Posts: 769
Threads: 42
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Jun 2008
Reputation:
0
За обслужване - смяна на ангренажен ремък, ремък на баланс валовете и всички ролки - около 650-700 лв. с частите и труда. За баланс ремъка - трябва да изглежда леко хлабав, иначе вие.
Говоря за B204FT - 2.0 16V turbo - по-малкия turbo брат на B234F. Главата е (почти) еднаква.
Значи в тези граници са цените.
Частите ги имат Скантех. Ремъците даже ги има по магазините защото са на Bochs, но за ролките трябва с поръчка.
За масла незнам наизуст, нека някой от колегите да каже ако знае.
На B234F се сменя се и болта на маслената помпа поради опасност от счупване - т.е. може да направи големи бели.
А иначе мотора e с максимална мощност 153 кс при 5400 об/мин и максимален въртящ момент 204 Nm при 4450 об/мин. Приятен мотор, много тих и без вибрации. Тук има информация на английски за смяната на ремъците, както и някои особености на тези мотори.
Posts: 769
Threads: 42
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Jun 2008
Reputation:
0
За обслужване - смяна на ангренажен ремък, ремък на баланс валовете и всички ролки - около 650-700 лв. с частите и труда. За баланс ремъка - трябва да изглежда леко хлабав, иначе вие.
Говоря за B204FT - 2.0 16V turbo - по-малкия turbo брат на B234F. Главата е (почти) еднаква.
Значи в тези граници са цените.
Частите ги имат Скантех. Ремъците даже ги има по магазините защото са на Bochs, но за ролките трябва с поръчка.
За масла незнам наизуст, нека някой от колегите да каже ако знае.
На B234F се сменя се и болта на маслената помпа поради опасност от счупване - т.е. може да направи големи бели.
А иначе мотора e с максимална мощност 153 кс при 5400 об/мин и максимален въртящ момент 204 Nm при 4450 об/мин. Приятен мотор, много тих и без вибрации. Тук има информация на английски за смяната на ремъците, както и някои особености на тези мотори.
Posts: 769
Threads: 42
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Jun 2008
Reputation:
0
Малко информация според VADIS - 740 с този мотор се произвежда три години - 1988-1990,
скоростни кутии M46 ръчна с овърдрайв и автоматик AW72. С моя мотор имат много, много общи неща.
Почвам да си мисля че разликата е само в обема. Ако те интересува нещо конкретно кажи, ще потърся във VADIS.
А иначе може би колегата Моxy ще ти каже нещо повече и по-практично насочено.
Posts: 769
Threads: 42
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Jun 2008
Reputation:
0
Малко информация според VADIS - 740 с този мотор се произвежда три години - 1988-1990,
скоростни кутии M46 ръчна с овърдрайв и автоматик AW72. С моя мотор имат много, много общи неща.
Почвам да си мисля че разликата е само в обема. Ако те интересува нещо конкретно кажи, ще потърся във VADIS.
А иначе може би колегата Моxy ще ти каже нещо повече и по-практично насочено.
Posts: 128
Threads: 17
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Mar 2008
Reputation:
0
Колеги,благодаря ви за инфото.Ще се радвам да науча и за още интересни неща по въпроса
Да от мобилето я взех.
Не ми стана прятно само от цената за обслуйване,но за сега не е за обслужване.
Като цяло технически колата е перфектна,но има малко козметични забележки външно и вътрешно.
които иска да я види да заповяда.Надявам се този месец да успея да доида на НИМ
Posts: 128
Threads: 17
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Mar 2008
Reputation:
0
Колеги,благодаря ви за инфото.Ще се радвам да науча и за още интересни неща по въпроса
Да от мобилето я взех.
Не ми стана прятно само от цената за обслуйване,но за сега не е за обслужване.
Като цяло технически колата е перфектна,но има малко козметични забележки външно и вътрешно.
които иска да я види да заповяда.Надявам се този месец да успея да доида на НИМ
Posts: 629
Threads: 5
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Feb 2006
Reputation:
0
Аз нямам какво повече да добавя, само ми е странно, защо 16-вентиловите двигатели са ги произвеждали толкова закратко. Май точно в периода 1987-1993 гамата от мотори 2.0 и 2.3 за Волво 7хх и 9хх е най-голяма. Кеф ти с турбо, кеф ти 16 вентила - за всекиго по нещо :-) От последните години на производство на тези двигатели, както и на Волво 940 въобще, изборът е само между 3 турбо мотора, като единят от тях е 2.0 и е правен предимно само за Италия, а другите два са 2.3 и се различават май само по турбините, които работят на различно налягане.
Иначе, аз кой знае колко полезна информация не мога да дам, защото досега съм си имал работа общо с 5 Волва, с redblock-мотори, но и 5-те са били с 8 клапана, а освен това, при нито едно от тях не се е стигало до отваряне на двигателя и то не защото колите са били първа младост. Ivo, пожелавам ти и на теб да не ти се налага да разглеждаш отвътре мотора на новото си Волво, освен ако не си намислил да го правиш някаква бегачка.
Posts: 629
Threads: 5
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Feb 2006
Reputation:
0
Аз нямам какво повече да добавя, само ми е странно, защо 16-вентиловите двигатели са ги произвеждали толкова закратко. Май точно в периода 1987-1993 гамата от мотори 2.0 и 2.3 за Волво 7хх и 9хх е най-голяма. Кеф ти с турбо, кеф ти 16 вентила - за всекиго по нещо :-) От последните години на производство на тези двигатели, както и на Волво 940 въобще, изборът е само между 3 турбо мотора, като единят от тях е 2.0 и е правен предимно само за Италия, а другите два са 2.3 и се различават май само по турбините, които работят на различно налягане.
Иначе, аз кой знае колко полезна информация не мога да дам, защото досега съм си имал работа общо с 5 Волва, с redblock-мотори, но и 5-те са били с 8 клапана, а освен това, при нито едно от тях не се е стигало до отваряне на двигателя и то не защото колите са били първа младост. Ivo, пожелавам ти и на теб да не ти се налага да разглеждаш отвътре мотора на новото си Волво, освен ако не си намислил да го правиш някаква бегачка.
Posts: 9
Threads: 0
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Sep 2008
Reputation:
0
TEZI VOLVOTA S 16CILINDURA IZISKVAT IZKLIU4ITELNO OPSLUJVANE I GRIJI OT PROFESIONALISTI!-POVE4ETO PRITEJATELI NIAMAT NAVIKA I SE DOVERIAVAT SLIAPO NA IZDRAJLIVOSTTA NA VOLVO 2XXX I 7XXX NO STANDARTNIA 8KLAPANOV NIAMA N6TO B6TO S 16 I OT TA TRUGVAT MNOOOGO SERIOZNI PROBLEMI PRI ZAKOPUVANETO NA VTORA RUKA OT TEZI LIMONENI MODELI !
Posts: 128
Threads: 17
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Mar 2008
Reputation:
0
eskimo Wrote:TEZI VOLVOTA S 16CILINDURA IZISKVAT IZKLIU4ITELNO OPSLUJVANE I GRIJI OT PROFESIONALISTI!-POVE4ETO PRITEJATELI NIAMAT NAVIKA I SE DOVERIAVAT SLIAPO NA IZDRAJLIVOSTTA NA VOLVO 2XXX I 7XXX NO STANDARTNIA 8KLAPANOV NIAMA N6TO B6TO S 16 I OT TA TRUGVAT MNOOOGO SERIOZNI PROBLEMI PRI ZAKOPUVANETO NA VTORA RUKA OT TEZI LIMONENI MODELI !
Мерси,Колега за инфото ама вече е малко късно да се притесняжам за този мотор,щото след ло6о стечение на обстоятелствата колата е със счупен мотор и преди няколко дни я бракувак и започнах разпродажба на частите. Ако на някои му трябжа нещо да звънка на 0878630890. Пуснал съм тема в "продава " и тема във "Волво 7-ма серия". Там има достатъчно инфо за колата. Не поьелавам на никио подобно развитие на нещата
Лека и безавариина ...
|