The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$thread_modes - Line: 58 - File: showthread.php(1621) : eval()'d code PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1621) : eval()'d code 58 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1621 eval



 
Not a member yet? Why not Sign up today
Create an account  

Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Volvo XC60 Грешка (Motore Rich. Assistenza)

#1
Здравейте,
Имам следния проблем (Volvo XC60 2011 - D3 - 163 к.с., на 195К км, кара се основно извънградско, най-вече по магистрали):

колата принципно върви като цяло нормално, но идва един момент когато, като я позадържа малко повече време по магистралата на по-висока скорост ми изписва грешка (Motore Rich. Assistenza - точните кодове на грешките са по-долу) и не може да вдигне над 3000 обората. На по-ниски скорости въпреки грешката си върви ОК, усеща се тяга при подаване на газ и т.н.

Някой ако има идея от какво може да е това, моля да сподели защото точно си мисля, че всичко се е оправило след смяната на поредното нещо по веригата и като я понастъпя ми излиза грешката и се връщам в изходна позиция.

Сменени неща:

1. Смяна на вакуум помпа (теч на масло от нея)
2. Смяна на маркуч на турбото (пукнат)
3. Смяна на EGR
4. Проверен MAF сензор (ОК при жива VIDA диагностика)
*(Сменени всички филтри, на всяка смяна на масло, сменено и масло на скоростната кутия и т.н.)

Кодовете на грешките са:
- P004900 - Turbocharger/Supercharger Turbine Overspeed
- P029900 - Turbo/Supercharger Underboost

Моля за съвети или информация ако някой се е сблъсквал с подобен проблем.
Предварително благодаря!
Reply

#2
Интеркулера здрав ли е?
В МП имат машина за пушек, с нея много бързо се разбира ако има някъде скъсан маркуч, кофти уплътнение.

А може и затлачена геометрия на турбината да е проблема.
Reply

#3
Благодаря за идеите!

Доколкото знам няма индикация за проблеми с интер-кулера, но това заедно с управлението на тубото (актуатор?) и всички пътища захранващи турбото (с въздух/вакуум и т.н. - предварително се извинявам ако пиша глупости, не съм особено сведущ по темата) ще е обект на следващия преглед. 

До колко е сериозен подобен проблем, т.е. до колко бих могълда отлагам ремонта без да нанеса някакви вреди на самото турбо?
Reply

#4
Здрасти колега, моето ХС90/185к.с. правеше подобни проблеми, които с времето се задълбочаваха. Проблема се реши съвсем скоро, когато ми писна и пратих турбото на специалисти. Диагнозата, радиален луфт на оста и видимо крива, и задирала геометрия. Тези проблеми водят до некоректно подаване на въздух и съответно разминаване между желаното количество и действително подаваното. Следствието е авариен режим и загуба на мощност. Другото следствие е, че поради късно затваряне на геометрията се получава прекомерно надуване и два пъти сменях пукнати маркучи (дори пъво беше изплюто уплътнение на оригиналната пластмасова тръба). Разни опити с почистване на геометрия и подобни не препоръчвам, защото така и така се плащат едни пари за сваляне на турбото и ако го направиш два пъти, сигурно ще е на сметка една цялостна смяна на карантиите (перки, лагери и променлива геометрия), поне за мен това беше по-добрия вариант. Просвирването на турбината ме навежда на мисли, че проблема е сходен, но при 163 к.с. мисля, че управлението е с вакуум, та може да е по-лек случая и да извадиш късмет с нещо по-безболезнено.
Reply

#5
(05-16-2023, 06:16 AM)nkolev66 Wrote: Здрасти колега, моето ХС90/185к.с. правеше подобни проблеми, които с времето се задълбочаваха. Проблема се реши съвсем скоро, когато ми писна и пратих турбото на специалисти. Диагнозата, радиален луфт на оста и видимо крива, и задирала геометрия. Тези проблеми водят до некоректно подаване на въздух и съответно разминаване между желаното количество и действително подаваното. Следствието е авариен режим и загуба на мощност. Другото следствие е, че поради късно затваряне на геометрията се получава прекомерно надуване и два пъти сменях пукнати маркучи (дори пъво беше изплюто уплътнение на оригиналната пластмасова тръба). Разни опити с почистване на геометрия и подобни не препоръчвам, защото така и така се плащат едни пари за сваляне на турбото и ако го направиш два пъти, сигурно ще е на сметка една цялостна смяна на карантиите (перки, лагери и променлива геометрия), поне за мен това беше по-добрия вариант. Просвирването на турбината ме навежда на мисли, че проблема е сходен, но при 163 к.с. мисля, че управлението е с вакуум, та може да е по-лек случая и да извадиш късмет с нещо по-безболезнено.

Здравей,

много благодаря за включването! 
При мен след 7-8 месеца затишие (след смяна на ЕГР), грешката взе да се появява отново при подаване на повече газ, включвания в магистрала и т.н., в същото време без да усещам загуба на мощност.

Както и да е, влязох пак в сервиз (същият където смениха ЕГР-а): провериха всички пътища към турбото, не установиха изпускания, правиха също така профилактика на МАФ сензор и дебитомер, и толкова. Обаче на третия светофар на тръгване от сервиза се избуши единият маркуч на турбото и като се върнах обратно ми казаха, че се е случило заради свръх налягане и установиха повече от нормално изтичане на масло към интеркулера. 

Според тях турбото е за спешен ремонт (течът не бил от двигателя, който си работи ОК), защото би могло да прецака мотора и ме пратиха да си търся сервиз за турбо. Въпросът ми е дали това е наистина толкова тревожно и към кой сервиз за турбо да се обърна и къде да се демонтира самото то за да се изпрати за рециклиране?

Благодаря предварително!
Reply

#6
Забравих да добавя, че питането ми е за град София.
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)