11-04-2015, 05:33 PM
В следващите няколко поста аз и колегата peci2000 ще споделим опита си на тема монтиране на печка Webasto във любимите ни шлепове. Аз за P2 платформа - S80,S60,V70,XC70,XC90, а peci2000 за S/V70, както и повечето 850-ки.
Повечето неща са еднакви за всички марки автомобили като цяло, но има и специфики, които сме се опитали да покажем възможно най-детайлно. Дано сме Ви полезни.
Нека започнем с четиво. Прилагам PDF, който съм експортнал от VIDA-та със съдържание - инструкция за монтаж на оригинална печка:
VIDA_Setup_Manual.pdf (Size: 1.72 MB / Downloads: 435)
И така в мой стил продължавам с това че оригинално ако едно VOLVO P2 платформа има печка, то тя стои в преден ляв калник. Понеже не слагам оригинална печка, а общодостъпно универално Webasto, то ще ми се наложи да си подготвя терена за монтаж...
Започваме с демонтаж на бронята. Ето едно хубаво клипче за S60 /при S80 е малко по-различно, но минимално/:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=Sxor1Ovx96s[/youtube]
![[Image: 036347001.jpg?r=0]](http://media.snimka.bg/s1/5051/036347001.jpg?r=0)
Ето и свободното място при S80:
![[Image: 036347106.jpg?r=0]](http://media.snimka.bg/s1/5052/036347106.jpg?r=0)
![[Image: 036347108.jpg?r=0]](http://media.snimka.bg/s1/5052/036347108.jpg?r=0)
Подготвил съм си няколко планки и следва разкрояване:
![[Image: 036347101.jpg?r=0]](http://media.snimka.bg/s1/5052/036347101.jpg?r=0)
![[Image: 036347100.jpg?r=0]](http://media.snimka.bg/s1/5052/036347100.jpg?r=0)
Да не пропуснем да похвалим автора на снимките - Мартин Иванов - mar7ooo_92
![[Image: 036347138.jpg?r=0]](http://media.snimka.bg/s1/5052/036347138.jpg?r=0)
![[Image: 036347139.jpg?r=0]](http://media.snimka.bg/s1/5052/036347139.jpg?r=0)
![[Image: 036347148.jpg?r=0]](http://media.snimka.bg/s1/5052/036347148.jpg?r=0)
Следва спорен въпрос, който се мъдри от всички газаджий - дали печката /а газаджийте - изпарителя/ да бъдат захранени паралелно или успоредно на охладителната система. Аз избрах паралелно и дори преработих вече монтирания си успоредно изпарител. Така антифриза излиза от двигателя, минава през печката, минава през изпарителя и влиза в купето за да стигне до радиторчето на парното. За целта за мен беше важно да разбера посоката на движение на охладителната течност, защото ако я обърнем електрическата водна помпичка на печката ще се тормози и може би много скоро ще изгори.
По посока на движение от двата маркуча влизащи в купето през левия водата влиза, а през десния излиза. Иначе казано с десния няма да се занимаваме. Ще удължаваме левия. Мястото е неподходящо за снимане, затова ще разкажа: Откачих въпросния ляв конектор, срязах маркуча на десетина сантиметра по-надолу. На другия край на маркуча до двигателя разхлабих скобата, завъртях маркуча напред по посока на движението и отново стегнах скобата. Сега... аз имам и изпарител, затова ще ви спестя част от нещата... От автоморга си намерих маркучи с подходящи кривки, за да стигна до печката и от печката да се върна до вече срязани конектор на входа към купето. Това е като цяло. Защо съм ходил да ровя като клошар в автоморгата? Еми защото на българския пазар колкото и скъп и "хубав" маркуч да си купиш след година и малко експлоатация става на пластмаса и протича от снадките. Поради това, че всичките ми коли са били с АГУ, този мач съм го играл и си знам, че най-добрия маркуч е маркуча, сложен от производителя.
Горивни линии:
Идва не толкова интересната и приятна част, но нашите приятели инженерчета на VOLVO са помислили предварително, за което можем да им благодарим :geek: :ugeek: :geek: .
Трябва ни маркуч. Е да, ама аналогично на маркучите за охл. течност, горивните такива освен че са безбожно скъпи /6-8 лв/м./ ами и се невероятно калпави. Признавам си веднъж, само веднъж бях попаднал на НЕменте и бях доволен. НО обърнете внимание на съществуващите горивни линии - те са PVC /е не съвсем - друг е състава/. Защо тогава да не ползваме и ние такива:
![[Image: 036347032.jpg?r=0]](http://media.snimka.bg/s1/5051/036347032.jpg?r=0)
В ляво - оригинална, в дясно - нова
![[Image: 036347038.jpg?r=0]](http://media.snimka.bg/s1/5051/036347038.jpg?r=0)
Сдобих се с него в магазин за пневматика и автоматика. Обясних че ми трябва за горивна линия и ми дадоха този с думите "Автомобилопроизводителите ползват това" ПРЕКРАСНО!
Сдобих се и с оригинален накрайник /от друг автомобил/
![[Image: 036347030.jpg?r=0]](http://media.snimka.bg/s1/5051/036347030.jpg?r=0)
Махнах старата тръба
![[Image: 036347031.jpg?r=0]](http://media.snimka.bg/s1/5051/036347031.jpg?r=0)
И с помощта на пистолет за горещ въздух си го монтирах на новата тръбичка
![[Image: 036347039.jpg?r=0]](http://media.snimka.bg/s1/5051/036347039.jpg?r=0)
![[Image: 036347043.jpg?r=0]](http://media.snimka.bg/s1/5051/036347043.jpg?r=0)
Следва една особенност, която за много от вас няма да е нужна. Първата ми печка беше Webasto BW-50. Особеното при нея е че в корпса на печката са вградени водната помпата и бензинов дозатор. Ангажимент на монтажника е да осигури гориво до печката. Дали от обратната линия на автомобила /не го правете - боли/или чрез малка външна горивна помпичка или иначе казано - паралелна горивна инсталация с помпа, филтър и обратна линия. Моят случай е много рядък и няма да ви занимавам с него, но прото не обръщайте внимание че имам 2 нови тръби - вие ще имате само една.
![[Image: 036347063.jpg?r=0]](http://media.snimka.bg/s1/5052/036347063.jpg?r=0)
![[Image: 036347067.jpg?r=0]](http://media.snimka.bg/s1/5052/036347067.jpg?r=0)
![[Image: 036347053.jpg?r=0]](http://media.snimka.bg/s1/5052/036347053.jpg?r=0)
![[Image: 036347054.jpg?r=0]](http://media.snimka.bg/s1/5052/036347054.jpg?r=0)
![[Image: 036347060.jpg?r=0]](http://media.snimka.bg/s1/5052/036347060.jpg?r=0)
to be continued...
Повечето неща са еднакви за всички марки автомобили като цяло, но има и специфики, които сме се опитали да покажем възможно най-детайлно. Дано сме Ви полезни.
Нека започнем с четиво. Прилагам PDF, който съм експортнал от VIDA-та със съдържание - инструкция за монтаж на оригинална печка:

И така в мой стил продължавам с това че оригинално ако едно VOLVO P2 платформа има печка, то тя стои в преден ляв калник. Понеже не слагам оригинална печка, а общодостъпно универално Webasto, то ще ми се наложи да си подготвя терена за монтаж...
Започваме с демонтаж на бронята. Ето едно хубаво клипче за S60 /при S80 е малко по-различно, но минимално/:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=Sxor1Ovx96s[/youtube]
![[Image: 036347001.jpg?r=0]](http://media.snimka.bg/s1/5051/036347001.jpg?r=0)
Ето и свободното място при S80:
![[Image: 036347106.jpg?r=0]](http://media.snimka.bg/s1/5052/036347106.jpg?r=0)
![[Image: 036347108.jpg?r=0]](http://media.snimka.bg/s1/5052/036347108.jpg?r=0)
Подготвил съм си няколко планки и следва разкрояване:
![[Image: 036347101.jpg?r=0]](http://media.snimka.bg/s1/5052/036347101.jpg?r=0)
![[Image: 036347100.jpg?r=0]](http://media.snimka.bg/s1/5052/036347100.jpg?r=0)
Да не пропуснем да похвалим автора на снимките - Мартин Иванов - mar7ooo_92

![[Image: 036347138.jpg?r=0]](http://media.snimka.bg/s1/5052/036347138.jpg?r=0)
![[Image: 036347139.jpg?r=0]](http://media.snimka.bg/s1/5052/036347139.jpg?r=0)
![[Image: 036347148.jpg?r=0]](http://media.snimka.bg/s1/5052/036347148.jpg?r=0)
Следва спорен въпрос, който се мъдри от всички газаджий - дали печката /а газаджийте - изпарителя/ да бъдат захранени паралелно или успоредно на охладителната система. Аз избрах паралелно и дори преработих вече монтирания си успоредно изпарител. Така антифриза излиза от двигателя, минава през печката, минава през изпарителя и влиза в купето за да стигне до радиторчето на парното. За целта за мен беше важно да разбера посоката на движение на охладителната течност, защото ако я обърнем електрическата водна помпичка на печката ще се тормози и може би много скоро ще изгори.
По посока на движение от двата маркуча влизащи в купето през левия водата влиза, а през десния излиза. Иначе казано с десния няма да се занимаваме. Ще удължаваме левия. Мястото е неподходящо за снимане, затова ще разкажа: Откачих въпросния ляв конектор, срязах маркуча на десетина сантиметра по-надолу. На другия край на маркуча до двигателя разхлабих скобата, завъртях маркуча напред по посока на движението и отново стегнах скобата. Сега... аз имам и изпарител, затова ще ви спестя част от нещата... От автоморга си намерих маркучи с подходящи кривки, за да стигна до печката и от печката да се върна до вече срязани конектор на входа към купето. Това е като цяло. Защо съм ходил да ровя като клошар в автоморгата? Еми защото на българския пазар колкото и скъп и "хубав" маркуч да си купиш след година и малко експлоатация става на пластмаса и протича от снадките. Поради това, че всичките ми коли са били с АГУ, този мач съм го играл и си знам, че най-добрия маркуч е маркуча, сложен от производителя.
Горивни линии:
Идва не толкова интересната и приятна част, но нашите приятели инженерчета на VOLVO са помислили предварително, за което можем да им благодарим :geek: :ugeek: :geek: .
Трябва ни маркуч. Е да, ама аналогично на маркучите за охл. течност, горивните такива освен че са безбожно скъпи /6-8 лв/м./ ами и се невероятно калпави. Признавам си веднъж, само веднъж бях попаднал на НЕменте и бях доволен. НО обърнете внимание на съществуващите горивни линии - те са PVC /е не съвсем - друг е състава/. Защо тогава да не ползваме и ние такива:
![[Image: 036347032.jpg?r=0]](http://media.snimka.bg/s1/5051/036347032.jpg?r=0)
В ляво - оригинална, в дясно - нова
![[Image: 036347038.jpg?r=0]](http://media.snimka.bg/s1/5051/036347038.jpg?r=0)
Сдобих се с него в магазин за пневматика и автоматика. Обясних че ми трябва за горивна линия и ми дадоха този с думите "Автомобилопроизводителите ползват това" ПРЕКРАСНО!
Сдобих се и с оригинален накрайник /от друг автомобил/
![[Image: 036347030.jpg?r=0]](http://media.snimka.bg/s1/5051/036347030.jpg?r=0)
Махнах старата тръба
![[Image: 036347031.jpg?r=0]](http://media.snimka.bg/s1/5051/036347031.jpg?r=0)
И с помощта на пистолет за горещ въздух си го монтирах на новата тръбичка
![[Image: 036347039.jpg?r=0]](http://media.snimka.bg/s1/5051/036347039.jpg?r=0)
![[Image: 036347043.jpg?r=0]](http://media.snimka.bg/s1/5051/036347043.jpg?r=0)
Следва една особенност, която за много от вас няма да е нужна. Първата ми печка беше Webasto BW-50. Особеното при нея е че в корпса на печката са вградени водната помпата и бензинов дозатор. Ангажимент на монтажника е да осигури гориво до печката. Дали от обратната линия на автомобила /не го правете - боли/или чрез малка външна горивна помпичка или иначе казано - паралелна горивна инсталация с помпа, филтър и обратна линия. Моят случай е много рядък и няма да ви занимавам с него, но прото не обръщайте внимание че имам 2 нови тръби - вие ще имате само една.
![[Image: 036347063.jpg?r=0]](http://media.snimka.bg/s1/5052/036347063.jpg?r=0)
![[Image: 036347067.jpg?r=0]](http://media.snimka.bg/s1/5052/036347067.jpg?r=0)
![[Image: 036347053.jpg?r=0]](http://media.snimka.bg/s1/5052/036347053.jpg?r=0)
![[Image: 036347054.jpg?r=0]](http://media.snimka.bg/s1/5052/036347054.jpg?r=0)
![[Image: 036347060.jpg?r=0]](http://media.snimka.bg/s1/5052/036347060.jpg?r=0)
to be continued...