The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined array key "dateline" - Line: 1000 - File: inc/functions_post.php PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/functions_post.php 1000 errorHandler->error_callback
/inc/functions_post.php 834 get_post_attachments
/showthread.php 1121 build_postbit
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$thread_modes - Line: 58 - File: showthread.php(1621) : eval()'d code PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1621) : eval()'d code 58 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1621 eval



 
Not a member yet? Why not Sign up today
Create an account  

Thread Rating:
  • 1 Vote(s) - 2 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Корекция на дюзи на D5

#1
Здравейте колеги,
Наскоро ми рециклираха дюзите. Колата е ХС90, D5 163 hp, автомат. Рециклирането беше заради пропушване при ускорение, както и когато двигателя е студен. Реших го на своя глава, без диагностика.
Казаха ми, че дюзите били много зле, вътре имало корозия и т.н. Приех го за чиста монета, платих едни 1200 лв. като поп. Видях само, че са сменили 5 от 5 разпръсквача. Уж са минали стенд, всичко трябваше да е ок.
След монтажа и паленето двигателя заработи по-равномерно, но и по-твърдо на празен ход. Сега, както и преди при ускорение и при каране примерно със -120-130 има едно много странно бумтене, все едно някой цилиндър не работи както трябва.
Тези дни си купих китайче VIDA, и прочетох корекцията на дюзите. Корекцията на всички са много извън лимитите. На 4-ти цилиндър е 0, което предполагам е някаква референтна стойност, а на 5 цил е над 10 пъти над нормата.
Според вас, дали това е реалната картинка или просто китайчето не интерпретира както трябва стойностите? Далече съм от мисълта, че ще мога да си реша сам проблема, и за това се обръщам към форума за помощ.    
Reply

#2
Сори, ама ... хвърли на тази тема едно око:
<!-- m --><a class="postlink" href="http://volvoclub-bg.com/forum/viewtopic.php?f=8&t=40538&hilit=%D0%B1%D0%B0%D0%B8%D1%80">http://volvoclub-bg.com/forum/viewtopic ... 0%B8%D1%80</a><!-- m -->
The Easy Driver
MOSKVICH 426 combi - 1968 - ex
SEAT TOLEDO/1.6 m.i - 1993 - ex
VOLVO S40/1.8 i - 1996 - ex
VOLVO V70 D5 - 2003 - ex
VOLVO S80 V8 - 2006 - now
Reply

#3
Здравей колега,

До 2005г. видата не чете като хората стойностите на дюзите. Споко не са реални. Физически не е възможно дюзата да компенсира толкова. Това е над 10 пъти над нормата. При мен показваше същото, и затова ги свалих и пратих на стенд. Оказа се че са в норма за сега. От къде си ? Ако си от София и ако искаш пиши едно лично да я видим и чуем колата. Не става въпрос за пари, нищо не искам. Просто да я видим и поговорим Wink .

Второ сигурни ли са ти майсторите дето си рециклирал дюзите, защото ако не са отиваш към темата на Белчев? Дадоха ли ти графики след теста да си имаш за справка. Къде ги рециклира?

Поздрави!
Reply

#4
Здравей колега bell.
Благодаря за споделеното и съжалявам, че си имал такива неприятности.
Мисля обаче, че това не е моят случай. Или поне това "крякане" е в много по-малка степен.
Reply

#5
traffic Wrote:Здравей колега,

До 2005г. видата не чете като хората стойностите на дюзите. Споко не са реални. Физически не е възможно дюзата да компенсира толкова. Това е над 10 пъти над нормата. При мен показваше същото, и затова ги свалих и пратих на стенд. Оказа се че са в норма за сега. От къде си ? Ако си от София и ако искаш пиши едно лично да я видим и чуем колата. Не става въпрос за пари, нищо не искам. Просто да я видим и поговорим Wink .

Второ сигурни ли са ти майсторите дето си рециклирал дюзите, защото ако не са отиваш към темата на Белчев? Дадоха ли ти графики след теста да си имаш за справка. Къде ги рециклира?

Поздрави!

Здравей колега,
Как мога да съм сигурен в майсторите Smile. Надявам се, че не са ме излъгали. Графики от тестовете нямам, не съм знаел дори, че дават такива.
Един приятел, който се занимава с горивни системи ги даде уж на негов приятел, някъде в Стара Загора. Имал му пълно доверие. Дано е така. Smile

Поздрави и благодаря.
Reply

#6
ВИДА мери доста правилно и от това, което виждам си правя следното заключение - 4 от 5 дюзи "пикаят" и не работят правилно.
За 5-ти цилиндър имам съмнение, че тече леко, но може да се види с просто око, т.к. такава корекция се получава само при теч.
Bell ти е обяснил положението с рециклирането на дюзи ... много е важно да се настроят (калибрират) след каквито и да е интервенции!
Моето мнение е, че майсторите са си забравили ръцете ...
BG VOLVO Member #00409
Reply

#7
В този случай се присъединявам към мнението на колегата traffic ,наистина има много случаи ,в които VIDA отчита такива корекции и дори след размяна на дюзите ,те остават същите... Това се получава при Д5 от първото поколение (до 2005). Самият аз станах потърпевш от тези фалшиви корекции преди няколко години и си дадох дюзите за рециклиране ,за което после съжалявах горко. По-добре е да се ориентираш за тяхното състояние по други признаци ,например количеството обратна нафта ,разход ,равномерна работа на мотора ,липса на пушек и т.н. Където и да ги изпратите за проверка ,на какъвто и стенд ,при които и "специалисти" ,винаги ще ви кажат ,че поне разпръсквачите са за смяна ,нали се сещате (1000+лв). След което им се губи заводската калибровка, ниският разход става мираж и т.н.
Volvo S60 D5 - D5244 T - 2004
Reply

#8
Колега DODO, съжалявам че ще ти го кажа но не си прав. При мен сега показания са абсолютно същите както на колегата. Нямат нищо общо с реалния живот. Мотора мърка като коте( пу пу пу да не му е уруки) . По чуджите форуми е изписано много за този проблем на видата и старите мотори като нашите(при теб ги чете нормално). Готов съм да докажа думите си по всяко време . Събираме се , закачаме на вида, слушаме как работи и т.н.
В случая колегата има някакъв проблем но няма да го хванем с вида, а само с доверен стенд и читав майстор.

п.п. колегата (j-ikata) е абсолютно прав както и да ги въртиш дюзите показанията са едни и съще не се променят. Дори да размениш 4та с 5а , които са най фрапиращи разлики, показанията остават същите. Това че 4та показва 0 не значи че е референтна, на този мотор няма такива дюзи.

Поздрави!
Reply

#9
Колеги, благодаря за отговорите.
Мотора работи добре на празни обороти, "мърка" Smile При тези корекции и според мен щеше да има индикации за неправилна работа, дори на празен ход. Вероятно най-добрата идея е измерване на количеството на обратната нафта. Пушек от не забелязвам да има, освен първоначално при студен двигател, за много кратко. Разхода е 9,4 на 100, при кране по магистрала(130 км/ч) и градско-80% магистрала, 20% градско. Засечен е пълно-пълно, а не по разходомера, за 900 км преход.
Reply

#10
zdravkunti Wrote:Колеги, благодаря за отговорите.
Мотора работи добре на празни обороти, "мърка" Smile При тези корекции и според мен щеше да има индикации за неправилна работа, дори на празен ход. Вероятно най-добрата идея е измерване на количеството на обратната нафта. Пушек от не забелязвам да има, освен първоначално при студен двигател, за много кратко. Разхода е 9,4 на 100, при кране по магистрала(130 км/ч) и градско-80% магистрала, 20% градско. Засечен е пълно-пълно, а не по разходомера, за 900 км преход.
можеш да направиш един клип със звука от двигателя при натискане на педала?
The Easy Driver
MOSKVICH 426 combi - 1968 - ex
SEAT TOLEDO/1.6 m.i - 1993 - ex
VOLVO S40/1.8 i - 1996 - ex
VOLVO V70 D5 - 2003 - ex
VOLVO S80 V8 - 2006 - now
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)