The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$thread_modes - Line: 58 - File: showthread.php(1621) : eval()'d code PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1621) : eval()'d code 58 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1621 eval



 
Not a member yet? Why not Sign up today
Create an account  

Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
компресия на T5

#1
накой знае ли колко е компресията на нов мотор и колко е минмалната(горе-долу), става въпрос за В5204Т
Reply

#2
Според AutoData компресията на този двигател трябва да е 11-13 бара.
Според Haynes разлика от повече от 2 бара между цилиндрите е индикация за проблем.
Reply

#3
На моя двигател B5204T2 в оригиналната ми книжка на колата я дават компресията 8.4:1
VOLVO 850 GLT 2.0Turbo avtomatik 1996g.
Reply

#4
Compression ratio (степен на сгъстяване) и compression pressure (компресия) са две различни характеристики на двигателя.
Compression ratio или степента на сгъстяване най-общо казано е съотношението между стойностите на обема на цилиндъра при най-горно и най-долно положение на буталото (горна и долна мъртва точка). В случая при горна мъртва точка обемът е 8,4 пъти по-малък в сравнение с пълния обем на цилиндъра при долна мъртва точка. Това е константна величина, не се променя с времето.
Компресията (compression pressure) е налягането, създадено при горна мъртва точка на буталото в цилиндъра. Измерва се най-често в барове или атмосфери и по-рядко в други мерни единици. Променя се с времето в зависимост от износването на компонентите на двигателя.

За двигателите B5204T, Т2 и Т3 двете характеристики са еднакви:
Compression ratio - 8,4:1
Compression pressure - 11-13 bar
Reply

#5
Знаеш ли Колега... Smile много си прав.
VOLVO 850 GLT 2.0Turbo avtomatik 1996g.
Reply

#6
Под 10бара е за ремонт ако това питаш . Заводско е 12-13бара като мотора излиза от завода много стегнат. За жалост атмосферките карат повече километри .......
И малко точни данни :
Ключ на сегментите в цилиндъра между : 0,20 - 0,40мм ( заводско за двата компресорни сегмента)
Ключ на сегментите в цилиндъра между : 0,25 - 0,50 мм (заводско за масления сегмент )
Освен това буталата се вкарват в ризите с Клиренс от 0,10 - 0,30 стотни ... Иначе 13 бара компресия няма как да се постигне.
Ако имаш питане може да напишеш ЛС - отворили сме и сме сглобили няколко мотора вече .
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)