме мотаха почти три седмици. Уж го обработвали, пък много била гадна пластмасата. Е как преди това не беше :?

Миналия петък направо отидох да си го взема без да чакам смислен резултат. Поне чест им прави, че без излишни спорове ми върнаха парите. И си останах само с изгубения близо месец за толкова привидно проста работа.

През цялото това време бях ангажиран с друг проблем 8-)

Моите халогени очевидно не подлежаха на възстановяване. В познатите магазини пък продаваха само някакви неоригинални части. Оригиналните се оказа, че се правят от Бош (номера е 1 305 354 933 ако на някой му притрябва) и се монтират също в някои по-стари модели BMW.

В ибей имаше няколко оферти за комплект халогени. За съжаления никоя от тях в Германия или Англия. Всъщност в Европа единствено мисля в Латвия ги имаше. Поръчах оттам, но след няколко дни ми писаха, че вече не се произвеждат и нямат на склад. Тука леко се притесних.

Но продължих търсенето и в щатския ибей намерих оферта на супер прилична цена - излизаше колкото от Европа и то заедно с транспорта и митата. За по-лесно ги пратих до английски адрес (защото там процедурата с митниците е доста по-опростена от нашата и може всичко онлайн да се прави). Но от Щатите си идват бавно нещата - точно 3 седмици. Но пък на мен така или иначе точно толкова време ми беше заела и операцията с боядисването.

В крайна сметка ми попаднаха в ръчичките новите халогенчета.

[Image: 21667914211_cbfd47e09f_c.jpg]

За никакво сравнение със старите не може да става и дума:

[Image: 21647385652_bc899a616c_c.jpg]

[Image: 21647384602_82bb9cd888_c.jpg]

Само чакаха да си влезнат в боядисаните конзолки:

[Image: 21647378982_b07bed185e_c.jpg]

В същото време си бях поръчал и едната стойка за халоген. Че моята дясна нещо липсваше както установих при демонтажа на спойлера.

[Image: 21658752175_13f20e6ce2_c.jpg]

И така - в един и същи ден се оказах с новите халогени и прясно боядисания (вече при друг - квартален майстор) спойлер.

[Image: 21471936879_3d32fc6cc3_c.jpg]

Монтажа с такива елементи си е направо удоволствие.

[Image: 21036091094_b57b6e7b6d_c.jpg]

[Image: 21037753723_583e01914c_c.jpg]

Първо тествах с единия да видя дали въобще ще светне. С чисто нови стъкла изглежда като от завода.

[Image: 21647372392_f50293035a_c.jpg]

[Image: 21632697356_a71bdcc5c2_c.jpg]

И светна. Голям кеф :mrgreen:

[Image: 21037750923_13c8b46d87_c.jpg]

И в крайна сметка неочаквано проточилата се във времето задача по освежаване на предницата приключи успешно.

[Image: 21471928839_43b614a01c_c.jpg]
Reply

#42
Пич,супер много ме кефиш.Браво и поклон.Следя ти темата с огромен интерес,и много и се кефя. Wink
Reply

#43
Smile
1983 Volvo 244, B200E - carb., manual M46, 121hp., 158Nm.- Аврора
1999 Volvo S80, B5204T4, manual M56, 180hp., 240Nm - Албиноса
R.I.P. Холандецо
Неам нерви,за тва карам Волво! :-)
Reply

#44
След месец затишие по темата ще се опитам да наваксам малко Smile

След като сложих колонките все пак не ме устройваше да слушам само 3 радиостанции. Реших да видя какъв е проблемът с антената. Като свалих самото радио и отзад се натъкнах на следната прекрасна гледка.

[Image: 22441864252_d7a467bcde_c.jpg]

Някой явно му е трябвал преходник за мъжкия край на антенния кабел (стандартния е по-дебел и не пасва на женската букса на радиото :mrgreen: ). Но вместо да отиде до магазина и да си вземе един за 50 стотинки е изрязал от някъде с парче кабел и съвсем леко е усукал кабела към едно краче на накрайника. Ей нация техническа...

Еми отидох аз до магазина, но реших вместо обикновен преходник да взема и антенен усилвател. По чуждите форуми четох, че има някакъв шкодов и фолксвагенов, който върши работа за всякакви коли.

Ей това представлява:

<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.avitel-bg.com/acv_1500-03-antena-phantom-power">http://www.avitel-bg.com/acv_1500-03-an ... ntom-power</a><!-- m -->

[Image: 22267485428_ca7f48fcbb_c.jpg]

Първо го пробвах без да свързвам тока за антенния усилвател. Появиха се всички станции, ловеше си супер. А тия дето преди ловеше станаха супер. Само дето в движения от време на време присъскваше и губеше леко сигнал.

Затова и извадих пак и реших да свържа напрежението за антенния усилвател. На волвото си има изход от радиото за телескопичната антена в багажника и оттам взех.

[Image: 22267207620_61cb1d7a66_c.jpg]

И вече всичко е песен. Лови идеално. Няма съскане. Не трябва на светофарите да мърдам метър-два, че да хваща идеално. Даже ме изненада звука на стария Блаупункт.

Та ако някой има проблем с ловенето на радиото определено препоръчвам тоя вариант.
Reply

#45
Края на септември почнаха първите дъждове. по принцип е нормално и напълно естествено. Не беше естествена обаче локвата, която се образува на мокета зад шофьорското място.

Така и така исках да сваля и изпера мокета, та реших да се заема с разследване и да видя откъде е тая влага.

Свалих седалките и средната конзола с барчето. Голяма мръсотия и гнус разбира се. Но слава богу всичко се разглабя лесно и логично.

[Image: 22336280860_70d50dd8ea_c.jpg]

[Image: 22336281720_71fc22f6dc_c.jpg]

Под мокета отпред имаше някакви гумени подложки със слой дунапрен от долната страна. Явно за шумоизолация. Бяха здраво подгизнали.

А под тях още един слой изолация - някаква вата в абсолютно разложено състояние. Изхвърлих я на мига.

[Image: 21901499384_996e1c5ff4_c.jpg]

[Image: 22498247346_f256f428cb_c.jpg]

Отзад където подът беше най-мокър удивително беше и най-чист и в чудесно състояние.

[Image: 22524221025_133c32e814_c.jpg]

Но отпред лъснаха проблемите. На пасажирското място имаше голямо ръждиво петно.

[Image: 22337600769_48bc7b85f5_c.jpg]

След леко зачистване направо си пропадна и си се отвори дупка от няколко сантиметра.

[Image: 22535368081_731d97899a_c.jpg]

Шофьорското мсто на пръв поглед изглеждаше по-добре. Но когато закарах колата при един тенекеджия, за да оправим другата дупка, при прегледа от долната страна се оказа, че и там си има дупка.

[Image: 22336536338_7639435596_c.jpg]

Общо взето пода и на двете предни места си беше за изкърпване. Добре, че не бяха кой знае какви дупки и по лонжероните нямаше щети.

Майстора си свърши работата за 2 дена - навари нова ламарина на тия места, а отгоре и отдолу измаза с битум.

[Image: 22336699078_ff80d846b3_c.jpg]

[Image: 22336479940_5556394fb9_c.jpg]

В това време аз не стоях ами си подготвях нещата. Изпрах мокета с доста Вениш и обилно обливане в банята с душа. Изтекоха огромни количества гадости.

[Image: 22336800288_3fdcd74011_c.jpg]

[Image: 22336554900_419bd625d9_c.jpg]

Накрая обаче излезна идеално чист макар и на места леко протъркан черен мокет.

Освен самия мокет свалих и повечето интериорни пластмаси.

Само с измиване не постигнах почти никакъв ефект и затова набързо ги пръснах с черна боя за пластмаси, за да придобият нормален вид. Абе направо като нови си станаха Smile

От това:

[Image: 22337540059_414edc737c_c.jpg]

До това:

[Image: 22498383496_a10b1f2ea3_c.jpg]

Ето за сравнение измита до боядисана пластмаса:

[Image: 22498479166_40de0b4392_c.jpg]

Преди да монтирам всичко обратно бях решил да се възползвам от напълно разглобения салон, за да сложа вибро- и шумоизолация. От преди ми бяха останали няколко листа 2мм виброизолация Silent Coat M2. Но реших да пробвам дали ще има ефект ако сложа този път на пода още по-дебел слой 4мм.

Купих едно пакчетче с 12 листа (само 6 килограма Smile )

[Image: 22498442846_533748c9c7_c.jpg]

Налепих отпред:

[Image: 22524402245_6fac06e588_c.jpg]

[Image: 22498396956_7be851a174_c.jpg]

За отзад и за тунела над скоростите не ми стигна и трябваше да докупя още 3 листа. И с остатъка от по-тънките листи успях да покрия плътно.

[Image: 22535486991_9705bfc883_c.jpg]

[Image: 21901548984_33016feafb_c.jpg]

[Image: 22336362540_8013da682e_c.jpg]

[Image: 22337401109_fb113f5613_c.jpg]

Честно казано не очаквах кой знае какъв ефект. Но още при първото каране бях поразен. Понеже генерацията и всичките ми гърнета са пробити и изгнили шума в движение е невъобразим. С изолацията обаче заглъхна осезаемо дори и без да съм сложил мокета обратно. Затова и реших да не купувам още шумоизолация, а на първо време да върна обратно мокета и да видя как ще е положението.

Изчаках няколко дни, за да видя дали пак няма да протече вода отнякъде.

На първия по-голям дъжд отново заварих локва под предните места. Като проследих откъде идва стигнах до уплътненията на предния прозорец. На места от старост гумените уплътнения са се изпекли и вероятно пропускат вода. За пробата ги облепих отвън с черен изолирбанд.

[Image: 22523133379_02420cd41b_c.jpg]

Отново изчаках по-обилен дъжд и за моя радост вода нямаше. Източникът на проблема бе открит. Остава да открия и подменя въпросните уплътнения.

Обаче при огледа забелязах и няколко капки, които не бяха дъждовна вода, а чудесен бистър антифриз. Понеже всички кори под таблото така и така бяха свалени успях да видя, че течът е от вентилът за парното. Като прочетох по западните форуми се оказа често срещан проблем.

[Image: 22513728109_47c2f8e93f.jpg]

На доста гадно място е, а освен това трябва да се преточи и антифриза, да се разкачи от лостовете за управление на отоплението на таблото. Затова и не ми се занимаваше, а оставих колата на сервиз.

След смяната повече течове няма. Всичко е сухо.

Време за сглабяне. Всичко си дойде по местата:

[Image: 22496966267_4fdeb439aa_c.jpg]

[Image: 22523180789_4c9abf9074_c.jpg]

Хубавото е, че освен мръсотията се махна и голяма част от гадната миризма пропита в мокета. Сега вече е доста по-свежа атмосферата в колата.
Reply

#46
А аз си мисля, че съм от тези, които се грижат добре за колата си.... Smile Поздравления човече. Едно голямо БРАВО !!!
Reply

#47
stifunkata Wrote:А аз си мисля, че съм от тези, които се грижат добре за колата си.... Smile Поздравления човече. Едно голямо БРАВО !!!

A, чак грижа... Просто си намирам занимавка Smile Иначе си е (все още) брутална развалина колата.
Reply

#48
Къде се намира колата, вече ми се иска да я видя... Big Grin
Ако може, де!
Поздрави!
TO DARE IS TO DO

Volvo XC90, D5 240 hp, R-Design, Polestar, 04.2017
Volvo 960, 2.9i 204 hp, GLE, AT, 10.1992
Reply

#49
Не ти се иска. Вярвай ми. :mrgreen:

На снимки може би го докарвам да изглежда по-добре отколкото е в реалност.
Reply

#50
Ти си нечовек! Confusedhock: Бах мааму!
Keep Walking. Wink
Проблема не е в бобината,а от магарето в кабината.
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)