The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$thread_modes - Line: 58 - File: showthread.php(1621) : eval()'d code PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1621) : eval()'d code 58 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1621 eval



 
Not a member yet? Why not Sign up today
Create an account  

Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Скъсан пистов ремък - D5, 2008MY

#1
Здравейте, колеги,

Колата е XC70, D5, 2008MY (от тази тема - https://volvoclub-bg.com/forum/showthrea...0%BA%D0%B0). Имам проблем с пистовия ремък, но реших да направя нова тема - може инфото, което споделите да е полезно и за други после.

Тази сутрин като се качих в колата пред нас, запалих я и излязох за 2-3 минути да пренеса багаж. Като се върнах на таблото светеше charging failure, сервото на волана беше изчезнало и климатикът не работеше - духаше топло. Изключих я веднага и като отворих видях, че пистовия ремък се е скъсал. Давам линкове за снимки от ремъка - извадих го целия без усилие.
http://store.picbg.net/pubpic/6A/8F/a4c9...626a8f.jpg http://store.picbg.net/pubpic/6A/E9/2eb8...d66ae9.jpg http://store.picbg.net/pubpic/88/EB/ef21...7288eb.jpg

Знам за проблема с пистовия ремък на този мотор и опасността при късане да засегне и ангренажния и от там да стане мазало. Моето питане сега е - мога ли според вас да закарам колата до сервиза на собствен ход (на около 5 км. е)? Крие ли някакви опасности това да влоша допълнително нещата или вече каквото станало станало (все пак ремъкът е свален)? Така като гледате снимките на ремъка смятате ли, че е възможно да са станали големи бели или е възможно да съм извадил късмет (не се е разнищил като го гледам)? Реално грешката ми се появи не в движение и веднага изключих двигателя. 

Благодаря ви предварително! Знам, че темата е обсъждана, порових в търсачката, но не видях конкретни отговори на чуденията ми, а до понеделник трябва да реша как да закарам колата.
Reply

#2
Щом ремъка вече го няма значи няма да имаш и нещата които задвижва.
Например хидравлика, климатик, алтернатор, водна помпа. Последното е критично за дв.!!! Алтернатора не е голям проблем - зависи колко ти е читав акумулатора.
ex XC90
Reply

#3
При D5 водната помпа е към ангренажния ремък.
Зареждаш акумулатора, и внимателно, че няма да ти работи хидравличната помпа, генератора и климатика. Карай на габарити, без радио, изключи и вентилатора на климатика.

И не забрававяй да си пуснеш тото, защото са много малко останалите здрави D5-ци след скъсването на този ремък.
Reply

#4
Благодаря колеги, ще пиша какво е развитието и какви са щетите.
Reply

#5
(07-24-2022, 06:44 PM)kynad Wrote: Благодаря колеги, ще пиша какво е развитието и какви са щетите.

Щом може да запали щетите едва ли са значителни. Извадил си късмет, че при скъсването ремъка не е отишъл при ангренажния. Ролките е ясно, че ще ги смените, но е силно препоръчително да проверите алтернатора и помпата за хидравликата на волана.
Reply

#6
Извадих късмет - при скъсването нищо не е засегнато, всичко друго си е окей, включително и ролките. Очевидно при първото обслужване като я взех съм се заблуди и мислих, че съм сменил и този ремък освен ангренажния. Беше си оригинален на Волво (не знам Мото Пфпе какви слагат, първото обслужване след като я взех там го правих) и добре напукан, а не вярвам за 4г и около 80 000 км да се докара до такова състояние, че сам да се скъса.

Благодаря колеги. Отново се убедих че единственото правилно нещо е редовното обслужване.
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)