The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$thread_modes - Line: 58 - File: showthread.php(1621) : eval()'d code PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1621) : eval()'d code 58 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1621 eval



 
Not a member yet? Why not Sign up today
Create an account  

Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
D5 185 проблем със студен старт

#21
(03-30-2022, 10:55 AM)momk0 Wrote:
(03-16-2022, 04:15 PM)vlaai Wrote:
(11-23-2021, 12:09 AM)momk0 Wrote: Здравейте на всички!

Имам досаден проблем с моето Xc70 D5 185 който се изразява в следното.

При първи (студен) старт при външна температура под 20 градуса в първите няколко секунди (3-5 сек) работата на двигателя не е равномерна а някак си троснато. Пали от първия път без да върти продължително, а всяко последващо палене е гладко...
 
На първо място искам да отбележа, че на диагностика нищо не излиза като грешки!

Важен момент който е добре да отбележа е, че ако я подгрея с печката до достигане на 40+ градуса на охладителната течност (видимо за мен през CFE) колата пали и работи както трябва. 

Тъй като нищо не подсказва от къде идва проблема не ми се ще да почна да сменям излишни части без да имам успех и да се вкарам в излишни разходи.
Имате ли представа кои фактори и датчици отговарят за сместа при първия старт?

Ще се радвам на всеки един съвет от къде да започна и какво да се провери най напред. 
Колата върви чудесно разхода и е приличен, но тази тросната работа на двигателя не ми допада никак. Confused
Благодаря на всички!

Привет колега Smile

Исках да попитам дали имаш развитие по темата, че аз имам същия проблем.
Смених подгревни свещи - никаква разлика.
Дюзите са рециклирани преди 15к км , сега бяха пак на тест - ок са, нямало проблем в тях според хората. 
Сменен и датчик за температура на водата - пак не е от него.

За съжалние нямам печка, но когато колата е била в гараж, проблема е доста по малко изявен. Лятото не го правеше... 
Като цяло се изчерпах от идеи откъде може да идва проблема.  Undecided

Здравей, има развитие в застой дето се вика. 
Реших да сваля дюзите въпреки че вече са правени, главно заради факта, че има доста разочаровани от услугите на София Дизел Център.
Дадоха ги в друг сервиз за дюзи на Бош където не веднъж са правили дюзи от D5 и клиентите са доволни. От там казаха, че стойностите които дават при различните режими на работа не отговарят по спецификация и имат големи отклонения. Освен това имало и един спукан електромагнит. След настройка и подмяна на нужните компоненти преди два дни я взех от сервиза и я оставих поне 35часа да преседи и изстине добре. Сутринта паля и за огромно мое съжаление отново претресе макар и по-малко от обичайното. Направи ми впечатление обаче, че колата работи по тихо и гладко от преди с изключение на старта разбира се... Явно все пак стенда им се е отразил добре. 
Склонен съм да пробвам и с масло 5w30 по предложение на колегите, макар че доста колеги карат с 5w40 и нямат тези проблеми. 
Общо взето ме дразни много тва палене и ще се радвам да намеря решението му.. Ти какво масло сипваш?

Остави ми координати на Л.С да се чуем и евентуално ако си от София да сравним дали става въпрос за едно и също нещо

Привет.
Моята вече 2 смени на масало е с 0w-30. Нямам разход на масло от смяна до смяна.
Относно след рециклирането може да и трябва малко време да се адаптира към "новите" дюзи. 
Аз дори след 2-те проверки имам подозрения към дюзите и бих пробвал временно да сложа 5 дюзи от работеща кола без проблеми , за да видя дали ще има разлика. Smile 
Още търся дюзи.. Smile 

Сега ще ти пусна данните ми да се чуем Smile
Reply

#22
(01-18-2022, 04:28 AM)momk0 Wrote:
(01-09-2022, 03:19 PM)stvri Wrote: Докато си стой маслото в картера където е датчика не се стопля. Когато запалиш маслото от маслената помпа минава през топлообменика след това отива в масления филтър и след това по маслените магистрала към колянов вал и главата. По целия този път се затопля от блока . А това масло което е по маслените магистрали вече е топло и не се е превърнало в гъстата суспензия и бързо напълва повдигачите който са били натиснати преди първото палене.

Ясно, разбрах те. Не бях запознат с тези неща и както казах още на следващата смяна ще мина на 5w30  Wink

(01-12-2022, 10:21 AM)gusenica Wrote: Тишо спомена за подгревни свещи,а аз да допълня и за нафтата-сигурен ли си,че е перфектна,а и не на последно място при 20 гр. под нулата незнам какво очакваш колега,че толкова се тревожиш-по описанията на проблема и такава температура си е бял кахър-карай си спокойно Smile ,че да не стане от мухата слон.

Незнам къде прочете че проблема се проявява при -20... То в България не е имало такива температури от години...
Гориво зареждам от Rompetrol и слагам допълнително добавка BDC Bardahl разхода с печката зимата в  гр. София в момента ми е 10 и мисля че е приличен

Прочетох го в 3-тото изречение от първия ти пост. Smile което гласи

При първи (студен) старт при външна температура под 20 градуса в първите няколко секунди (3-5 сек) работата на двигателя не е равномерна а някак си троснато. Пали от първия път без да върти продължително, а всяко последващо палене е гладко...
Reply

#23
@gusenica

Не си го разбрал правилно. Под 20 не значи (-20)

Преди 2 дни се върнах от Смолян където след продължителен престой (40+часа) и външна температура около 10 градуса на два пъти запалих без аномалии което още повече задълбочава мистерията. Вече почвам да се замислям дали пък не е някой датчик?
бивши:
V40 1.9D 115hp '03 - D4192T3
настоящ
Xc70 D5 185hp MY'06 - D5244T4
Reply

#24
[b]momk0[/b]

Сори,просто така ми прозвуча (-20) 

Що не разбъзикаш буксите към дюзите,аз такива ядове брах от по различно естество и накрая за шепа стотинки ги смених с нови и се родих и изобщо не съм очаквал да се спася по подобен начин за което съм благодарен на съфорумци. 
Reply

#25
(05-13-2022, 09:12 AM)gusenica Wrote: [b]momk0[/b]

Сори,просто така ми прозвуча (-20) 

Що не разбъзикаш буксите към дюзите,аз такива ядове брах от по различно естество и накрая за шепа стотинки ги смених с нови и се родих и изобщо не съм очаквал да се спася по подобен начин за което съм благодарен на съфорумци. 


Сменяни са в МП и са проверени и кабелите към тях като са допълнително облепени с ел. лепенка.

Имах време да помисля след като се прибрах от Смолян за това кой фактор се смени за да се получи паленето без аномалии и реално това е надморската височина. Поразрових се и открих, че повечето двигатели имат датчик отчитащ надморска височина/атмосферно налягане. Про D5 той е комбиниран с Boost pressure и е именно MAP sensor. Локализирах го и се опитах да го сваля но ударих на камък. Единственото болтче което го държи се пада на много кофти място под извивката на гнездото за шофьорският фар. Въртях суках но не помръдна. 
Някой с насоки как да го сваля?
бивши:
V40 1.9D 115hp '03 - D4192T3
настоящ
Xc70 D5 185hp MY'06 - D5244T4
Reply

#26
Всъщност датчика за атмосферно налягане се намира вътре в ECM. МАР-а отчита абсолютното налягане в колектора (т.е.Атмосферно+бууст), но имат различно предназначение. В началото те бях посъветвал, ако може да погледнете корекциите на дюзите. Това е от съществена важност при проблем като твоя. Потърси в този или може би дизеловия подфорум имаше една тема за корекциите. Най-добре е да намериш ВИДА и да ги видиш с нея. Също не е лошо и да се премери компресията на студен мотор. По принцип при този двигател, компютъра се кодира заводски за стойностите на всяка дюза индивидуално и всяка една намеса в тях, като рециклиране например, може съвсем да обърка работата. По правило всяка нова оригинална дюза има индивидуален номер, който трябва да се въведе в ECM при евентуална смяна. Тъпото при този двигател е, че това може да стане само при дилър, но не и с ВИДА. Както се досещаш, най-вероятно в твоя ЕСМ са кодовете на оригиналните дюзи, а оттогава доесега е имало кой знае колко интервенции по тях.
Volvo S60 D5 - D5244 T - 2004
Reply

#27
(05-24-2022, 06:23 PM)j-ikata Wrote: Всъщност датчика за атмосферно налягане се намира вътре в ECM. МАР-а отчита абсолютното налягане в колектора (т.е.Атмосферно+бууст), но имат различно предназначение. В началото те бях посъветвал, ако може да погледнете корекциите на дюзите. Това е от съществена важност при проблем като твоя. Потърси в този или може би дизеловия подфорум имаше една тема за корекциите. Най-добре е да намериш ВИДА и да ги видиш с нея. Също не е лошо и да се премери компресията на студен мотор. По принцип при този двигател, компютъра се кодира заводски за стойностите на всяка дюза индивидуално и всяка една намеса в тях, като рециклиране например, може съвсем да обърка работата. По правило всяка нова оригинална дюза има индивидуален номер, който трябва да се въведе в ECM при евентуална смяна. Тъпото при този двигател е, че това може да стане само при дилър, но не и с ВИДА. Както се досещаш, най-вероятно в твоя ЕСМ са кодовете на оригиналните дюзи, а оттогава доесега е имало кой знае колко интервенции по тях.

Дюзите са сваляни два пъти. Първият път е било при предишния собственик вторият път при мен. Всички са маркирани за да не бъде поставена някоя на различно от предходното място. След второто рециклиране специално попитах за номерата дали са правилно въведени отговора беше положителен. До колкото разбрах обаче това няма значение след като е имало интервенции по тях и са минали стенд?
Скоро ми предстои посещение в МП където ще правя Total CAN Update и може би тогава ще е подходящ момент да се видят тези неща. Смятам да посетя лично Роби за най сигурно. 
Относно амтосферното налягане измервано от ECM-а има конкретен сензор за него или е интегриран в платката?

Много благодаря още веднъж за адекватните отговори!!
бивши:
V40 1.9D 115hp '03 - D4192T3
настоящ
Xc70 D5 185hp MY'06 - D5244T4
Reply

#28
Трябва да е интегриран в платката, но според мен е достатъчно само да се види дали дава адекватни показания. Доколкото знам главната му задача е да участва в определянето на максималния бууст, според надморската височина, не съм сигурен дали има много общо с нормалното палене сутрин.
Volvo S60 D5 - D5244 T - 2004
Reply

#29
@j-ikata

Ами и аз не знам, но е факт, че при по висока надморска височина имах 2 паления без аномалии. Ще го проверим обезателно и ще пиша допълнително какво е станало... дано имам късмет да локализираме проблема! Благодаря ти още веднъж!
бивши:
V40 1.9D 115hp '03 - D4192T3
настоящ
Xc70 D5 185hp MY'06 - D5244T4
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
2 Guest(s)