Posts: 6
Threads: 2
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Apr 2022
Reputation:
0
Здравейте,
Имам следния проблем (Volvo XC60 2011 - D3 - 163 к.с., на 195К км, кара се основно извънградско, най-вече по магистрали):
колата принципно върви като цяло нормално, но идва един момент когато, като я позадържа малко повече време по магистралата на по-висока скорост ми изписва грешка (Motore Rich. Assistenza - точните кодове на грешките са по-долу) и не може да вдигне над 3000 обората. На по-ниски скорости въпреки грешката си върви ОК, усеща се тяга при подаване на газ и т.н.
Някой ако има идея от какво може да е това, моля да сподели защото точно си мисля, че всичко се е оправило след смяната на поредното нещо по веригата и като я понастъпя ми излиза грешката и се връщам в изходна позиция.
Сменени неща:
1. Смяна на вакуум помпа (теч на масло от нея)
2. Смяна на маркуч на турбото (пукнат)
3. Смяна на EGR
4. Проверен MAF сензор (ОК при жива VIDA диагностика)
*(Сменени всички филтри, на всяка смяна на масло, сменено и масло на скоростната кутия и т.н.)
Кодовете на грешките са:
- P004900 - Turbocharger/Supercharger Turbine Overspeed
- P029900 - Turbo/Supercharger Underboost
Моля за съвети или информация ако някой се е сблъсквал с подобен проблем.
Предварително благодаря!
Posts: 4,833
Threads: 122
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: May 2008
Reputation:
33
Горд собственик на: XC90, V90CC
Интеркулера здрав ли е?
В МП имат машина за пушек, с нея много бързо се разбира ако има някъде скъсан маркуч, кофти уплътнение.
А може и затлачена геометрия на турбината да е проблема.
Posts: 6
Threads: 2
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Apr 2022
Reputation:
0
Благодаря за идеите!
Доколкото знам няма индикация за проблеми с интер-кулера, но това заедно с управлението на тубото (актуатор?) и всички пътища захранващи турбото (с въздух/вакуум и т.н. - предварително се извинявам ако пиша глупости, не съм особено сведущ по темата) ще е обект на следващия преглед.
До колко е сериозен подобен проблем, т.е. до колко бих могълда отлагам ремонта без да нанеса някакви вреди на самото турбо?
Posts: 3
Threads: 0
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: May 2019
Reputation:
0
Горд собственик на: XC90 2008
Здрасти колега, моето ХС90/185к.с. правеше подобни проблеми, които с времето се задълбочаваха. Проблема се реши съвсем скоро, когато ми писна и пратих турбото на специалисти. Диагнозата, радиален луфт на оста и видимо крива, и задирала геометрия. Тези проблеми водят до некоректно подаване на въздух и съответно разминаване между желаното количество и действително подаваното. Следствието е авариен режим и загуба на мощност. Другото следствие е, че поради късно затваряне на геометрията се получава прекомерно надуване и два пъти сменях пукнати маркучи (дори пъво беше изплюто уплътнение на оригиналната пластмасова тръба). Разни опити с почистване на геометрия и подобни не препоръчвам, защото така и така се плащат едни пари за сваляне на турбото и ако го направиш два пъти, сигурно ще е на сметка една цялостна смяна на карантиите (перки, лагери и променлива геометрия), поне за мен това беше по-добрия вариант. Просвирването на турбината ме навежда на мисли, че проблема е сходен, но при 163 к.с. мисля, че управлението е с вакуум, та може да е по-лек случая и да извадиш късмет с нещо по-безболезнено.
Posts: 6
Threads: 2
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Apr 2022
Reputation:
0
09-16-2023, 06:59 PM
(This post was last modified: 09-16-2023, 07:03 PM by ivanok.)
(05-16-2023, 06:16 AM)nkolev66 Wrote: Здрасти колега, моето ХС90/185к.с. правеше подобни проблеми, които с времето се задълбочаваха. Проблема се реши съвсем скоро, когато ми писна и пратих турбото на специалисти. Диагнозата, радиален луфт на оста и видимо крива, и задирала геометрия. Тези проблеми водят до некоректно подаване на въздух и съответно разминаване между желаното количество и действително подаваното. Следствието е авариен режим и загуба на мощност. Другото следствие е, че поради късно затваряне на геометрията се получава прекомерно надуване и два пъти сменях пукнати маркучи (дори пъво беше изплюто уплътнение на оригиналната пластмасова тръба). Разни опити с почистване на геометрия и подобни не препоръчвам, защото така и така се плащат едни пари за сваляне на турбото и ако го направиш два пъти, сигурно ще е на сметка една цялостна смяна на карантиите (перки, лагери и променлива геометрия), поне за мен това беше по-добрия вариант. Просвирването на турбината ме навежда на мисли, че проблема е сходен, но при 163 к.с. мисля, че управлението е с вакуум, та може да е по-лек случая и да извадиш късмет с нещо по-безболезнено.
Здравей,
много благодаря за включването!
При мен след 7-8 месеца затишие (след смяна на ЕГР), грешката взе да се появява отново при подаване на повече газ, включвания в магистрала и т.н., в същото време без да усещам загуба на мощност.
Както и да е, влязох пак в сервиз (същият където смениха ЕГР-а): провериха всички пътища към турбото, не установиха изпускания, правиха също така профилактика на МАФ сензор и дебитомер, и толкова. Обаче на третия светофар на тръгване от сервиза се избуши единият маркуч на турбото и като се върнах обратно ми казаха, че се е случило заради свръх налягане и установиха повече от нормално изтичане на масло към интеркулера.
Според тях турбото е за спешен ремонт (течът не бил от двигателя, който си работи ОК), защото би могло да прецака мотора и ме пратиха да си търся сервиз за турбо. Въпросът ми е дали това е наистина толкова тревожно и към кой сервиз за турбо да се обърна и къде да се демонтира самото то за да се изпрати за рециклиране?
Благодаря предварително!
Posts: 6
Threads: 2
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Apr 2022
Reputation:
0
Забравих да добавя, че питането ми е за град София.
|