This forum uses cookies
This forum makes use of cookies to store your login information if you are registered, and your last visit if you are not. Cookies are small text documents stored on your computer; the cookies set by this forum can only be used on this website and pose no security risk. Cookies on this forum also track the specific topics you have read and when you last read them. Please confirm whether you accept or reject these cookies being set.

A cookie will be stored in your browser regardless of choice to prevent you being asked this question again. You will be able to change your cookie settings at any time using the link in the footer.

Оценете темата:
  • 0 гласа - средно 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ремонт на охл. вентилатор и управляващ модул за S40 II
#1
Lightbulb 
Здравейте , Smile

Ще споделя малко опит и информация в случай че вентилаторът и/или управляващият модул на вашето Volvo S40 II/ V50/ C30 е дефектирал и се налага да избирате между нов комплект за около 350лв и такъв от моргата за почти 150лв, разбира се със съпътстващата : гаранция – от добрата стара "Франция" Smile

Е в този случай има и още един вариант - необходими са Ви обаче лично време и някой умения ( които всъщност също си имат парично измерение ) и материали за около 50лв.

На демонтирането на дифузера, охлаждащият вентилатор и модулът му от автомобила няма да се спирам, така че първата стъпка е смяната на четките на ел. двигател. ( тяхното състояние е причината за повредата в модула

Достатъчно е да свалите перката за да имате достъп до механично деформираните краища на задният капак ограничаващи неговото сваляне.

   

Цялата платка заедно с четките се сваля и четките с размери 7mm x 10mm и дължина около 18mm се подменят с нови. Почистването на ротора и статора плюс смазването на втулката на оста намираща се на капака са задължителни. Сглобяването следва същите стъпки но в обратен ред.

Следва разглобяването на модула за управление на вентилатора.

   

Развиват се четирите винта и с «минусова» отверка се разширяват няколкото щипки намиращи се по ръбовете на модула.

Следва по-трудната част - отделянето на капаците от основата. Те са свързани с еластичен уплътнител и трябва с много внимание и премерено усилие да бъдат разделени от основата.

След това виждате и изненадите подготвени за Вас Smile

   

   

   

   

Няма място за притеснение - лесно ще ги възстановите преди да затворите модула ( възможно е и да не ви се наложи )

Следва 'черешката на тортата' - смяната на двата полеви транзистора които най-често детектират. Диодът между тях в моят случай се оказа здрав Smile

Нямах особен успех в намирането на същите транзистори в БГ и ЕУ на разумни цени и с малко рисърч и анализ на резултати открити в друго езични форуми се насочих към следните заместители :

BUK7905-40A се заменя с IRF1404
BUK7508-55A се заменя с IRF3205

   
Тънкият момент тук е това че BUK7905-40A разполага с 2 допълнителни извода , които за моя изненада оставени 'висящи' на платката не оказват никакво негативно влияние върху работата на модула.
Осигуряваме зоната за охлаждането с което са разполагали двата 'бука' и за новите транзистори и идва време за възстановяване на компонентите останали на капаците при демонтажа.
Хубаво е да направите тест преди да затворите модула - естествено с помоща на автомобила.

Включвате го в куплунгът му , стартирате двигателя - проверявате за регистрирана грешка на таблото.
Ако има такава - прекратявате теста веднага и гасите двигателя. Трябва да огледате връзките и модула за допуснати грешки при монтажа на новите елементи.
Когатo всичко изглежда наред след стартиране, вкл. климатика на температура под 18 гр., а обдухването на максимална мощност - като следствие от това вентилаторът на дифузьорът трябва да се развърти с висока скорост.


След това потвърждение можете да преминете към затваряне на модула и уплътняването му с подходящ силиконов уплътнител.
Аз ползвах високо температурен на Cerezit.

Има стъпки които искат по-детайлно обяснение, но те могат да бъдат изпълнени и по различен от моят подход без това да доведе до различни резултати.
Така че ако имате въпроси - ще се постарая да отговоря на тях при първа възможност Smile

Успех на всички
Цитирай
Thanks given by: pamporov , Volvo v 50 fen , Tisho


Отваряне на:


Потребители разглеждащи темата: 1 гост(и)