The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$thread_modes - Line: 58 - File: showthread.php(1621) : eval()'d code PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1621) : eval()'d code 58 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1621 eval



 
Not a member yet? Why not Sign up today
Create an account  

Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
"Скопяване" на двигател.

#11
(07-05-2020, 05:08 PM)Tisho Wrote: Ще цитирам мой приятел: "спестовността е майка на мизерията"

Щом не можеш да си позволиш потдържаш и плащаш за тази кола данъците, смени си работата за по високо платена или колата за по евтина.

Това което се опитваш да направиш си е в графата развойни дейности.
1. Този двигател няма версия без турбина. 1998-2001 го има във версия 163HP.
2. Механичното премахване на турбината е лесно, но от там нататък какво правим? Всичо е смятано за турбина.
3. Компютър - кой ще ти го препрограмира? Трябва да се промени почти цялата логика на работа на мотора. Много ми е интересно как ще го сертифицираш.

Накрая след няколко месеца развой ще имаш нещо което най вероятно ще работи, но по вероятно не, ще гори почти двойно(няма да минеш никакви екологични стандарти), времето от 0 до 100 ще около 5 минути, а останалите участници в движението ще те замерят със запалки докато се чудят от къде да те заобиколят...


Това е автомобилен, а не данъчен или приходен форум. Дали мога да си позволя или не мога да си позволя е извън темата ми, и без да ми се обиждаш, но съм склонен да го приема лично.
Даже в законите на хамериканците е записано, че не е незаконно да се опиташ да платиш по-нисък данък, ако с това не нарушаваш закона.
А за разлика от България, там се лежи и в затвора за неплатени данъци.

Дразни ли ви, че съм пуснал тема, касаеща тунинга и пряко свързана с данъците?

По точка 1 - ОК. Съгласен съм, че този двигател няма версия без турбина. Има обаче поне три двулитрови двигателя на волво, които са фабрично без турбина, и които двигатели са двулитрови и са под 160 к.с. Веднъж, на една бензиностанция, заговаряйки се със собственика на 850-ката, която зареждаше на съседната колонка, той ми каза, че двигателя му е два литра и 154 к.с.
Точно в онзи момент не ми и хрумна да го питам кой точно модел е двигателя му. Тогава не се замислях за купуване на кола.
Освен него в интернет намирам този двигател:

2.0 10V
B5202FS
1995–1997
Siemens Fenix 5.2
126 PS (93 kW; 124 hp) at 6100
170 N⋅m (125 lb⋅ft) at 4800
1,984 cc (121.1 in3)
  • 11.7s (saloon)
  • 11.9s (estate)
194 km/h (121 mph)

Намирам и този двигател:

2.0 20V
B5204FS
1992–1996
Bosch LH 3.2 Jetronic[a]
143 PS (105 kW; 141 hp) at 6500
184 N⋅m (136 lb⋅ft) at 3800
1,984 cc (121.1 in3)
10.5s
203 km/h (126 mph)

Това отгоре са двигатели, които ги намирам в списъка на двигателите на Волво 850.
А за V70 намирам само един двулитров петцилиндров двигател:

2.0 10V
B5202FS
1997–1998
126 PS (93 kW; 124 hp)
170 N⋅m (125 lb⋅ft) at 4800
1,984 cc (121.1 in3)
  • 11.9 s (Manual)
  • 12.5 s (Auto)
Който двигател, ако не греша е същият и за волво 850.

Съвсем извън въпроса каква кола бих си купил, има ли начин, четейки каталозите, да разбера кои двигатели имат еднакво окачване, т.е. кой с кой двигател може да бъде заменен 1 към 1 без да се променя нищо по двигателя и/или купето?

И сменяйки двигател, ще се налага ли препрограмиране на автомобила, за да "опознае" модулите, които се различават от съответните модули на предишния двигател?

Къде и какво трябва да се науча да чета за целта?

Точка 2 - охлаждане на турбината и други промени не се ли налагат?
Никога не ми се е случвало да надникна под капака на двигател с турбина. Не че не съм любопитен - просто така се е случило. След карбураторните автобомили съм карал атмосферни, едната със сигурност моноинжекцион, предполагам и другите също.
Чета достатъчно пъти и тук, и на други места, че турбината се охлажда с масло.

Точка 3 - при толкова много фирми, които се занимават с тунинг и ремап бих се изненадал ако някъде не съществува и готов софтуер, но професията ми е далече от тези неща.

Какво трябва да направя, ако искам да науча повече за съвременните двигатели с турбина? Да търся учебници? Книги?
Да, но кои?
Ако някой реши да се занимава с електроника, има една камара книги, които няма да са му полезни, но има и книги, доста по-малко, които ще са му полезни.
И не всеки автор е добър в обясненията, поне що се отнася до електрониката.
Тук говоря от личен опит, и очаквам да е абсолютно същото с авторите и в автомобилните двигатели.
Всяко едно нещо може да се обясни както просто, така и сложно. Преживял съм го много пъти на различни места, където съм работил.
Много сериозно изпитвам усещането, че дразня хората тук с тази тема, но ако се замислим безпристрастно, извън своите желания и нагласи, това, за което попитах пак си е тунинг. Само че с една малко по-различна цел.

А за тези, които са склонни да мислят, или да ме укоряват за това, че се интересувам дали мога да направя подобен тунинг, дали е оправдано, и доколко си заслужава - нека си зададат въпроса дали всички, които добавят по 30, 40 и повече кончета към колата си отиват да с пререгистрират колата с новата мощност.

След горното изречение очаквам или да престанете да ме укорявате, че аз също се интересувам от потоците на стотинките в джобовете си, или да ме изядете. Бих предпочел първото, но ще преживея и второто. Всички сме хора, и ако някой ми каже, че не се интересува от паричните потоци в кесията си, ще му предложа банковата ми сметка, за да ми го докаже в следващите 5-6 години. Еднократно няма да го приема за доказателство. Big Grin

пп. Надявам се, че носите на груб бъзик. Не можах да се въздържа. Все пак е написано без никакви лоши чувства. Rolleyes

(07-05-2020, 02:57 PM)ivobivo Wrote: с последното изречение май си  отговори сам - iago предложи 1.2, което явно не те устройва, но от VAG групата може да търсиш и 1.8Т със 160 коня което е също ОК

аз бях дотук с тази тема, а на теб успех и със здраве

Sent using Tapatalk

Благодаря за пожеланието. Здравето е най-ценното нещо на този свят, но за съжаление твърде много хора започват да го ценят едва когато го изгубят.

Определено не искам Polo с 1,2 двигател. И определено се опитвам да намеря разтоварен (надявам се, че това е правилният термин за двигател със сравнително голям обем и без много конски сили на единица обем) двулитров двигател.
От известно време насам оглеждам 5 и 6 цилиндровите двигатели в рамките на 160 конски сили. Едва ли има нужда да обяснявам на когото и да било защо 5 и 6 цилиндъра, а не класическите 4.
Някои модели на BMW, 3-та серия, имат двулитров двигател с 6 цилиндъра и мощност 150 к.с.
С доста търсене може да се намери запазено такова... обаче проблема е в това, че Волво ми харесва повече, и като че имам предпочитания към предното а не към задното предаване.
Карал съм и двата варианта на коли със задно предаване. И с преден, и със заден двигател. Не ми харесва поведението на автомобила, когато задните колела са задвижващите, и когато пътят започне да става леко хлъзгав.
Можете да ми кажете, че не разбирам от автомобили... и няма да споря, но BMW нещо не ми е по душа.
А и както и да ги гледаме нещата, Polo и големите купета на Волво имат съвсем различно поведение на пътя, и возят по съвсем различен начин.

Ще си позволя кратко отклонение от форумната марка.
Под задника ми са минали, някои не са били мои, но съм ги карал достатъчно, за да ги усетя, достатъчно автомобили. Ще изброя само леките:
Москвич, модели 408И, 412, 21412. За 12-тицата собственика и твърдеше, че е с форсиран двигател, и може и да беше вярно.
Трабант 600 и 601.
ЗАЗ 966 и 968.
Лади 1200, 1600 и 2104.
Вартбург 353.
Шкода 120L.
Волга ГАЗ 24.

Волгата определено возеше много по-комфортно от останалите, с по-малките купета. Очаквам да има и подобна разлика между едно Волво V70 и Polo.
Все пак при избора на кола комфорта на возенето също е от значение. Нали?
Reply

#12
Не бих искал този пост да се брои за трупане на постове, още повече, че не ми е известно да има някакви привилегии за тези с многото постове.
Преглеждайки собствената си тема си дадох сметка, че реагирам доста по-остро от обикновено.
Замислих се и видях и причината да реагирам така.
Спестявайки причината като не изключително важна и нужна на форумните членове информация, поднасям на всички моите извинения за острите си реакции в темата.

Ако темата продължи, много ще се надявам в нея да се ограничим до техническата и документалната част на повдигнатите от мен въпроси.
Засегнем ли финансовата част - ще се надявам това да бъде финансовата част на разходите по промяната, техническите тестове и пререгистрацията, и ще се въздържим от коментари дали мога да си купя Волво или не мога.

Най-тежкият фактор против покупката на кола в този момент е това, че в момента живея в град, в който може да се стигне с велосипед до всяка една точка на града за максимум 20 минути.

Това обаче никога не е спирало любопитството ми. Smile
Reply

#13
(07-03-2020, 03:28 PM)Shrek Wrote: Привет на всички.

Искам да задам няколко въпроса. Предварително си казвам, че не съм много на ти със съвременните двигатели, за да не се смеете прекалено, ако изръся някоя тъпня.

За какво иде реч?

На Волво V70 има един двулитров двигател с мощност 180 конски сили. B5204T5 ако не се лъжа.
Доколкото успях да се ориентирам набързо, това е двулитров петцилиндров двигател с турбокомпресор.
Колко ще падне мощността, ако се демонтира турбокомпресора?
Ще има ли проблеми с работата на двигателя, ако се демонтира турбокомпресора, и ще се налага ли смяна на софтуера/ремап (или каквато и да е друга промяна в електрониката на автомобила)?
Някой, който знае, склонен ли е да направи поне приблизителен списък на нещата, които трябва да се променят? Някак не си го представям просто да свалиш турбокомпресора, да поставиш някаква заглушка/фланец на мястото му, и просто да подкараш нататък.
Липсата на турбокомпресора ще влоши ли процеса на горене? Има ли риск да почне да трупа сажди?
Някой запознат ли е с процедурите по пререгистрация на автомобил, при подобна промяна на параметрите на двигателя?

Не съм се втурнал да го правя, но са ми интересни отговорите на тези въпроси. Ще ми бъде интересно да прочета всичко, което сте готови да споделите като знания.

(тунинг според мен означава промяна на параметрите, но ако съм постнал темата в неправилен раздел - моля да бъде преместена по усмотрение на модераторите)

Привет.
Задавай въпроси колкото искаш. Сигурен съм, че си напълно наясно от факта, че според естеството на въпростите ти, ще получиш и подобни отговори. Така че ти си решаваш колко наясно ще си прецениш да си потготвен преди да питаш Wink За съвременни, за несъвременни мотори и тн.

Този двулитров двигател с 5 цилиндъра и 180 конски сили го има и на S80, и аз го имам от 2011та насам. Един от най-добрите двигатели, които съм имал.
Ако премахнеш турбото (механично), трябва да преустроиш двигателя. На прима виста - бутала, глава, колектори, маслени пътища, охлаждащи пътища, електроника и вероятно още доста неща, които трябва специално да се сметнат и специално произведат съответно. Съмнявам се да е невъзможно, но всяка една промяна трябва да е с уникално произведена част, за съответна нужда. Ако си решил да се "забавляваш" с проект, действай! На мен това са ми любимите забавления! Приготви си обаче следното - по груби сметки, от позицията ми на правил тунинг, мога да ти кажа да си приготвиш поне 5 хиляди в левчета (груби сметки) и много време в четене, проби и грешки.

За регистрацията на автомобила след това - нямам никаква представа. Обикновено моите "произведения" не ги технотествам, защото не карам по писти. А и предпочитам да ми стоят на документи с по-малко мощност Wink

Обобщено от мен:
1. Ако ти се "играе" с такъв проект - смело действай. Няма много такива (аз лично не съм и виждал), така че ни дръж в течение на нещата. На мен лично ми е много интересно какво и как ще направиш, съответно и крайния резултат! Ако искаш ще ти направим и тема, в която да споделяш всяка стъпка, по която си минал и коя предстои, за да могат да се включат и останалите с идеи, знания или информация.
2. Ако не ти се забавлява, а искаш да спестиш пари - съвета ми е да разучиш за софтуерен даун-форс или подобно.
3. Ако идеята ти е да минеш тънко и да не плащаш почти нищо - не се захващай.
4. Ако идеята ти е само да си чешем клавиатурите - аз моята я начесах.


По коментарите ти ми се струва, че си сериозен човек и затова се надявам искрено тази тема да е началото на един интересн и рядък проект (точка 1.).

Поздрави!
И очаквам с нетърпение да разбера следващата ти стъпка и коментар!

Янков
(ex) 2013 - 2017/ Volvo XC70, D5, 2007
(ex) 2016 - 2018/ Audi A4 1.8T Quattro, 1999
2011 - present/ Volvo S80, 2.0T, 1999
2017 - present/ Audi A8 4.2 Quattro, 2005
2017 - present/ Mini One, 2017
2020 - present/ Volvo V70 AWD, D5, 2005
Reply

#14
Quote:Обобщено от мен:
1. Ако ти се "играе" с такъв проект - смело действай. Няма много такива (аз лично не съм и виждал), така че ни дръж в течение на нещата. На мен лично ми е много интересно какво и как ще направиш, съответно и крайния резултат! Ако искаш ще ти направим и тема, в която да споделяш всяка стъпка, по която си минал и коя предстои, за да могат да се включат и останалите с идеи, знания или информация.
2. Ако не ти се забавлява, а искаш да спестиш пари - съвета ми е да разучиш за софтуерен даун-форс или подобно.
3. Ако идеята ти е да минеш тънко и да не плащаш почти нищо - не се захващай.
4. Ако идеята ти е само да си чешем клавиатурите - аз моята я начесах.


По коментарите ти ми се струва, че си сериозен човек и затова се надявам искрено тази тема да е началото на един интересн и рядък проект (точка 1.).

Поздрави!
И очаквам с нетърпение да разбера следващата ти стъпка и коментар!

Янков

Привет и благодаря за изчерпателното мнение.
В общи линии и аз се насочвам към точка 2. Изчетеното в темите за поставяне на турбо на атмосферен двигател дава някаква представа за обратните промени, които би трябвало да се направят, но целта на въпросното занятие е да се спестят някакви пари. Когато и ако се върна в България.

Във форумите има споменати достатъчно фирми, които предлагат софтуерен тунинг. Прочетох и кои са препоръчвани както по параметри на изпълнението, така и по ценови параметри.
Остава да им пиша и да питам дали няма вече готов софтуер за този модел двигател.
Замислях се също така ако съвсем малко се понижи налягането на турбината какво ще се получи, и въпросното налягане на турбината по софтуерен път ли се управлява, но за това явно ще трябва да потърся още информация.

И разбира се, главният проблем - регистрацията в КАТ.
По този въпрос обаче няма да разпитвам повече тук. Какви документи се искат, как се доказва мощността, ако не пристигне в България с вече регистрирана мощност, каква е цената на пререгистрацията... ако масрафа не се изплати до 3-4, максимум 5 години, нещата започват да отиват в графа неоправдани.

В града има и представител на Волво. Някой ден ще се разходя да ги питам дали има готов софтуер за този модел двигател, и ако има - колко струва препрограмирането му.
Ще бъде интересно да разбера разликите в отношението тук, и в Мото Пфое София. Със сигурност тук поне ще ме посрещнат и изслушат, а няма да се налага да издирвам приемчика в страничния двор при халетата, той да ми каже, че ще дойде до 5 минути, и след 40 минути, като изгубя търпение пак да хукна да го издирвам.
А какво ще ми отговорят - ще напиша тук, след като мина през шоурума им.
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)