12-07-2019, 07:57 PM
Привет!
Има много теми за разход на масло, но не открих отговор конкретно на моят проблем. Ако модераторите преценят, нека изтрият темата.
Та, колата е Volvo v50 1.8i, фордовият мотор, 2006-та година бензин. Купих я преди два месеца и както се полага и направих пълно обслужване: масло, филтри, свещи, накладки и т.н. Моторът работи много добре, пали без проблем, не се чуват повдигачи, има си мощност, не пуши синьо(само черно когато я изфорсирам и има сажди по ауспуха, но това го забелязах съвсем скоро) и нищо не предсказваше този проблем. След като я обслужих и направих около 950 километра, предимно извънградско и известно време не я карах. Днес смених акумулатора и когато я запалих, червената лампа за маслото светна. Проверих на пръчката и беше суха на барут. Купих един литър масло, 5 на 40 Мотул, пълна синтетика(такова сложихме и при обслужването), но когато го налях пръчката остана суха и лампата за маслото продължи да свети. Няма видими течове до колкото мога да видя, което означава, че гори повече от два литра масло, на няма и 1000 километра(след обслужването на пръчката показваше, че е до горе), което ми се струва плашешто много. Консултирах се с майстор и той ми каза, че не знае какво е, но трябва да отвори двигателя, което щяло да струва около минимум 2500лева и повече, което ме накара да се замисля, дали да я правя изобщо, та това е половината от цената на цялата кола. Всяка информация и съвет ще е от полза: възможен проблем, някой имал ли е опит с подобен проблем на този двигател, сервиз, където ще могат да дадат адекватен съвет, приблизителна цена на ремонта, струва ли си изобщо да я правя и всичко кото се сетите и може да е полезно.
Поздрави и благодаря много на отзовалите се.
Има много теми за разход на масло, но не открих отговор конкретно на моят проблем. Ако модераторите преценят, нека изтрият темата.
Та, колата е Volvo v50 1.8i, фордовият мотор, 2006-та година бензин. Купих я преди два месеца и както се полага и направих пълно обслужване: масло, филтри, свещи, накладки и т.н. Моторът работи много добре, пали без проблем, не се чуват повдигачи, има си мощност, не пуши синьо(само черно когато я изфорсирам и има сажди по ауспуха, но това го забелязах съвсем скоро) и нищо не предсказваше този проблем. След като я обслужих и направих около 950 километра, предимно извънградско и известно време не я карах. Днес смених акумулатора и когато я запалих, червената лампа за маслото светна. Проверих на пръчката и беше суха на барут. Купих един литър масло, 5 на 40 Мотул, пълна синтетика(такова сложихме и при обслужването), но когато го налях пръчката остана суха и лампата за маслото продължи да свети. Няма видими течове до колкото мога да видя, което означава, че гори повече от два литра масло, на няма и 1000 километра(след обслужването на пръчката показваше, че е до горе), което ми се струва плашешто много. Консултирах се с майстор и той ми каза, че не знае какво е, но трябва да отвори двигателя, което щяло да струва около минимум 2500лева и повече, което ме накара да се замисля, дали да я правя изобщо, та това е половината от цената на цялата кола. Всяка информация и съвет ще е от полза: възможен проблем, някой имал ли е опит с подобен проблем на този двигател, сервиз, където ще могат да дадат адекватен съвет, приблизителна цена на ремонта, струва ли си изобщо да я правя и всичко кото се сетите и може да е полезно.
Поздрави и благодаря много на отзовалите се.