The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$thread_modes - Line: 58 - File: showthread.php(1621) : eval()'d code PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1621) : eval()'d code 58 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1621 eval



 
Not a member yet? Why not Sign up today
Create an account  

Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
S60 произволно гаснене в движение

#1
Sad 
Здравейте,

Имам един труден за засичане (поне за мен) проблем, двигателя произволно гасне при движение или на празен ход. Няма някаква твърдо изразена закономерност, може да е в спряло положение - при натисната спирачка или на паркинг (D или P) или при движение, при подаване на газ или при движение с cruise control. Може би най-често се получава при отнемане на газ.
Ефекта от угасването при движение най често е цъкане на релета, светване на таблото за няколко секунди след което колата пали сама отново (лампите угасват и двигателя работи), в редки случаи при движение угасва и не успява да запали сама, което води до отбиване и ръчно палене от ключа. Ефекта от угасването при спряло положение е угаснал двигател и необходимост от палене с ключ.
След угасване няма проблеми с паленето впоследствие, колата пали веднага.

Като купих колата миналата година имаше теч на дизел покрай дюзите, заради който веднага я закарах в СуперДизел. След като си я взех забелязах този проблем с угасването. Известно време след това се оказа, че помпата между двете камери на резервоара не работи правилно (спира сама след известно време работа) и смяната и доведе до решаване на проблема. В началото на годината колата мина през сервиз за скоростната кутия и проблема се появи отново, този път не е помпата в резервоара.

Автомобила е Volvo S60 2.4 D5 163кс автоматик, 2003 - нов внос от Италия, по моя преценка автомобила е преживял жестоки издевателства от предишния собственик или вносителя.
Някой да се е сблъсквал с подобен проблем, някакви насоки къде да гледам още?
Reply

#2
Моята ми скъса нервите с подобен проблем с тази разлика,че след гаснене не палеше веднага,а след часове престой(може би компютрите са ми по нови и от там нещо)-аз съм 2,4 д5 автомат,но с разлика в годините (2010) по съвет на част от колегите смених буксите към дюзите (не са скъпи) -смених ги с кримпване като си закупих клещи на Книпекс 60 евро ми костваха и след кратка радост отново ми го направи и бях се поболял-след което едно майсторче ми каза с тези клещи да си кримпна оная работа и ми ги запои-вече 6000 км. без проблем -пак повтарям ,че не са скъпи и не коства повече от час работа,ако пипа някой който умее да запоява и знам,че на всеки съвет ако откликваш то става мазало,но.........дано се оправиш по скоро-успех. ПП само да вмъкна,че майстора откликнаха с думите-бе как бе на ей гледай кво им има на буксите като ми видя старите и вика сега ....по горе казах кво да направя с клещите Smile и вика щом си ги сложил ще оставим новите,но ще ги запоя,но не вярвам да е от това-е запои ги и както казах 6000 км. вярва не вярва с малко късмет и добро запояване всичко отмина слава богу Smile
Reply

#3
Здравей колега!
Не съм специалист, но според мен това може да е от електрическата система. На един приятел така му гаснеше колата докато не спря изцяло в движение и нямаше палене. Сега вярно е друга марка но то принципа на захранване е един и същ. Друго което можеш да видиш е дали пиновете на компютрите не са клеасали. Аз моето Волво като го взех имах проблеми със свързването с компютъра на кутията и не сменяше предавки когато трябва. Оказа се че при буксите влиза влага и пиновете зеленясват. След почистването всичко си дойде на мястото. Не знам дали ще съм ти бил полезен но все пак е като идеи за проверка. Успех
Reply

#4
Мерси за съветите, нещата отиват отиват на търсене на нещо по тоците засега. Предполагам че не е нещо свързано с дюзите, защото не хвърля грешки свързани с тях (редовно си чета грешките да видя какво е състоянието). Но в краен случай ще ги прегледам и тях.
В момента си чака реда за преглед, ще да видим дали ще излезе нещо по електрическата система (релета, букси, кабели...). По компютрите не съм гледал нищо засега но ще помоля и тях да ги видят за всеки случай, мерси за идеите. Като разбера нещо ново ще споделя да се похваля или да се оплача Smile
Reply

#5
Само веднъж я хванах веднага след гаснене (имах майстор в него момент с диагностика) и ми показа грешки в дюза 2 и 5) след престой никакви диагностики не отразяваха нищо..............та внимавай,че мен искаха дюзи да ми сменят и добре,че не избързах,че насред Берлин буксите ми излязоха 5 броя за 24 евра и познай,ако бях им клъвнал за 2 дюзи колко трябваше да дам  Cool Успех и чакаме да споделиш  Smile
Reply

#6
ОК, след известно главоблъскане и вече трети ден тестване и няколко стотин километра, проблема в моя случай мисля че вече е решен.
Причината за проблема изглежда са били корозирали спойки на пиновете, в които се включват релетата при двигателя. Явно при определени вибрации и натоварвания по електрическите вериги захравнането към двигателя е прекъсвало за части от секундата. След ремонт (претопяване на спойките) двигателя работи вече стабилно Smile
Благодарности за насоките и съветите, посоката им беше съвсем правилна и вероятно ми спестиха още няколко разходки до сервиза Smile
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)