The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$thread_modes - Line: 58 - File: showthread.php(1621) : eval()'d code PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1621) : eval()'d code 58 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1621 eval



 
Not a member yet? Why not Sign up today
Create an account  

Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Проблем с разхода на масло, нужда от съвет

#1
Sad 
Привет!

Има много теми за разход на масло, но не открих отговор конкретно на моят проблем. Ако модераторите преценят, нека изтрият темата. 
Та, колата е Volvo v50 1.8i, фордовият мотор, 2006-та година бензин. Купих я преди два месеца и както се полага и направих пълно обслужване: масло, филтри, свещи, накладки и т.н. Моторът работи много добре, пали без проблем, не се чуват повдигачи, има си мощност, не пуши синьо(само черно когато я изфорсирам и има сажди по ауспуха, но това го забелязах съвсем скоро) и нищо не предсказваше този проблем. След като я обслужих и направих около 950 километра, предимно извънградско и известно време не я карах. Днес смених акумулатора и когато я запалих, червената лампа за маслото светна. Проверих на пръчката и беше суха на барут. Купих един литър масло, 5 на 40 Мотул, пълна синтетика(такова сложихме и при обслужването), но когато го налях пръчката остана суха и лампата за маслото продължи да свети. Няма видими течове до колкото мога да видя, което означава, че гори повече от два литра масло, на няма и 1000 километра(след обслужването на пръчката показваше, че е до горе), което ми се струва плашешто много. Confused  Консултирах се с майстор и той ми каза, че не знае какво е, но трябва да отвори двигателя, което щяло да струва около минимум 2500лева и повече, което ме накара да се замисля, дали да я правя изобщо, та това е половината от цената на цялата кола. Sad  Всяка информация и съвет ще е от полза: възможен проблем, някой имал ли е опит с подобен проблем на този двигател, сервиз, където ще могат да дадат адекватен съвет, приблизителна цена на ремонта, струва ли си изобщо да я правя и всичко кото се сетите и може да е полезно. 

Поздрави и благодаря много на отзовалите се.
Reply

#2
А бе не знае какво е ама почва от 2500....баси.
По темата, според мен е неподходящо маслото, което сте сипали на колата т. е и вискозитета и типа масло. Защо преди филма с 2500+лв. не пробваш да смениш маслото с 10w40 полусинтетика и да покараш. Ако ти спадне разхода на масло ти остава да смениш сегментите на колата и ако пак ти потърсят 2500лв. ми пиши л.с.
VOLVO Т4 - ex
VOLVO XC 70
VOLVO C 30
Reply

#3
Благодаря за съвета, колега.
Ще пробвам с друго масло и ще видя. Реално за 950 километра е изгорила всичкото масло, щом свети лампа, пръчката е суха и след като налях един литър, нищо не се промени, ще налея още да видя кога ще се покаже на пръчката и лампата ще спре да свети. Все пак ми се струва, че ако наистина нещата са стигнали до ремонтен комплект бутала, както твърди майсторът, двигателят нямаше да работи тихо и равномерно, може би нямаше да пали от четвърт оборот(дори и на студено) и може би щеше да губи мощност заради липса на компресия, а той си работи перфектно. А и колата е на около 140 000км, ако може да се вярва на горублянските търговци и изглежда наистина доста запазена и малко карана, имам предвид салона ходовата част и купето. Та ми се струва странно да е за основен ремонт на двигателя за минимум 2500 лева.
Reply

#4
Огледана ли е за течове от долу?
Reply

#5
Гледах, до колкото мога да видя няма, все пак си е мокро отдолу заради снега. При обслужването, майсторът смени гарнитура на капака на клапаните, защото имало теч от там, та ще махна декоративните капаци и бобината на свещите да огледам и там. И аз си мислех за теч, въпреки, че не виждам нищо на пръв поглед, защото да изгори всичкото масло за 950 километра без други аномалии в работата на двигателя ми се струва странно...литър, литър и половина добре ама всичкото...
Reply

#6
Проблема е в маслените сегменти, не в компресионните.
VOLVO Т4 - ex
VOLVO XC 70
VOLVO C 30
Reply

#7
Ако цилиндъра е станал елипса и отиваме на ремонтен размер бутала и шлайфане, не би ли следвало да губи компресия и мощност съответно?
Reply

#8
Ако колата не пуши, има мощност и не дава други признаци ..... маслото си е изтекло. За 1000 км 3 л масло ..... отзад ще е голям кадеж. Огледай къде ти е теча. При мен от 1 капка за 1000 км 1 л го нямаше.
Който търси - намира, който пита - знае!
Reply

#9
Здравей колега,
При мен се е случвало да тече през датчика за налягане на маслото - при загасена кола нямаше и капка масло под нея на другия ден - слагах едни картони на земята за да хвана от къде тече. Хванах теча при запалена кола  - само тогава капеше от датчика. Разхода на масло беше подобен на твоя, а не пушеше сиво отзад. 
Взимаш едно силно фенерче - пълниш си масло до белега за макс., вдигаш я на естакада или канал и гледаш много внимателно двигателя отдолу - и не забравяй да е запален двигателя.
Поздрави и дано намериш теча

ПП. Случая, за който споменавам по-горе не беше със сегашната ми кола, дори не беше с кола от марката, но принципа е същия  Wink
От 2500лв отиваш на 25  Big Grin
Reply

#10
Здравей колега, разбра ли какъв е проблемът с горенето на масло?
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)